• Prisssan

"Så här blir du gravid!"

stor grön drake skrev 2009-07-31 17:28:37 följande:
    Cellisen Nu tycker jag att du är ohyffsad, hur kan du mena att den stackars läkaren ska vara mer insatt i dina problem än vad dina släkt och vänner är? Han har ju faktiskt bättre saker att göra, kaffepauser tex dessutom har han säkert 17 barn hemma att ta hand om eftersom läkaryrket är så avslappnande
    Ja..förlåt förlåt.
    Klart de kan mer, jag menar läkaren gled bara fram över sina studier, man kan ju inte förvänta sig att han ska plugga i skolan!
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-07-31 20:42:49 följande:
    smart drag! Om ni ursäktar detaljer (men jag hänvisar faktisk ordagrant till en medicinsk källa) så har jag hört från högt uppsatt källa (min svägerska har en granne vars bror är kusin med en man som bor utomlands och har en homosexuell kompi vars syster sagt) att vi som har svårt att få barn helt enkelt är antingen för tighta (!) så simmarna orkar helt enkelt inte,
    Tillhör helt klart den tighta kategorin Vad annars liksom hallå?

Det värsta är att om jag hade fått kommentaren "Haha byt partner" då hade jag kunnat svara- ja det hade funkat, får jag låna din?
    Bellbox skrev 2009-07-31 18:44:09 följande:
    Min bekant sa (när hon blev gravid med deras 3:e barn) att "ja JAG trodde då att vi kanske var infertila nu för det tog 3 månader innan pluset kom" -ja hon visste om min situation...
    Usch fy Som hon Bekham då hon ville gå till fertilitetsklinik efter tre månader.
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-08-01 09:48:42 följande:
    lite ot men jag har hört att Beckham har PCO (som jag) men det kanske bara är rykten och man KAN ju ha lätt att bli gravid då ändå *lucky bastards*
    Ja eller så är hon så super avslappnad med alla sina pengar under sängen och vetskapen om att mannen alltid kommer till hennes säng, (vid äl) efter han knullat sina älskarinnor...
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-08-01 09:51:58 följande:
    ja SÅ är det ju såklart!! Tänkte inte på det...
    Du är förlåten
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-08-01 18:11:37 följande:
    när jag ANAR att de inte kämpat så särskilt länge så brukar jag oskyldigt skriva "ja grattis, ser att du skriver att du äntligen blivit gravid; tog det lång tid?" då brukar man få ett harklande "nej men det KÄNDES så..."
    Åh jag med
  • Prisssan
    drömmaromsmått skrev 2009-08-01 23:06:03 följande:
    På tal om det här med "kämpar" hur förbannad blir man inte då det dyker upp en tråd om ifall man kan ljuga och påstå att man försökt i ett år och sedan vägrar ts berätta om hur många försök de faktiskt har haft, men sedan kommer det fram att de försökt i 4 månader för någon har sett det i en annan tråd och avslöjar ts varpå ts fräser till att hon skiter fullständigt i om hon tar platsen på kk för någon som faktiskt har problem med fertiliteten för hon känner dem inte så det rör henne inte i ryggen. Då blir man nästan lite mörkrädd!
    Jag har faktiskt en tråd för oss med sekundär barnlöshet...och du anar inte hur många som kommit in där efter fyra månaders försökande, eller kvinna som försökte länge med förra sambon (manlig infertilitet) och nu har en ny... osv osv.

Jag har varit riktigt hård..vi som är där har försökt med syskon riktigt länge och tråden ligger i svårt att bli gravid forumet och folk har verkligen hatat mig för det!
    Trist men jag vill inte ha massa storgråtande kvinnor med bim för fjärde gången och "det tog sig inte iiigeeen"
  • Prisssan

Och de som jag kastat ut( ) har faktiskt lyckats bli gravida också..som jag sa till dem att de skulle ge det lite tid iaf.

• Prisssan
    drömmaromsmått skrev 2009-08-01 23:16:03 följande:
    ja men du vet 4-5 månader är ju jäääätte länge, då är det ju hopplöst . Jo men tjena, jag hade gärna gått tillbaka till 4 månader inte sitta här med 4 ÅR på nacken.
    Mmm samma här, snart fem år för oss..men som sagt visserligen med syskon och det blir ju annorlunda även om det är en sorg det med.

