"Så här blir du gravid!"
Norrbagge skrev 2009-07-27 18:37:51 följande:
Hoppas verkligen inte du "skrattar högt" om någon visar sin välvilja genom att ge råd, stöd eller tips! Bittra människor är det svårt att glädjas med. Kom ihåg det om du någon gång blir gravid -att det är roligt om det finns kvar någon som faktiskt blir GLAD för din skull..Dina råd kanske är välmenade men de är lika korkade som att fråga en törstig om han funderat på att dricka.
Du kanske är intresserad men tro mig - är man ofrivilligt barnlös så har man koll på utredningar och vad som faktiskt kan hjälpa.
Och att inte stressa hjälper inte. Det finns forskning på det som jag kan ge dig om du nu verkligen är intresserad. För det kunskaper du nu besitter är minst sagt bristfälliga!
Och nej, jag är inte bitter. Jag kan få barn. Men flera av mina vänner har problem och får höra rappakalja från såna som dig. Det svider - Varför jag bryr mig och reagerar.
Vill du hjälpa så lyssna på en vän som behöver prata. Men kom inte med hembakta profetior om hur det funkar för då framstår du bara som klumpig.
Tack för ordet.