• Teza73

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
    Hoppas ni hakar på vidare

Kramar mina vänner

• Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3
  • Teza73

thesecret: Tack för dina ord, och jag håller med dej fullt ut, å e ju sååå jag levt för d mesta, har ju ändå två tonåringar att fokusera på vilket jag gör, haha har inte mycke val, dom grabbarna vill ha uppmärksamhet vill jag lova. En del i att d e så jobbit e ju att även dom längtar sej sjuka efter ett syskon, har dom gjort länge, nu fick deras pappa en liten tjej i Feb. men för dom e d inte d samma, han bor i Görteborg å dom känner inte nån samhörighet tyvärr, tycker så synd om mina "små" pojkar ibland.

Men som sagt livet rullar ju på här, å jag tänker oftast bara på d när d lixom e testdax, förutom nu då när man gjorde ivf, då blev fokus starkt på d å d e jag, vi inte vana vid.

Men idag vet jag att d e kört, har blött lite, mycke lite men ändå, tanten e nog här när som helst, så nu strävar vi mot guldägg till hösten, men ska bli skönt att lägga allt åt sidan under sommaren, ska försöka leva lite, å göra andra saker vi längtat efter!

Kramis på er alla

• Teza73

Anna: Hej gumman, allt väl? När du blev överstimulerad nu sista gången, va d asså på progesteronet då lr, hur många vaggisar tog du per dag då?

Är bara nyfiken på vad som var annolunda rent medicinskt för dej andra gången, va d nåt annat som skillde sej från innan, förutom akupunkturen?

Kramis

• moans

Teza: Om jag förstod överstimuleringen rätt så berodde det på att jag hade så mycket hormoner i kroppen, efter all behandling av sprutorna. SÅ när kroppen började producera egna graviditetshormon blev det överstimuleringen. Tror inte det hade med vaggisarna att göra, jag tog 2 vaggisar/dag.

Rent medicinskt ställde de in sprutorna lite annorlunda andra gången, och sen hade jag längre nedregleringstid (fast det berodde på att det inte fanns lediga tider i Falun). Och sen var det akupunkturen. Som jag gjorde förberedande här hemma. Dagen innan äggåterföring var jag hos akupunktören. Sen hade jag frågat i Falun om de kunde hjälpa mig, och syster Ingela gjorde akupunktur en halvtimme innan äggåterföringen och direkt efter. Så min kropp var superladdad!! Jag reagerade direkt på nålarna och enligt Ingela var energin i min kropp på topp. Och det tror jag var den stora förändringen mot första IVF:en.

• moans

Sen kanske jag hade lyckats även utan akupunktur. Det kan man ju inte veta. Men för mig kändes behandlingen mycket bra. Och klart värt pengarna. Men några garantier finns det ju aldrig tyvärr.

• Marcus fru

Teza: så tråkigt att höra att du inte plussade. Ge inte upp! Har tänkt på dig mkt i helgen o i fredags men har inte kommit åt datorn för att kolla hur det gått för dig.
    Som du själv skriver - nya tag i höst, men visst är det tråkigt när det inte blir som man hoppas... Stor kram till dig!

• Bisquit

tjingeling brudar!

Är tillbaks på jobbet från ledigheten.. ( buhu ) har planterat, grävt, ridit, tagit det lugnt, jagat kor på rymmen, ätit glass osv. Superskönt!

Teza: usch va tråkigt vännen... *kramis bananis*

Snälla, inte den 7/6, min mamma fyller år då och så ska jag hjälpa till på en tävling.Helgen efter fyller sambon år på. Men då är vi ju åtminstonde hemma i södermanland.....

• Marcus fru

Helgen den 13-14 juni passar mig bättre än den 7 juni, fast jag kan båda gångerna.

kakan: du verkar ha varit aktiv på ledigheten, men gjort sånna där sköna saker ute i naturen.
    Nu i eftermiddag har jag varit o köpt lite plantor till balkongen o börjat sätta ner dem i krukor. Blir riktigt mysigt!

• sommarblommor

Tråkigt Teza!
    Nya tag till hösen.

Jag har nog lite svårt att följa med den 14 juni då vi firar vår första bröllopsdag.

Nu har jag förhoppningsvis bara 3 veckor kvar att arbeta.
    Börjar bli trött i ryggen på dagarna. Sover dåligt på nätterna pga all aktivitet.
    Känner att det börjar bli dags att sätta sig in i förlossningens alla skeden. Börjar bli lite pirrig.

Kram!

• EnsammaMamma

Teza jag skickar en kram till dig, du har rätt nya tag i höst. Jag antar att ni diskuterar fika? Li fyller år den 8 juni så jag antar att vi kommer fira henne den 7 men det får vi se det kan även gå att skjuta på.
    Jag har varit hemma nu i två dagar utan röst, det är skit tråkigt då jag är en person som babblar hela tiden! Igår skulle vi på 3 års kollen på bvc hon hörde nog inte mycket av det jag sa.... Li fick åka till dagis idag så jag får vila rösten annars kommer jag aldrig bli bra.
    ÄL närmar sig för mig, tror den ska komma i helgen och då lär jag nog jobba för fullt *skojigt* jag brukar vara helt slut när jag kommer hem då.
    Min granne kom hem från BB med en bebis igår, såå mysigt, måste gå och kika på henne när jag blir frisk.
    Fick ett sms nu precis, en till vän som är gravid GRATTIS till henne.

• Bisquit

Oj höll på att glömma..... Jag har blivit faster! Till en supersöt liten Anton.

Om ni söker på pillanloveandy ( eller liknande ) så får ni se fina bilder.

( jag fattar att hon har blivit mamma, men att MIN lillebror har blivit pappa....? )
    Näää

I helgen ska vi försöka komma iväg till åbryggan. Ska ju bli kanonväder!
    Visst är den väl öppen nu? *googlar lite*

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3