Nu blev jag lite allvarlig men hoppas det är ok.
  • Prisssan
    Fru U skrev 2009-08-01 23:26:50 följande:
    Jag har faktiskt rekommenderat en väninna att ljuga om det visar sig att hon inte blivit gravid på ett år. Hon har åldern emot sig och jag vill inte hon ska stå barnlös pga att sjukvården bestämt att man inte får ivf efter 38 *duckar för de flygande tomaterna*
    Men är det inte så att när man är äldre så tar de emot en tidigare på gyn iaf för att kolla äl och spermier?
  • Prisssan
    Fru U skrev 2009-08-01 23:32:07 följande:
    Ingen aning, tror inte det är så här. Många av tjejerna här i tråden känner mig och vet att jag själv kämpar så jag är inte en av de där tjejerna som tycker det tar lång tid om det gått tre månader . Så jag antar att det är därför jag tycker jag kan säga som jag gör till min väninna
    Jag känner också igen ditt nick även om vi inte blivit presenterade

Nu är jag sådär allvarlig igen
  • Prisssan
    Fru U skrev 2009-08-01 23:35:33 följande:
    Känner inte igen ditt men trevligt att råkas
    Detsamma
  • Prisssan
    drömmaromsmått skrev 2009-08-01 23:37:03 följande:
    jag tror faktiskt de rekomenderar äldre kvinnor att söka hjälp tidigare eftersom tiden kan vara väldigt knapp för att hinna med är det viktigt att allt undersöks i tid osv, men det är ju en helt annan femma när det gäller yngre då är det verkligen inte ok på något sätt, visst har man problem med någon rubbning så är det helt befogat att söka hjälp men har man inga tecken på att ha något fel "annat än att man fortfarande inte lyckats pricka rätt vid 4 försöket" så är det ju bara irritersamt.
    Håller med, jag hade också rekomenderat en äldre (låter fel men ni vet vad jag menar) att söka hjälp lite tidigare.
  • Prisssan
    Fru U skrev 2009-08-01 23:39:30 följande:
    Ja 23-åringar med "hjälp jag har fortfarande inte blivit gravid vid fjärde försöket"-hysteri vill jag slå med en stekpanna i hu'et
    Haha ja då slappnar de av iaf
  • Prisssan
    Humlet skrev 2009-08-02 08:02:49 följande:
    Jo ,6 månader skall man försökt och sedan rekomenderas man att söka hjälp om man ä över 36.
    Misstänkte att det var något sådant.
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-08-02 19:13:49 följande:
    Tänkte på en sak; tänk om VI i denna tråd skulle gå in i alla typ gravid/passerat BF-o.s.v och skriva alla klyschor som VI får höra när det gäller vår oro: typ "men slappna AAAAV och tänk inte på det! Du har fått foglossning eftersom du tänker för mycket!!" eller "slappna AAAV så kommer bebisen, du har gått över BF bara för att xxx för JAG födde minsann på 39+2"
    Haha..det hade varit kul
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-08-02 21:25:57 följande:
     Vi har ju alla här i tråden fått konstaterat att vi har det mindre lätt att bli gravida (för att inte uttrycka sig så negativt ) men HAR ni tänkt på att det ju bara är med respektive PARTNER vi har det?! Kan vi inte ha lite byteshandel här i tråden? Ägg eller spermie är inte så noga; vad kom först, ägget eller hönan liksom? *bara en idé*
    *Fnissar* Låter hur bra som helst.
  • Prisssan
    drömmaromsmått skrev 2009-08-04 09:10:51 följande:
    Nu riktar sig artikeln till de sekundärt barnlösa och idag har de även slängt in varför man ska slappna av trots att läkare sagt att det inte spelar någon roll i en annan artikel för inte så länge sedan *suck* www.alltombarn.se/villhabarn/sa-blir-du-gravi...
    Ja men jaaa..vad kul! JAg ska verkligen skärpa mig med att slappna av.
    Det måste ju vara sant eftersom det står i "tidningen" och mannens spermier kan äntligen bli bra- min cysta försvinner och min äl fungerar! Jiippie...
    Ingenting är lika lätt som det ser ut...
  • Prisssan
    Miracle Cats skrev 2009-08-04 18:04:30 följande:
    Läste också det där i Expressen  ! För att citera en fd arbetskompis "Men äntligen. Nu kan ni ju det där, så då är det ju bara att luugnt fortsätta". *konstpaus för div svordomar* BAAAAAAAAAAAAAAAAAH ! Inte f-n blir gnället bättre av ett barn...
    Bra sagt av kollegan...
  • Prisssan
    Prisssan skrev 2009-08-04 18:06:23 följande:
    Bra sagt av kollegan...
    Kan ju tänka er vilka kommentarer jag får...min flicka fyller åtta.

"När ska ni skaffa syskon, det är ju så synd om ett ensambarn, tänker ni inte på det? Nu får ni sätta fart, lilla stackaren"
  • Prisssan
    Miracle Cats skrev 2009-08-04 18:14:10 följande:
    Mhmm jag känner med er ... Fattar inte att folk bara inte backar, att det kan var en känslig fråga... vem gjorde de allvetande, bara för att de har barn?
    Jag säger till folk nuförtiden: "Vi har försökt bli gravida i snart fem år och vi kan nog inte få fler barn.
    Det brukar få tyst på folk. Men vissa kör till med " En dag som ni inte tänker på det så kommer det!" de har antagligen inget annat att säga.

Nu förtiden orkar jag faktiskt inte svar något kvickt utan har bara sagt att ja, det måste ju vara det som är felet..med ironi i rösten.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"