• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Gnurfen

Ja norrbaggde du har faktiskt fel. Vi höll inte på och väntade och längtade de första månaderna. Vi tänkte mer att händer det så händer det, men det gjorde det inte

• Norrbagge
    Pimpinellan skrev 2009-07-27 18:25:34 följande:
    Du kan omöjligt vara ofrivilligt barnlös för då skulle du fatta syftet med denna tråd!Dina råd är rena myterna ja och vi har fått nog av dem!
    Jag är absolut inte ofrivilligt barnlös. Men jag har läst mycket om just ferilitet och följt många olika individer i deras kamp om att få ett biologiskt barn.
    Nu arbetar jag som barnsköterska men planen var från början att läsa till barnmorska och inrikta mig på fertilitet.
  • Norrbagge
    Gnurfen skrev 2009-07-27 18:29:01 följande:
    Ja norrbaggde du har faktiskt fel. Vi höll inte på och väntade och längtade de första månaderna. Vi tänkte mer att händer det så händer det, men det gjorde det inte
    Sen är det ju helt normalt att det kan ta upp till 12 månader att bli gravid också, men det vet du antagligen!
  • Pimpinellan

Förra svängen tråden var igång fick vi ihop minst 150 råd. Den värsta (nästan)tycker jag var hon som fick rådet att byta kontorsplats med den som senast blivit gravid för det skulle tydligen smitta!? :-O
    Jordgubbsfilen var ny för mig,men maken äter jordgubbsyogurt så det kanske går lika bra?
    Fler goda råd eller upprepning av samma som ni vill spinna vidare på?

• Gnurfen

Precis det vet jag och därför blev jag inte orolig det första året heller och därför inte heller stressad av det. Så din teori håller inte

• Pigan
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:21:14 följande:
    Myter??! Friska, fertila människor som det medicinskt sett inte finns något fel på sitter oftast på lösningen själv.Sen är det nog en klar fördel att släppa bitterheten och börja gilla sitt liv..?
    Det är så roligt med människor som söker sig till trådar där de beter sig som irriterande små myggor. Man skrattar högt av dina små kommentarer. Du borde ju starta en egen tråd i ämnen, vet ja!
  • ExAnimo

Nu har jag iofs barn. Men har varit i situationen att inte kunnat få barn.
    Så jag är bevisligen inte barnlös.

Hoppas att jag trots det får skriva i tråden.

Nog fasiken har jag själv blivit utsatt för vissa sk goda råd.
    Sedan följer jag gärna trådar med barnlösas kamp och tror att jag förstår hur ont och jobbigt det kan kännas att inte kunna få barn.

Slänger in några av råden som jag sett och även själv råkat ut för.

Råden att man ska hålla det manliga "paketet" varmt eller kallt.

Kaffe har redan nämnts.

Likaså med rådet att man ska slappna av och tänka på annat,
    Alternativt adoptera så släpper alla spärrar och då ska de biologiska barnen bara drösa in på rad.

Ta framifrån, bakifrån, upp och ner.
    Ligga still X antal timmar efter alternativt hängandes upp och ner i takkronan så det svartnar för ögonen. Så att inte några droppar av den dyrbara manliga "juicen" ramlar ut.

Skaffa husdjur, hund, katt, hamster osv.
    Flytta ut på landet så man kan ha ett helt Zoo för att tillfredställa alla alternativ.

Drick ditt och ät datt. Listan kan göras ändlös.
    Ät rosenrot, Bisolvon, drick rött, grönt svart te osv..

Ha inte sex för ofta.  Ha sex flera ggr om dagen. 
    Använd temp och följ tempkurvor.
    känn på den kvinnliga sekretet för att utröna när det är dags för bebbe verkstad.

Sedan de förnumstiga råden som man bara mååååååste följa.
    För att det minsann hjälpte min kusins mormors morbrors systers arbetskamrat för tusen år sedan.

TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m39759241.html
  • Thalis

Jag har hört att man ska spruta in coca-cola i slidan för att ph-värdet ska bli mer spermievänligt.

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Norrbagge
    Gnurfen skrev 2009-07-27 18:29:01 följande:
    Vad tråkigt att höra! Har ni gjort någon fertilitetsutredning, om jag får fråga?
  • drömmaromsmått

ha ha ha cocla-cola i slidan, omg jag tror jag dör och jag skulle nog betala en slant för att se någon göra det *fnissar helt galet*
    Nu sitter jag och föreställer mig minen på den här stackars människan som sitter där med colan mellan benen och upptäcker att det är visst kolsyra i den här saken, och kolsyran i cola är ju inte att leka med precis det lär ju svida gott i musslan.

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"