E-tunabrudar drar vidare tråd 3
Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
Hoppas ni hakar på vidare
Kramar mina vänner
Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
Hoppas ni hakar på vidare
Kramar mina vänner
Nej men Teza vad tråkigt, jag håller tummrna för att testet visade fel.
När blir det fika då, jag vill gå med, bara inte första helgen i juli, då är jag på min systers bröllop i norge men vi borde väl kunna finna en tid innan det vaa.
Ja 6,5 kg känns ganska mycket, raili var jätte nöjd, jag hade inte klarat av det utan henne, hon är super! Äntligen har jag funnit en läkare som förstår mig och som vet vad de pratar om.
Något av det jobbiga med att åter igen starta verkstaden är att A kommer varje dag med sina blickar och frågar "ska vi göra bebis?" oh my god tror han jag är en robot eller? hoppas han lugnar ner sig snart.
EnsammaMamma: Tack gumman för trösten!! Pratade me Falun nyss, verkar inte som dom trodde tetet visade fel, blir nya tag ti hösten , för som jag trodde hinner vi inte med ett nytt försök innan dom stänger för semester!!
Grattis till viktnedgången, va kul, du ska se att d stöter på snart, jobbit me en påstridig karl, hehe för vår del har d nästan varit tvärt om när vi kört den naturliga vägen, då e d jag som varit på så markus nästan dånat i stället, ojoj,, men han lugnar sej säkert snart, din gubbe!
Kram på dej
Otroligt att de måste ha semesterstängt!!!! Typ alla trådar jag följt så är det bara jag som inte blivit gravid, många har redan fått för länge sedan, så du ser du är inte ensam om att det inte händer något, skillnaden är väl att vi bara försökt på naturlig väg hittills.
Jag tänkte mig prova lite hälsokost preparat, har provat apiforce förr som ska stimmulera äl och det fungerar bra tror jag men eftersom jag nästan inte har någon mens så har jag teorin att då har ju ägget inget att fästa i så därför tänkte jag ju också prova glandin 25 som ska vara bra för slemhinnan i livmodern, tänkte också prova rosenrot som är bra när man har oregelbunden mens så framöver blir den en himla coctail av preparat. Det är många på familjeliv som provat detta tidigare så därför vågar jag blanda dessa.
Något jag ofta funderat på är: inom djurriket bland de arter som sällan parar sig så är chansen för graviditet nästan 100% (verkar det som), vad är det som gått så "fel" med människan? Missar vi några viktiga signaler eller är det ett sätt för naturen att hålla nere denna explosions artade förökning som vi faktiskt har? Tankarna är så många men de skänker ändå ingen tröst i den starka längtan man har. Det kanske bara är jag som söker svar och har funderat lite för mycket
Teza: Många kramar till dig och Marcus. När det inte fungerade för oss första gången, så resonerade jag att första gången är lite som en försöksgång. Hur reagerar kroppen på medicinen, fick jag rätt doser m.m. Och sen blev det ju plus andra gången och då tror jag att förusättningarna var bättre. Bättre doser, kroppen visste vad som skulle hända, mindre nervös osv. Så bättre lycka i höst, så får du vila lite under sommaren!!!
Ensammamamma: Du har inte funderat på akupunktur? Det kan oxå vara bra för att stimulera vissa områden som exempelvis ägglossning. Är du intresserad kan jag rekommendera TKM-kliniken i E-tuna där jag gick inför vår IVF. Suveränt!!!
Även ett tips för dig Teza inför försök nr: 2.
Anna: Tack för dina ord, dom värmer massor, har tänkt ungefär som du.
Men e en sak jag tycker e lite märklig, du testade ju + på ruvardag 10, men du va ju överstimulerad lr hur? Om jag fattat d rätt räknar man ju ET dagen somdag noll, och dan efter som RD 1, i så fall fick jag TD på RD 13, e inte d egentligen lite tidigt, andra jag pratat med säger d? Hmm jaja vi får se när tant röd behagar dyka upp, känns iaf inte som hon e på väg, skumt.
Stor kram
Akupunktur hmm jag har bara provat det i andra sammanhang och då har det inte fungerat så jätte bra, effekt fick jag visseligen men snarare lite för mycket effekt, fick nämligen muskelkramper och har bara provat en gång till efter det. Min svägerskan kille utför akupunktur kanske kan jag prata med honom annars är det ett bra tips.
Teza du skriver ju rena grekiskan men du har säkert rätt
Teza: Jo jag var överstimulerad. Men eftersom du gjorde långtidsodling så blir ju ruvardag 13, 18-19 dagar efter ägglossning (Äggplockningsdagen). Och med dagens tester kan man ju se redan några dagar innan man ska ha mens om man är gravid.
Men samtidigt har du inte fått mens än så känns det ju som om det finns ett hopp kvar...
Ensammamma: Om du får mycket effekt så kanske det är bra i sammanhanget...
Kanske men det var väldigt obehagligt, tycker bättre om healingbehandlingar men det kanske finns här i stan att få?
När jag var 15 sa läkarna att jag troligen aldrig skulle få barn, varför vet jag inte för jag kommer inte ihåg men jag har ju iaf ett barn så jag borde ju kunna få till ett till tycker jag! det gäller att vara positivt inställd.
Anna: Ja du har ju rätt, så har jag ju me tänkt, men alla får ju dock inte + på bim lr dagarna efter e ju så olika va mest så jag tänkte över lag.
Men ska nog släppa d lite å acceptera som d e, för jag tror nog att d stämmer ändå, kärringen kommer nog i helgen lr så. Nya tag i höst för nr2 så ska jag allvarligt ta en funderare om d med akupunktur, verkar ju bra så d kan d nog va värt, tack gumman!!
Kram