• ExAnimo

"Så här blir du gravid!"

Nu har jag iofs barn. Men har varit i situationen att inte kunnat få barn.
    Så jag är bevisligen inte barnlös.

Hoppas att jag trots det får skriva i tråden.

Nog fasiken har jag själv blivit utsatt för vissa sk goda råd.
    Sedan följer jag gärna trådar med barnlösas kamp och tror att jag förstår hur ont och jobbigt det kan kännas att inte kunna få barn.

Slänger in några av råden som jag sett och även själv råkat ut för.

Råden att man ska hålla det manliga "paketet" varmt eller kallt.

Kaffe har redan nämnts.

Likaså med rådet att man ska slappna av och tänka på annat,
    Alternativt adoptera så släpper alla spärrar och då ska de biologiska barnen bara drösa in på rad.

Ta framifrån, bakifrån, upp och ner.
    Ligga still X antal timmar efter alternativt hängandes upp och ner i takkronan så det svartnar för ögonen. Så att inte några droppar av den dyrbara manliga "juicen" ramlar ut.

Skaffa husdjur, hund, katt, hamster osv.
    Flytta ut på landet så man kan ha ett helt Zoo för att tillfredställa alla alternativ.

Drick ditt och ät datt. Listan kan göras ändlös.
    Ät rosenrot, Bisolvon, drick rött, grönt svart te osv..

Ha inte sex för ofta.  Ha sex flera ggr om dagen. 
    Använd temp och följ tempkurvor.
    känn på den kvinnliga sekretet för att utröna när det är dags för bebbe verkstad.

Sedan de förnumstiga råden som man bara mååååååste följa.
    För att det minsann hjälpte min kusins mormors morbrors systers arbetskamrat för tusen år sedan.

TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m39759241.html
  • ExAnimo
    Prisssan skrev 2009-07-27 18:38:47 följande:
    Haha!Får jag vara med? Vi har visserligen en dotter men har försökt med tvåan i snart fem år.Jag vet inte hur mkt jag har fått höra att jag mååste slappna av... jag måste tänk a på annat och koncentrera mig på allt gott i livet.Hm..för det första så har jag ju ett barn som jag koncentrerar mig på väldigt mkt, jag har skaffat tre katter och jag slappnar av hur mkt som helst!Hur spänd är man när man har sex liksom?Och sist men inte minst- hur mkt kan jag slappna av för att få mannens spermier att simma bättre
    Jaaaaa det där med att slappna av har nog alla hört till leda.

Tänk om alla barnlösa skulle försöka slappna av mer, då skulle dom banne mig få ta in på FONUS. 
    TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m39759241.html
  • ExAnimo
    Prisssan skrev 2009-07-27 18:43:33 följande:
    Mmmhm.. precis. Hjärnan är häftig ja men hjärnan är ingen trollkarl. Den kan inte trolla bort allt eller trolla fram äl eller superspermier... omöjligt.
    Eller råd som kanske funkade på mormors systers morbrors halvkusins arbetskamrat, Då mååååååååste det ju funka för alllllllllaaaaaaaa andra.
  • ExAnimo
    Thalis skrev 2009-07-27 18:46:00 följande:
    Vi funderar på ett 3:e barn (Har redan 2. En genom adoption och eftersom jag slappnade av så fick vi också en bioson,att jag behövde medicinskt hjälp för att sonen skulle kunna födas är bara lögn. Min försvagade livmoderhals blev mirakulöst starkare när vi adopterade).Och nu ska jag ta lite av maken Coca-Cola Zero och duscha muffen med det. Tror nog att jag ska skaka flaska rejält innan jag öppnar den.
    Du har just får ett fan i din skara. 
  • ExAnimo
    Thalis skrev 2009-07-27 19:02:19 följande:
    Den fick vi en gång för mycket!Då blev jag sur och svarade: Ja,fast jag spottar ut. Men jag kanske ska svälja?
    Klockrent. 
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"