• Dollars matte

"Så här blir du gravid!"

Coca cola är fantastisk till det mesta!     Men jag har hört tvärtom, en myt som spreds bland unga i USA om att cola kunde användas istället för preventivmedel. Skulle då sprutas in direkt efter samlag för att döda spermierna. Najs...
    "Ska du ha en Coke, darling?" - "Åh tack, ja jag blev lite törstig av aktiviteten." - "Nej du får inte dricka den, jag vill inte bli farsa!" 

Goda råd har jag som tur är sluppit ganska bra ifrån. Tyvärr måste jag nästan säga, så som jag hade laddat upp med bra mothugg och näsknäppningar 
    Det som stör mig mest är däremot alla muntra upprop om att "Ja, jag behöver ju bara tvätta makens kalsonger för att bli gravid!".  Jaha? Och hur hjälper det mig? Låt honom tvätta själv då för fan om det är så jävla jobbigt! Och läs lite biologi om hur barn blir till, tvättmaskinen går icke att använda till detta.

Eller hon som käckt tyckte när jag berättade att vi nog behövde söka utredning pga min uteblivna ägglosning: "Nää, skaffa inga barn, då får man aldrig sovmorgon!" Jag blev helt stum, denna tjej är mamma till två supergoa ungar som hon älskar över allt annat, så jag hade inte trott att något sådant kunde komma från henne.

Eller när vi hade plussat efter andra ivf:en och fick piken om att "Det var ju dåligt planerat att ha bf i slutet på november, när ni nu kunde välja!"
    Eehm, ja det var ju dumt av oss att inte lyckas första gången så att ungen hade fötts i augusti istället... Han hade gärna fått komma på självaste julafton, nyårsafton, mars eller juli också, att han överhuvudtaget kom till oss var alldeles tillräckligt.

Internet är roligare än text-tv
  • Dollars matte
    utlandssvenskan skrev 2009-07-28 21:39:37 följande:
    Intressant tråd och många bra råd!!!Själv är jag urtrött dåliga råd.Slappna av är ju vanligast, men sen har jag fått kommentaren av en vän få en ordentlig orgasm (!) så ska du se att du blir gravid, det blev jag. Jo, som vi bara har tråkigt sex då eller?
    Om man får multipla orgasmer, blir det tvillingar då? Trillingar eller fyrlingar kanske, om man är så lyckligt lottad...? 
    Internet är roligare än text-tv
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"