• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Norrbagge
    Pigan skrev 2009-07-27 18:32:27 följande:
    Det är så roligt med människor som söker sig till trådar där de beter sig som irriterande små myggor. Man skrattar högt av dina små kommentarer. Du borde ju starta en egen tråd i ämnen, vet ja!
    Hoppas verkligen inte du "skrattar högt" om någon visar sin välvilja genom att ge råd, stöd eller tips!
    Bittra människor är det svårt att glädjas med. Kom ihåg det om du någon gång blir gravid -att det är roligt om det finns kvar någon som faktiskt blir GLAD för din skull..
  • Kyanita
    Thalis skrev 2009-07-27 18:32:44 följande:
    Jag har hört att man ska spruta in coca-cola i slidan för att ph-värdet ska bli mer spermievänligt.
    Va? *Asg* Den har jag aldig hört... Ska genast prova. Eller INTE!
  • Prisssan
    Thalis skrev 2009-07-27 18:32:44 följande:
    Jag har hört att man ska spruta in coca-cola i slidan för att ph-värdet ska bli mer spermievänligt.
    Haha!

Får jag vara med? Vi har visserligen en dotter men har försökt med tvåan i snart fem år.
    Jag vet inte hur mkt jag har fått höra att jag mååste slappna av... jag måste tänk a på annat och koncentrera mig på allt gott i livet.

Hm..för det första så har jag ju ett barn som jag koncentrerar mig på väldigt mkt, jag har skaffat tre katter och jag slappnar av hur mkt som helst!
    Hur spänd är man när man har sex liksom?

Och sist men inte minst- hur mkt kan jag slappna av för att få mannens spermier att simma bättre
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Prisssan
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:37:51 följande:
    Hoppas verkligen inte du "skrattar högt" om någon visar sin välvilja genom att ge råd, stöd eller tips! Bittra människor är det svårt att glädjas med. Kom ihåg det om du någon gång blir gravid -att det är roligt om det finns kvar någon som faktiskt blir GLAD för din skull..
    Men faktiskt så bad de dig trevligt att starta en egen tråd i ämnet, de vill ju inte ha dessa råd just här just för att det är en myt och vill du ge de som har svårt att bli gravida skuldkänslor.
    Ska det vara vårt eget fel att vi inte blir gravida? Så vi får i stort sett skylla oss själva?
  • Thalis
    drömmaromsmått skrev 2009-07-27 18:37:04 följande:
    ha ha ha cocla-cola i slidan, omg jag tror jag dör och jag skulle nog betala en slant för att se någon göra det *fnissar helt galet* Nu sitter jag och föreställer mig minen på den här stackars människan som sitter där med colan mellan benen och upptäcker att det är visst kolsyra i den här saken, och kolsyran i cola är ju inte att leka med precis det lär ju svida gott i musslan.
    Jag vet att det är skrattretande! Men folk gör så!
    Jag tillhör en latiamerikanskt forum och där var det en sk sjuksköterska som sa att gynekologerna hon jobbat hos rekommenderade detta. Eller sliddusch med bikarbonatvatten.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • ExAnimo
    Prisssan skrev 2009-07-27 18:38:47 följande:
    Haha!Får jag vara med? Vi har visserligen en dotter men har försökt med tvåan i snart fem år.Jag vet inte hur mkt jag har fått höra att jag mååste slappna av... jag måste tänk a på annat och koncentrera mig på allt gott i livet.Hm..för det första så har jag ju ett barn som jag koncentrerar mig på väldigt mkt, jag har skaffat tre katter och jag slappnar av hur mkt som helst!Hur spänd är man när man har sex liksom?Och sist men inte minst- hur mkt kan jag slappna av för att få mannens spermier att simma bättre
    Jaaaaa det där med att slappna av har nog alla hört till leda.

Tänk om alla barnlösa skulle försöka slappna av mer, då skulle dom banne mig få ta in på FONUS. 
    TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m39759241.html
  • Tokis

hahaha ursäkta att jag skrattar men jag trodde jag hade fått många "goda råd" under vår verkstadstid men inser att det ju finns mååååånga fler!

Jag får alltid hörakommentarer som:

Ni är ju så unga så ni har gott om tid!
    Aja det är bara tt fortsätta, någongång blir det bar för alla (!)
    Ni får fortsätta ha sex (amen A-fan!!)

• Prisssan
    ExAnimo skrev 2009-07-27 18:41:42 följande:
    Jaaaaa det där med att slappna av har nog alla hört till leda. Tänk om alla barnlösa skulle försöka slappna av mer, då skulle dom banne mig få ta in på FONUS. TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m3975924 1.html
    Mmmhm.. precis. Hjärnan är häftig ja men hjärnan är ingen trollkarl. Den kan inte trolla bort allt eller trolla fram äl eller superspermier... omöjligt.
  • Fredrika89

hahaha, sitter här MYCKET road. skönt att det fler än jag som tar det mesta med en nypa salt. =)

• Thalis
    Prisssan skrev 2009-07-27 18:38:47 följande:
    Haha!Får jag vara med? Vi har visserligen en dotter men har försökt med tvåan i snart fem år.Jag vet inte hur mkt jag har fått höra att jag mååste slappna av... jag måste tänk a på annat och koncentrera mig på allt gott i livet.Hm..för det första så har jag ju ett barn som jag koncentrerar mig på väldigt mkt, jag har skaffat tre katter och jag slappnar av hur mkt som helst!Hur spänd är man när man har sex liksom?Och sist men inte minst- hur mkt kan jag slappna av för att få mannens spermier att simma bättre
    Vi funderar på ett 3:e barn (Har redan 2. En genom adoption och eftersom jag slappnade av så fick vi också en bioson,att jag behövde medicinskt hjälp för att sonen skulle kunna födas är bara lögn. Min försvagade livmoderhals blev mirakulöst starkare när vi adopterade).

Och nu ska jag ta lite av maken Coca-Cola Zero och duscha muffen med det. Tror nog att jag ska skaka flaska rejält innan jag öppnar den.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"