• Teza73

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
    Hoppas ni hakar på vidare

Kramar mina vänner

• Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3
  • Bisquit

Ensamma mamma: oj jösses... ja ibland tror jag att allt har en mening. Hoppas allt är bra med din syster nu.

Ja ett plus vore inte så dumt...

GUD VA SKÖNT ATT DET ÄR FREDAG!!!!

• thesecret

Jag vet att jag är en av de lyckliga som blviit gravid redan vid första försöket.. dock tvivlade jag på mig själv länge om det överhuvudtaget var möjligt.. precis som din EnsammaMamma historia berättar så vet man aldrig vad livet har att erbjuda oss och vad det är för vägar vi ska vandra.. Jag känner med er också den här förtvivlan när kliniken stänger och allt ska dansas efter deras pipa.. de är frusterande att man inte kan själv välja när man vill försöka och när man inte vill.. för de är ju så mycket känslor inblande.. hoppas ni tjejer orkar tjämpa vidare till era plus! Själv är jag tacksam för varje dag för graviditetet och hoppas att den bär av sig hela vägen.. har 3 kritiska veckor kvar.. men de är som Katarina säger.. när man väl blivit gravid så är det det ena oron efter den andra som kommer och man blir aldrig av med det.. inte äns när barnen flyttar hemifrån.. för det är alltid något man oroar sig för ;)

Själv inser jag mer och mer hur verkligt det är med graviditeten nu när man gjort VUL.. tänkt att vårat lilla mirakel som bara är 18 mm stor har ett hjärta som slår så fint.. de är verkligen magiskt..

Får man fråga er, vilka av er har barn sedan tidigare? Själv har jag inga barn sedan tidigare och det är här mitt första graviditet.

Ja blir det 350 års firande för er? Själv ska jag ta mig ut till Rix Fm festivalen och kolla ikväll om vädret tillåter.. känns ju inte så jätte kul o stå i spöregnet nämligen.. imorgon ska vi titta på fotbollsmatchen och lite annat..

Ha en riktigt trevlig helg!

Önska och tro på din önskan, så ska du se att den blir sann!
  • EnsammaMamma

thesecret: grattis till graviditeten, du har rätt i det med nervositeten. Jag har en dotter som fyller 3 på mån sedan tidigare men jag och min man har inga gemensamma barn. Jag kommer jobba hela helgen, har räknat ut att jag nog kommer få ihop runt 50 jobbade tim denna vecka men som tur är så tar jag igen det nästa vecka då jag är ledig mån och ons
    Det skulle var jätte kul att få se kungen men men då sitter jag på linje 13 så det blir det väl inget av.

Jag börjar undra om jag är skenis igen? jag skulle haft ÄL i fre men jag märkte inget av den men så i ons började jag få molvärk i magen och tänkte att det är ÄL så vi körde på då också men det vill inte gå över och mina tuttar är enormt ömma och svullen?
    Det är för mycket symptom för att vara ÄL och för tidiga för att vara graviditet anser jag så vad är det då som händer? det är säkert ÄL ändå men kan det inte sluta molna snart då? Nåja mensen får utvisa vad det är, kommer den om 2 veckor så var det ju ÄL annars vette f-n! men om den kommer om 2 veckor skulle det betyda att jag har en cykel på ca 5 veckor och det är inte vad jag vill ha! skit oxå! det går åt fel håll!

• Teza73

thesecret: Förstår att det är både spännande och lite skrämmande å allt på samma gång. Och d e helt rätt man slutar aldrig oroa sej, hehe snarare blir d nog mer å mer känns d just nu!!

Har två tonårsgrabbar, 14 och 17 på d 18de, huhu ujuj, å så e d festival nu, kan tänka dej, hihi. Va själv nere å såg Pain of salvation, å passade på att hålla lite koll på han, medans minstingen va hos mormor hehe. Man är ständigt orolig för allt som kan hända, puh

Jag är jätteglad för min 2 grabbar, e ju d att min sambo inte har barn alls å vi vill så gärna lyckas me ett iaf. Vi fortsätter hoppas å längta, ger inte upp än på ett tag.

