• Prisssan

"Så här blir du gravid!"

Thalis skrev 2009-07-27 18:32:44 följande:
    Jag har hört att man ska spruta in coca-cola i slidan för att ph-värdet ska bli mer spermievänligt.
    Haha!

Får jag vara med? Vi har visserligen en dotter men har försökt med tvåan i snart fem år.
    Jag vet inte hur mkt jag har fått höra att jag mååste slappna av... jag måste tänk a på annat och koncentrera mig på allt gott i livet.

Hm..för det första så har jag ju ett barn som jag koncentrerar mig på väldigt mkt, jag har skaffat tre katter och jag slappnar av hur mkt som helst!
    Hur spänd är man när man har sex liksom?

Och sist men inte minst- hur mkt kan jag slappna av för att få mannens spermier att simma bättre
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Prisssan
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:37:51 följande:
    Hoppas verkligen inte du "skrattar högt" om någon visar sin välvilja genom att ge råd, stöd eller tips! Bittra människor är det svårt att glädjas med. Kom ihåg det om du någon gång blir gravid -att det är roligt om det finns kvar någon som faktiskt blir GLAD för din skull..
    Men faktiskt så bad de dig trevligt att starta en egen tråd i ämnet, de vill ju inte ha dessa råd just här just för att det är en myt och vill du ge de som har svårt att bli gravida skuldkänslor.
    Ska det vara vårt eget fel att vi inte blir gravida? Så vi får i stort sett skylla oss själva?
  • Prisssan
    ExAnimo skrev 2009-07-27 18:41:42 följande:
    Jaaaaa det där med att slappna av har nog alla hört till leda. Tänk om alla barnlösa skulle försöka slappna av mer, då skulle dom banne mig få ta in på FONUS. TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m3975924 1.html
    Mmmhm.. precis. Hjärnan är häftig ja men hjärnan är ingen trollkarl. Den kan inte trolla bort allt eller trolla fram äl eller superspermier... omöjligt.
  • Prisssan
    Thalis skrev 2009-07-27 18:46:00 följande:
    Vi funderar på ett 3:e barn (Har redan 2. En genom adoption och eftersom jag slappnade av så fick vi också en bioson,att jag behövde medicinskt hjälp för att sonen skulle kunna födas är bara lögn. Min försvagade livmoderhals blev mirakulöst starkare när vi adopterade). Och nu ska jag ta lite av maken Coca-Cola Zero och duscha muffen med det. Tror nog att jag ska skaka flaska rejält innan jag öppnar den.
    Wow..så nu är han det levande beviset på att man ska slappna av

Och jag glömde alla de som får mf efter mf- utan att de hittar någon orsak till det- ska de också slappna av Får de behålla sitt barn då...
  • Prisssan
    Shoegirl skrev 2009-07-27 18:50:48 följande:
    Men lägg ned nu!!! Dina råd kanske är välmenade men de är lika korkade som att fråga en törstig om han funderat på att dricka. Du kanske är intresserad men tro mig - är man ofrivilligt barnlös så har man koll på utredningar och vad som faktiskt kan hjälpa. Och att inte stressa hjälper inte. Det finns forskning på det som jag kan ge dig om du nu verkligen är intresserad. För det kunskaper du nu besitter är minst sagt bristfälliga! Och nej, jag är inte bitter. Jag kan få barn. Men flera av mina vänner har problem och får höra rappakalja från såna som dig. Det svider - Varför jag bryr mig och reagerar. Vill du hjälpa så lyssna på en vän som behöver prata. Men kom inte med hembakta profetior om hur det funkar för då framstår du bara som klumpig. Tack för ordet.
  • Prisssan
    Shoegirl skrev 2009-07-27 18:53:22 följande:
    Jag blev visst lite arg.   Jag ska lämna er ifred nu.
    Nej..att höra någon som förstår fast de aldrig varit i sisten själva (om jag tolkade rätt?) är bara underbart. Plus att min sits är ju också annorlunda än de som är barnlösa.
  • Prisssan

Där sprack ju den teorin

Shoegirl skrev 2009-07-27 19:03:40 följande:
    Nej jag blev gravid den berömda 12e månaden (när jag började bli stressad )
    Thalis skrev 2009-07-27 19:02:19 följande:
    Den fick vi en gång för mycket! Då blev jag sur och svarade: Ja,fast jag spottar ut. Men jag kanske ska svälja?
    Underbart!
  • Prisssan
    Gul13 skrev 2009-07-27 19:18:27 följande:
    Förresten hjälpte det inte med bisolvon, skaffa hund och åka på semester.
    Nope, inte här heller..fast vi skaffade katt, var det därför det sket sig? RR hjälpte inte heller..
  • Prisssan

4everwe2: Nej det med choklad har jag inte hört innan. Och det är väl tur då jag blir så dålig i magen av choklad- kan inte ha sex- så det hjälper ju inte mig då.

Vi har flyttat till drömlägenheten också utan att bli gravida.. nej nu ljög jag, då lyckades vi faktiskt men så fick jag mf istället...

• Prisssan
    Pimpinellan skrev 2009-07-27 19:36:11 följande:
    Du får hålla koll på var och hur de slappnar av och göra samma sak! Helt OT,men visst är får och lamm avslappnande f.ö i alla fall? Älskar dem! Flera av våra _tror_ att de är hundar för de är jättekelsna.
    Men om får är så avslappnande..tror ni man kan köpa ett par och ha i sovrummet då? Det kanske smittar.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"