• Gräddis

"Så här blir du gravid!"

drömmaromsmått skrev 2009-07-27 18:24:22 följande:
    Ät jordgubbsfil
    ?!?
  • Gräddis

Jag maste bara hoppa in o saga att Norrbagge har goda rad - salange man inte fatt medicinskt bevisat att nagot inte star ratt till. Sjalvklart hjalper det inte alltid att 'slappna av och tanka pa annat' - men har inga medicinska fel pafunnits sa sitter det mycket mojligtvis i psyket.

Jag har sjalv bara forsokt fa barn i 2 manader sa jag hor inte hemma har (annu...)

Men jag kan verkligen styrka det Norrbagge sager om att MYCKET MER an man tror sitter i psyket och kan paverka kroppen nagot heeeelt otroligt.

Sjalvklart ar det latt att saga "slappna av och tank pa annat" - det ar helt omojligt nar man vill nagot sa mycket som att fa barn.

Sen behover det ju saklart inte vara stress som gor att man inte far barn, men i manga fall har folk bevisligen blivit gravida efter att stressen och pressen slappt (som i adoptionsfall).

Snalla morda mig inte nu, ville bara flika in detta - och om ni har medicinska problem sa ar det sjalvklart att det inte hjalper att bara slappna av.

• Gräddis
    drömmaromsmått skrev 2009-07-27 19:55:23 följande:
    Gräddeline: De där många fall som ni refererar till är runt 5% knappast någon större skara och de finns på båda sidorna, dvs både de som adopterat och inte.Och hur kan du styrka det? helt befängt enligt mig!
    ok, ok - vet bara att psyket kan paverka kroppet nagot helt enormt sa det vore ju inte sa konstigt om det aven gallde att fa barn. Men nu lamnar jag traden for den ar ju till for att osa ur sig galla over snusfornuftiga rad
  • Gräddis
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:06:48 följande:
    Ja psyket och kroppen hänger ihop..men det räcker inte att slappna av för att man ska bli gravid. Spermier och ägg måste mötas, ägget måste befruktas och det måste sedan fästa i livmodern.Det kan ta tid och man vet inte varför vissa tar längre tid på sig. Om läkarna och forskarna inte vet varför, hur kan då andra (som oftast inte har några probl med att bli gravida) då komma och säga att det funkar om man slappnar av och inte tänker på det.
    Nej det ar det jag menar - naturligtvis funkar det inte alltid att slappna av, och det funkar inte BARA att slappna av. Men som sagt, kroppen o psyket hanger ihop och det ar ju bra att tanka pa det (men sjalvklart gor ni det redan).
  • Gräddis
    Thalis skrev 2009-07-27 20:09:30 följande:
    Fast vad skulle det hjälpa om man slappnade av när det gäller barnagörandet?
    Som sagt ar det lattare sagt an gjort. Sa det ar inte ett sa jattebra rad att ge till folk som forsokt lange att bli gravida. Men jag ville bara papeka att det kropp och psyke hor samman mer an man tror.
  • Gräddis
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:14:05 följande:
    Självklart tänker vi..är det inte det som är vårt problem Att vi tänker för mycket?Jag visste det, de som har svårt att bli gravida får skylla sig själva?
    Ja precis. Nej nu lamnar jag traden, kanner mig som en kottbit i en lejongrop, om ni ursaktar.
  • Gräddis
    Thalis skrev 2009-07-27 20:15:07 följande:
    Jag har inget emot dig,men även det du säger om att psyke och kropp hör ihop fick man höra flera gånger! Och jag blev rent av förbannad och bad folk dra åt helvetet!Varför?Jag för deras välmenande kommentar gjorde bara ont,de menade att mina missfall tidiga som sena berodde på att jag inte slappnade av!
    Forstar det! Nu lamnar jag som sagt, forstar att ni ar frustrerade over snusfornuftiga rad.
  • Gräddis
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:21:07 följande:
    Det var inte meningen att du ska känna dig påhoppad..för det första så varnades det i ts och där skrevs ungefär hur vi känner och sen så är det exakt så någon som har svårt att bli gravid känner- när ni står där och ger dessa råd i välmening.Så innan du sårar någon som står dig närmre så har du fått reda på detta av oss. Och det är väl bra?
    ja jattefint Jag forstar verkligen, ville bara forsvara den andra kottbiten som pratade om kropp och psyke, att det faktiskt ligger lite sanning i det, dock galler det kanske inte graviditet da. *klattrar upp ur gropen*
  • Gräddis
    Pimpinellan skrev 2009-07-28 12:09:37 följande:
    Nån har säkert sagt det förr för jag har inte läst alls sen igår,men du har faktiskt uppåt väggarna fel! Man kan INTE bli infertil/få svårt att få barn p.g.a ens eget psyke! De där som blivit gravida av ditten och datten SKULLE blivit det ändå! Ren slump! Det är såna som du och dina kommentarer vi INTE vill höra mer för det är rena myterna! Du kan omöjligtvis ha nån förståelse för hur det känns för oss som försökt i _åratal_ mot dina endast två månader. Snälla,låt oss ha vår tråd ifred!
    Sjalvklart kan jag omojligtvis veta. Darav mina ursakter i inlagget samt de efterat. Jag vet bara att jag var konstant yr i tva ar utan att veta varfor eller fa nagot vetenskapligt bevis pa det, och sedan fatt diagnosen generaliserad angest och fatt terapi och tabletter och gradvis forsvann yrseln - aven om jag var 100% overtygad om att nagot var fysiskt fel. Sen dess har jag lart mig av andra har i traden att psyket tydligen inte kan paverka graviditet, sa jag ber sa mycket om ursakt.

Forstar att ni som forsokt sa lange har forsokt med ALLT och hort alla rad. Sa som sagt kravlar jag mig upp ur lejongropen och later er ha er trad for er sjalva - forstar att det behovs! Sjalv ar jag absolut livradd over att inte kunna bli med barn och oroar mig redan nu for det - har redan fatt radet att slappna av, vilket ju ar helt omojligt. Sa det ar skont aven for mig att hora av er har att det inte spelar nagon som helst roll.

Lycka till allihop!
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"