Kram

• Marcus fru

Hej tjejer!
    Varför är man uppe o ute till nästan kl 3 två nätter i rad??? Det straffar sig idag kan jag säga. Går som i en dimma.
    Har i alla fall gått på stan en stund idag o tittat lite på de olika aktiviteterna.
    Igår kväll satt jag i en husvagn utanför Harrys o lyssnade på Timbuktu o bjöd förbipasserande på kaffe hela natten. Det var kallt...

Blev visst ingen träff idag.
    Kan vi inte försöka ses på söndag den 14 o så får vi ta en vardagkväll oxå senare i sommar. Verkar ju vara några som kan på söndag i alla fall. Om det blir picknick i en park eller att sitta på en restaurang får väl nästan avgöras av vädret.

Ha en god vecka!

• moans

Här kommer hälsningar från en trött Anna. Kom hem fyra i morse från Arlanda efter en underbar vecka i Marbella (Spanien). Ska snart äta och sen blir det dags att gå och lägga sig för att orka till jobbet imorgon.

Har läst ikapp lite men får nog läsa imorgon igen för jag förstår inte riktigt vad jag läser...

• EnsammaMamma

ok sön låter bra tycker jag men jag gissar att jag jobbar då =/
    Jag  fick ihop 52 tim denna vecka, snart tror jag jag spyr på dessa bussar, nu skajag vara ledig mån, ons och lör iaf så då hinner jag väl vila upp mig.
    Jag är nyss hemkommen från jobbet och har massor att göra i morgon, städa, möte på dagis, baka tårta osv..... var in på cubus och köpte en klänning idag som Li tittat ut, en rosa med gröna blommor brodderat och ett grönt band i midjan, jätte söt så den ligger i maskinen nu och ska sedan strykas så den är klar att använda i morgon för henne
    Hoppas ni alla har haft kul i helgen....

• Marcus fru

Välkommen hem Anna!!!

EnsammaMamma: Ja visst kan man bli trött på sitt jobb ibland. Har sett de där guldfärgade bussarna, o blev förvånad inte det jag väntade mig att se en buss i E-tuna med den färgen... Vet inte om den var så snygg, men är det jubileum så är det...

• moans

Hej igen!

Nu börjar jag att bli människa igen. Ska snart åka hem till mamma och äta lite gott.

Jag har fått förhinder och kan inte fika på söndag. Brorsans son fyller år, kalaset skulle ha varit när vi var i Spanien men har blivit uppskjutet. Så tyvärr...

Men jag håller med någon som tidigare skrev ska vi inte försöka en vardagskväll istället??? Kanske veckan efter midsommar? Är det någon mer som gillar idéen kan jag föreslå några datum.

Kramar till alla er som kämpar och ni ska se att sommaren ger tur med sig!!!

• Petra 74

Hej tjejer!

Thesecret, jag har en dotter född 2000 sen tidigare. Detta är mitt o nya sambons första (o troligen sista) gemensamma barn. Vi har försökt mer eller mindre sen 2006 o lyckades med ICSI i februari. Går in i V20 idag! Halvtid - jisses. Liten har sparkat sen V16 men nu syns det tom på utsidan. Storasyster, 8½, är mycket spänd, men lite arg att jag inte orkar som vanligt.

Jag kan nog inte på söndag, eller rättare sagt jag kan inte på söndag. Men om ni andra träffas så hoppas jag att det kan bli en gång till i sommar. Annars är jag ju som sagt mer inne på det Anna skrev, en vardag, efter midsommar! (Anna det var jag som skrev vardagkväll). Det är ju tyvärr så att vi alla har olika tider som passar, så vi får väl helt enkelt satsa på många tillfällen!!! Hoppas ni får trevligt på söndag tjejer, det var ju jättetrevligt sist på Papas Tapas iaf! Kul gäng!! *kram på er*

Nu ska jag ta o luncha lite. Har haft skolavslutning för dottern, men nu är jag på jobbet igen. Det var jättefint, de hade ABBA-medley! Jätteduktiga på engelska är dom, trots att dom bara går i småskolan. (PÅ hällby skola har man engelska redan i ettan).

Kram kram

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3