• Senap

"Så här blir du gravid!"

Norrbagge skrev 2009-07-27 18:37:51 följande:
    Hoppas verkligen inte du "skrattar högt" om någon visar sin välvilja genom att ge råd, stöd eller tips! Bittra människor är det svårt att glädjas med. Kom ihåg det om du någon gång blir gravid -att det är roligt om det finns kvar någon som faktiskt blir GLAD för din skull..
    Men lägg ned nu!!!
    Dina råd kanske är välmenade men de är lika korkade som att fråga en törstig om han funderat på att dricka.

Du kanske är intresserad men tro mig - är man ofrivilligt barnlös så har man koll på utredningar och vad som faktiskt kan hjälpa.
    Och att inte stressa hjälper inte. Det finns forskning på det som jag kan ge dig om du nu verkligen är intresserad. För det kunskaper du nu besitter är minst sagt bristfälliga!

Och nej, jag är inte bitter. Jag kan få barn. Men flera av mina vänner har problem och får höra rappakalja från såna som dig. Det svider - Varför jag bryr mig och reagerar.
    Vill du hjälpa så lyssna på en vän som behöver prata. Men kom inte med hembakta profetior om hur det funkar för då framstår du bara som klumpig.

Tack för ordet.
    My sugar is raw
  • Senap
    Prisssan skrev 2009-07-27 18:51:44 följande:
    Jag blev visst lite arg. {#lang_emotions_embarassed}  Jag ska lämna er ifred nu.
    My sugar is raw
  • Senap
    Thalis skrev 2009-07-27 18:59:30 följande:
    Varför lämnar du tråden? Jag blir också förbannad över dessa kommentarer.
    Jag är inte ofrivilligt barnlös - bara intresserad
    Jag håller mina kompisar i handen under resan och då gäller det att hälla sig lite ajour. Jag inbillar mig att det blir liiite lättare om de inte behöver förklara allt utan kan köra på bara när det brister.
    Prisssan skrev 2009-07-27 18:55:51 följande:
    Nej..att höra någon som förstår fast de aldrig varit i sisten själva (om jag tolkade rätt?) är bara underbart. Plus att min sits är ju också annorlunda än de som är barnlösa.
    Nej jag blev gravid den berömda 12e månaden (när jag började bli stressad )
    My sugar is raw
  • Senap
    Gräddeline skrev 2009-07-27 19:51:50 följande:
    Jag maste bara hoppa in o saga att Norrbagge har goda rad - salange man inte fatt medicinskt bevisat att nagot inte star ratt till. Sjalvklart hjalper det inte alltid att 'slappna av och tanka pa annat' - men har inga medicinska fel pafunnits sa sitter det mycket mojligtvis i psyket. Jag har sjalv bara forsokt fa barn i 2 manader sa jag hor inte hemma har (annu...) Men jag kan verkligen styrka det Norrbagge sager om att MYCKET MER an man tror sitter i psyket och kan paverka kroppen nagot heeeelt otroligt. Sjalvklart ar det latt att saga "slappna av och tank pa annat" - det ar helt omojligt nar man vill nagot sa mycket som att fa barn. Sen behover det ju saklart inte vara stress som gor att man inte far barn, men i manga fall har folk bevisligen blivit gravida efter att stressen och pressen slappt (som i adoptionsfall). Snalla morda mig inte nu, ville bara flika in detta - och om ni har medicinska problem sa ar det sjalvklart att det inte hjalper att bara slappna av.
    Det hjälper inte att slappna av annars heller - enligt forskning. Jag vet att man vill dra paralleller till nocebo men så var alltså inte fallet.
    My sugar is raw
  • Senap
    Gräddeline skrev 2009-07-27 20:07:55 följande:
    Nej det ar det jag menar - naturligtvis funkar det inte alltid att slappna av, och det funkar inte BARA att slappna av. Men som sagt, kroppen o psyket hanger ihop och det ar ju bra att tanka pa det (men sjalvklart gor ni det redan).
    Det funkar inte ens om man slappnar av under IVF

Jag tror mer på Colan då {#lang_emotions_dreamer}
    My sugar is raw
  • Senap
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:14:05 följande:
    Självklart tänker vi..är det inte det som är vårt problem Att vi tänker för mycket? Jag visste det, de som har svårt att bli gravida får skylla sig själva?
    Tror jag inte. Mitt jobb är att tänka och jag fick barn.
    Jag tror inte på  att slappna av.. en rejäl skrämselhicka däremot! Det!
    My sugar is raw
  • Senap
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:23:58 följande:
    Sa jag med en ironisk touche...
    Jag förstod det.
    My sugar is raw
  • Senap
    Theorese skrev 2009-07-27 20:36:06 följande:
    Byt partner
    Den fick faktiskt en kompis till mig. {#lang_emotions_undecided}
    My sugar is raw
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"