• Teza73

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
    Hoppas ni hakar på vidare

Kramar mina vänner

• Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3
  • Teza73

Oj Stina va duktig du är, har ju jobbat hårt:):)
    Va bra då har vi ju en lista som e lätt att se hur d blir bäst, ordning på dej tjejen, jag står kvar så, ja kan när som, helt klart!

Kramis

• Marcus fru

Teza, har för mig att du var den som organiserade det hela förra gången, så jag tänkte att det var ngn annans tur, o jag hade inget bättre för mig då mannen var iväg o tränade o jag hade långtråkigt hemma. Diska eller sitta vid datorn - det var bara att välja...

Pratade med Katarina idag. Ska återkomma i augusti när de öppnar igen, så får vi väl prata igenom det hela då. Får prata med mannen i sommar o se vad han tänker. Har ju kommit till fertilitetsmottagningen genom remiss från Kvinnohälsan, så det är väl doktorn där som jag eg borde prata med om hur jag ska göra framöver med IVF och sånt. Men henne har jag bara träffat en gång, så det känns mer naturligt att vara kvar på fertilitetsmottagningen, får väl ta den diskussionen med Katarina oxå i aug.

Man kan ju alltid hoppas på att det lyckas på naturlig väg i sommar - men ibland känns det som jag gett upp hoppet...

• sommarblommor

Hej på er!

Jag kan inte alls den 14 juni. Den 13 juni kan jag på dan.

Annars får jag bli med nästa gång.

Kram!

• Marcus fru

Bisquit: de stänger fertilitetsmott midsommarveckan... Men jag hinner inte få en ÄL till innan dess, för jag fick ju ÄL i söndags... Så några veckor till har de öppet.

• Teza73

MarcusFru: Jag kom oxå till fertilitetsmott. med remiss från kvinnohälsan, å jag tog allt med katarina å Tomas på fert. kändes mest naturligt så tyckte jag iaf, lycka till gummsan, håller alla tummar å tår.

Kram

• EnsammaMamma

13 kan inte jag då ska vi på dop och sen fira lillan 3 år. andra dagar är ju som skrivet beroende på.... luddigt blev det här!

• Petra 74

måste det vara en helg? vad är det för fel på vardagkvällar?!

• Bisquit

Tack marcus fru! Och duktigt jobbat med listan.

Ang helg var det väl för att då har vi lite mer tid på oss, annars blir det kanske lite stressat att alla ska hem i god tid? Eller har jag fel kanske?

Jag kan den 14! 13 sådär, får besök av svärföräldrarna och då bör man väl vara lite social.

Vardagar är väl ok för mig, men jag kommer ju inte in till etunaförrän tidigast kl 18:00. ( om gud och sj vill )

Någon som har tittat på något 350årsfirande än?

Själv ska jag ev hjälpa till på lantbruketsdag, vår grannebondgård ska ställa ut. Och då ska jag få vara med och sälja mina grönsaksplantor. ( ekologiskt så klart! )
    Hoppas det är någon som vill ha dom, hi hi.

• EnsammaMamma

Jag jobbar hela helgen så jag hinner inte med något fika då.
    Jag körde guldbussen igår och fick en väldig massa kommentarer, en del roliga faktiskt. En tjej fråga om kungen skulle åka i bussen och en kille på ca 9-10 år frågade varför vi målat bussen BRUN??????? jaa några skratt blev det alltid.

Marcus fru: jag hade missat ditt inlägg förrut tror jag. Vi har snart försökt i 2 år och för oss känns det inte heller som om det är mening att vi ska ha några gemensamma. Jag försöker resonera så att allt har sin tid och hur mycket jag än försöker fundera över det eller oroa mig så kan jag inte ändra på det.
    Jag har också alltid haft regelbunden mens men när lillan var 11 mån började den krångla och har inte varit som den ska efter det, fick veta sen att det berodde på PCOS.

Just som min mens började krångla så gjorde den även det för min syster, hon var då i kenya och praktiserade på förlossningen där. Hon trodde hon åkt på något allvarligt och sökte läkare när hon kom hem. Det visade sig att hon hade cancer i livmodern. När det var dags att operera så hade hon är misstag blivit gravid, läkarna avrådde henne att behålla det eftersom cancern spridit sig i rask takt och risken var att hennes två tidigare barn skulle bli mammalös inom en snar framtid. Hon tvingades därför till en abort, under aborten fick läkarna se att cancern inte satt så illa som de trott så de behövde inte ta bort hela sen när hon skulle operera bort den. min syster avskydde att behöva göra en abort och mådde jätte dåligt över det, men tack vare detta lilla liv så räddades hennes chans att få fler barn framöver.
    Med denna historia vill jag säga att allt har en mening, jag tror inte man kan göra så mycket åt det själv utan blir det så blir det. Jag hoppas iaf snart att jag, stina och theres får vårt efterlängtade plus snart och även min syster.

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3