• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Pimpinellan
    lia76 skrev 2009-07-27 18:07:37 följande:
    jahopp Ja då får ni spy galla över de där tipsen i all ära
    Nej,inte över såna råd som är vetenskapliga,men denna tråd är ingen hjälpartråd utan en "vi som är less på alla knäppa råd vi fått genom åren-tråd". Senast idag var det en som inte gav sig utan påstod att tänkandet kan göra en infertil och vi som _har_svårt att bli gravida blir heligt förbannade av såna råd och i vart fall _jag_ har behov av att skriva av mig. Stöttartrådar finns massor-detta är en spygalla-tråd.
  • Gnurfen

Fast norrbagge nu är det ju inte så att man är stressad över att man inte blir gravid redan när man börjar försöka. Så ditt resonemang håller inte

• Mollie77
    Pimpinellan skrev 2009-07-27 17:45:37 följande:
    Börjar listan med klassikern:"Slappna aaaaaav"!Fyller på med:"Sluta tänk på det"Och avslutar för stunden med en annan klassiker:"Adoptera!"
    De fick vi höra många ggr..
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • drömmaromsmått

äsch jag kopierar rakt in också så slipper ni klicka runt!
    Här är alltså mitt blogginlägg om den gamla tråden.

Många välmenande råd har det blivit genom åren, här är en samling av några råd som kom upp i en tråd på familjeliv för något år sedan.
    Från början var antalet välmenande och aningen felriktade råd runt 180 stycken så jag har skalat ned min lista något.

1 Slappna av så blir du gravid.
    2 Skaffa hund eller katt.
    3 Gift er.
    4 Ät jordgubbsfil.
    5 Ha inte för mycket djur.
    6 Byt jobb.
    7 Käka inte värktabletter.
    8 Skippa kaffet.
    9 Använd alvedon.
    10 Lila underkläder och litervis med coca-cola gör dig gravid på studs.
    11 Slarva inte med sömnen, se till att vara utvilad.
    12 Ha ordentligt och riktigt sex.
    13 Kudde under rumpan efter sex gör att spermierna tar sig fram lättare.
    14 Om man inte vill ha kudde under rumpan så ligg med benen rakt upp efteråt.
    15 Sovrummet bör vara grönt för att man ska kunna slappna av och göra bäbisar.
    16 Ät morötter.
    17 Skaffa en fruktbarhetsikon eller smycke som hjälp på traven.
    18 Skaffa nya vänner.
    19 Ha sex varje dag.
    20 Ha absolut inte sex varje dag, det är jobbigt när råden börjar gå emot varandra.
    21 Skippa barnverkstaden och så kommer det.
    22 bärbar dator i knät är som att kastrera killen rakt av.
    23 Byt boende.
    24 Fellatio går bort, saliv är tydligen spermiedödande
    25 var barnvakt
    26 Barn kommer när kroppen är redo.
    27 Åk på semester.
    27 Börja barnagörandet i tid.
    29 Ha inte Becel på mackan det minskar fruktbarheten.
    30 Skaffa ett stort projekt att hänge dig helt åt.
    31 Ät massor av granatäpplen.
    32 Ät ägg det förbättrar din enga äggkvalitet.
    33 Börja sticka strumpor.
    34 Mannen får ej använda annat än boxershorts, tighta kalsonger dödar spermierna.
    35 Drick hostmedicin, så som bisolvon
    36 Sätesvärmare i bilen är ett big NO NO för killar, absolut förbjudet.
    37 Drick inte light-produkter det är dåligt för fertiliteten.
    38 Umgås med så många bäbisar du bara kan.
    39 Varma bad är inte att rekomendera för killen.
    40 Ät glass.
    41 Trånga byxor (speciellt jeans) är inte bra om man vill bli med barn, nej här är det lösa linnebyxor som gäller
    42 killen skall absolut inte basta, värme runt familjejuvelerna är strikt förbjudet som det framgått av råd 36 och 39.
    43 Köp en barnvagn.
    44 Ställ er i kö för adoption, då kommer det.
    45 Knapra olika vitaminpiller som t ex glandin-25.
    46 Sluta tänka på det.
    47 Man ska inte ha mobilen i fickan, möjligen i bakfickan men inte någon av framfickorna.
    48 Börja meditera.
    49 Bäbisen kommer när den vill.
    50 Slaaaaapna aaaav!!

jahapp flicks and pojks nu vet ni vad som krävs för att man ska kunna göra bäbis så det är bara att sätta igång

• Norrbagge
    Gnurfen skrev 2009-07-27 18:23:25 följande:
    Fast norrbagge nu är det ju inte så att man är stressad över att man inte blir gravid redan när man börjar försöka. Så ditt resonemang håller inte
    Från den dagen man bestämmer sig för att man ska försöka bli gravid så längtar man och hoppas på det där plusset. Am I wrong?
    Man räknar dagar och letar symptom. Hela månaden går ut på att få göra det där testet.
  • Kyanita

Slappna av är väl den man fick höra mest.... Sen att man inte producerar mer än 5-10% av det progeseron man behöver har ju inte aaaalls med saken att göra. *Suck*

• Pimpinellan
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:21:14 följande:
    Myter??! Friska, fertila människor som det medicinskt sett inte finns något fel på sitter oftast på lösningen själv.Sen är det nog en klar fördel att släppa bitterheten och börja gilla sitt liv..?
    Du kan omöjligt vara ofrivilligt barnlös för då skulle du fatta syftet med denna tråd!
    Dina råd är rena myterna ja och vi har fått nog av dem!
  • Norrbagge
    Kyanita skrev 2009-07-27 18:25:31 följande:
    Slappna av är väl den man fick höra mest.... Sen att man inte producerar mer än 5-10% av det progeseron man behöver har ju inte aaaalls med saken att göra. *Suck*
    Iaf JAG skrev att jag syftar på kvinnor/män det rent medicinskt inte är något fel på.
    Självklart kan det ju vara så att det ibland är pga infertilitet det inte blir några bebisar och inte besatthet
  • Thalis
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:09:20 följande:
    Jag är helt övertygad om att det i många fall är just psyket som sätter "käppar i hjulet". Det är ju inte direkt EN familj som "mirakulöst" blivit gravid i samband med att de äntligen blivit beviljade att få ett barn via adoption.Hjärnan fixar mer än vi tror och förstår!
    Tur att du skriver detta här och inte i adoptionsforumet.
    Men låt mig säga dig en liten sak:

Om detta är sant varför är det bara 5% av de som adopterar som får biobarn utan hjälp ? Enligt studier så skulle dessa 5% ha blivit gravida även om de inte adopterat.
    Som adoptivförälder finner jag sådana kommentarer riktigt kräkande och gör att folk säger idiotiska kommentarer till oss som adopterat som skadar våra barn,
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"