• Kyanita

"Så här blir du gravid!"

Slappna av är väl den man fick höra mest.... Sen att man inte producerar mer än 5-10% av det progeseron man behöver har ju inte aaaalls med saken att göra. *Suck*

• Kyanita
    Thalis skrev 2009-07-27 18:32:44 följande:
    Jag har hört att man ska spruta in coca-cola i slidan för att ph-värdet ska bli mer spermievänligt.
    Va? *Asg* Den har jag aldig hört... Ska genast prova. Eller INTE!
  • Kyanita
    Thalis skrev 2009-07-27 19:02:19 följande:
    Den fick vi en gång för mycket!Då blev jag sur och svarade: Ja,fast jag spottar ut. Men jag kanske ska svälja?
    Haha, jag svarade: Va, ska man ha det? Jag trodde det skulle fixxa sig ändå eftersom mitt andranamn är Maria!
  • Kyanita
    Pascha78 skrev 2009-07-29 10:23:42 följande:
    Vilken UNDERBAR tråd! Tråkigt att jag inte hittat hit tidigare.Den bästa (eller värsta) kommentaren jag fått är från en manlig släkting:-Varför har inte ni några barn?-Ja du, säg det?!-Vet ni inte hur man gör?Om vi inte varit bland folk hade jag nog strypt karl. Ja det är säkert det som är felet, vi har sex på fel sätt. Måste genast kolla om det finns någon kurs man kan ta. Eller har jag missat nåt? Måste man ha sex på något super speciell edition sätt för att det ska bli barn. Missionären funkar alltså inte?
    Ja man måste svälja satsen! *S*
  • Kyanita
    nyproduktionen skrev 2009-07-31 18:58:36 följande:
    Har en fråga i allt detta, jag har två friska barn! VARFÖR kan jag inte vara nöjd med det????
    Ja du! Hur många gånger fick man inte den frågan! Är du aldrig nöjd? Ska du befolka hela Sverige? Bla bla bla! Gahhh... Det konstiga är att fastän det enligt läkaren var omöjligt för mig att bli gravid spontant så blev jag det. Måste vara att jag slappnade av och hängde upp och ner i ljuskronan... Eller INTE!

Man måste faktiskt inte vara nöjd! Klart att du har rätt att längta efter en till! Klart du har rätt att vara ledsen när det inte blev denna månaden heller! Tänker på er alla mina medsystrar som kämpar på! Jag fick mitt solskensslut till sist men tänker på er!
  • Kyanita
    kela81 skrev 2009-08-15 16:35:32 följande:
    Tackar tackar Oh...nu har ni nog avhandlat de flesta korkade myter, ska tänka ut om jag hört nått extra ordinellt...hum...det där med att slappna av måste ju ändå vara den mest korkade myten som finns...och den mest inarbetade...Jag skulle banne mig inte kunna vara mer avslappnad än jag har varit vissa månader utan att jag skulle vara död
    Nä, har ni sex? slår till och med "slappna aaaav"!
  • Kyanita
    beami skrev 2009-08-20 12:03:54 följande:
    När vi försökte förgäves och inget hände fick jag tipset att äta jäst - undra om det va för att det skulle bli en bulle i ugnen eller om det hade nåt att göra med B - vitaminen...Sen fick jag även tipset att man under samlag skulle hålla benen i luften så att inget skulle rinna ut....Tack gode gud för IVF så man inte behöver hålla på med dessa galenskaper - man behöver knappt karln längre!!
    Ska man ha en karl? *Chockerad* Visste väl att det var nåt jag missat!
  • Kyanita
    stor grön drake skrev 2009-08-20 15:28:46 följande:
    Nej ABSOLUT inte! Det räcker att skaffa hund (eller hus om man redan har hund)
    Skulle man inte adoptera? *förvirrad*
  • Kyanita
    beami skrev 2009-08-20 21:42:03 följande:
    Dom säger ju det men jag undrar måste ju finnas nåt annat man kan använda som är mer rumsrent...=))
    Ja, men vad? En katt kanske? Kom på att man ska ju vara avslappnad och sluta hoppas för att bli gravid. Kan man inte be en läkare att söva en så får gubben (eller katten) hoppa på mig! Då borde det ju ta!
  • Kyanita
    beami skrev 2009-08-20 22:16:29 följande:
    En pava rött ( tänkte skriva nåt annat men det va int rumsrent!) borde ta hand om sömnen, man får ju hoppas på att det är karln som hoppar på en annars kan det bli väldigt konstiga barn... =))
    Nej nej nej! Absolut INGEN alkohol om man försöker få barn! Då är man en dålig mamma redan INNAN bebis ens finns! Har jag lärt mig här på Fl! *suck*
  • Kyanita
    beami skrev 2009-08-21 14:30:29 följande:
    Hur lyckas då alkisarna? hmmmm =)Jag gillar iaf rödtjut och tänker inte sluta dricka det....
    Hehe, jag tåler inte det men inte f*n tänker jag hålla mig borta från en kall gó öl heller!
  • Kyanita
    Kyanita skrev 2009-08-21 14:31:44 följande:
    Hehe, jag tåler inte det men inte f*n tänker jag hålla mig borta från en kall gó öl heller!
    Kom ju på att det måste rekommenderas med alkohol! Då slappnar man ju aaaav.... *S*
  • Kyanita
    beami skrev 2009-08-21 14:45:41 följande:
    Ja - men då har det ju kanske nåt att göra med jäst och B-vitamin och göra. Öl innehåller ju en massa b-vitamin oxå slappnar man av! EUREKA jag tror vi har kommit på lösningen, det här ska jag börja rekommendera för alla! =))
    Ja ÖL!!!! F*n ska ju iväg och jobba snart (tills imorgon fm) så det blir ingen öl för mig! Katten oxå! Drick en för mig oxå!
  • Kyanita
    beami skrev 2009-08-21 15:01:46 följande:
    åsså bullar till - lika bra att dubbla upp!!!=)))
    Glöm inte att hänga i takkronan och dingla!
  • Kyanita
    beami skrev 2009-08-21 14:51:16 följande:
    Du får ta igen det imorron - en platta bärs och sen är det bara att sätta igång men ge ingen till gubben - då kanske han slappnar av oxå...=))
    Tyvärr jobbar jag hela dagen på söndag men 1 kan jag väl ta! *S*
  • Kyanita
    Marinero skrev 2009-08-22 17:18:33 följande:
    Hahahaha eller ljuset är tänt men ingen hemma hihi
    Hissen går banne mig inte ens över källarvåningen!!
  • Kyanita
    Frank skrev 2009-08-28 07:52:08 följande:
    Precis. Man blir skrämd över vissas okunskap.Selena: vi "myste" (vilket vidrigt ord) inte heller när jag blev gravid. Det var en ren och "mysig" sjukhusprodukt :D Jag behövde inte ens pricka ÄL. Jag kanske helt enkelt skulle gå in och bekräfta att man inte behöver pricka ÄL nästa gång någon påstår det...?
    Jag är tvärsäker på att nästan alla har druckit vatten och sedan blivit gravida! Vatten is da shit!! Ska rekommendera det för alla för då blir du minsann gravid! *S*
  • Kyanita
    Frank skrev 2009-08-28 09:56:06 följande:
    Helt rätt. Stämmer i alla fall på mig. Dessutom är det mycket nyttigare än alla naturpreparat som folk proppar i sig i väntan på "plusset".
    Vad bra! Nu kan jag tom lägga till: Finns en på Fl det stämmer för... *Asg* Grattis förresten!
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"