E-tunabrudar drar vidare tråd 3
Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
Hoppas ni hakar på vidare
Kramar mina vänner
Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
Hoppas ni hakar på vidare
Kramar mina vänner
Petra: Jag gjorde ju en sån lista, och många av mina favoriter blev utskrattade...
Min brorsson (8 år) hade ett bra förslag igår. Han tyckte vi kunde döpa barnet till Anton om det blev en kille, eftersom hans storasyster (10 år) är kär i en Anton i sin klass. Och då skulle hon kunna säga: "Anton är jättesöt, alltså min kusin. "
Tycker min brorsson är mycket klok och Anton är ett fint namn, dock redan upptaget i den närmaste kompiskretsen.
Fika i början på nästa vecka skulle passa för mig (åker till Gotland på torsdagen).
Vad säger ni om Tisdag?
Var går vi i sånt fall?
Sitter här med en jäkla ÄL värk, kan knappt stå upprätt men jag ska väl vara glad för det antar jag......
Jag hakar på helt klart och denna gång ska jag vara införstådd med att det är en fika!
Vad tiden går fort alltså, jag tycker ni nyss blivit gravida petra och anna och ändå är det inte många veckor kvar för er, helt otroligt.
Bada låter härligt, vi har aldrig varit på parkenbadet men däremot så var vi ofta vid IOGT-NTO´s sommarhem och badade i ån och åt glass många gånger förra sommaren. Även till sandbankarna blev det några turer.
Nu väntar motionscykeln
Tisdag låter bra. Och om vi alla har semester kan vi ju ta det på eftermiddagen. Tingsgården är ett mycket bra alternativ.
Petra: sandbankarna ligger bortanför husby rekarne kyrka (skogstorp), det är ett litet sommarstugeområde som är jättemysigt.
ANG graviditetsbälterna så tänkte jag köpa ett sådant när jag var gravid, informationen jag fick var att de endast är till för mamman och har inget med säkerheten för barnet att göra, dessutom är det krångliga att sätta på sig. DVS att vid en krock så tar bältet på samma sätt som om du inte skulle haft ett graviditetsbälte. Det som är viktigt när du använder bälte att att se till att det sitter över benen och inte över magen.
Det kan ha kommit någon ny sort som jag inte känner till men det som fanns för 4 år sedan hade ingen påverkan på bältets placering vid en krock och kostade dessutom 400 kr.
Jag frågade här på fl om erfarenheter av dessa, flera svarade att de slutat använda dem eftersom de var så krångliga.
Ville bara berätta det.
Hm, Jeanette, det var ju inte vad jag ville höra! Tack för att du berättar! Jag får väl fråga då och hoppas att de kommit fram med något bättre!
Tisdag eftermiddag låter bra, vilken tid? Hittar alla till tingsgården?
Tisdag eftermiddag passar mig jätte bra.
Jag hittar till Tingsgården!!!!!!!!!!
Malin: Du har ju sååå nära till Tingsgården. Lite fusk faktiskt.
Jag måste tyvärr säga att jag kan inte på tisdag. Har sett "snett" i almenackan... Men om ni andra kan så är måndag eller onsdag ok för mig... Annars får jag missa den här träffen. Ber om ursäkt för att jag krånglar
Morsning korsning!
Jag kanske kan måndag, men det låter jag vara osagt. Jag får hem min lilla skrutta söndag kväll o då har hon varit runt o farit i TVÅ veckor, så jag tror inte att jag är så pigg på att åka från henne redan på måndag. Men som sagt OM jag kan måndag o OM jag kan tisdag så följer jag med. Bestäm ni tjejer, jag hakar på nästa gång annars!!!
O jaa Malin, lite fuskigt men å andra sidan så - utan att vara alltför fräck - du är ju trots allt störst nu! =)
SISTA ARBETSDAGEN!!!! *LER*
Kram på er tjejer!
O kakan....vi saknar dig o undrar!
Bestäm ni tjejer.
Jag kan vilken dag som helst.
Annars skjuter vi på det nån vecka eller två. Roligast om så många som möjligt kan följa med samtidigt.
Idag blir det släkt middag på Plevnagården i Malmköping sen blir det väl en sväng på marknaden och köpa lite godis.
Skönt för dig Petra att få lite ledigt nu. Det är du väl värd!
Marknaden?! idag?! Ja visst ja! =)
Åhh tack Malin! Det ska bli jätteskönt med semester nu!
Vad mysigt med släktmiddag!
Ja..eg skulle det passa mig bättre V 32 men...jag anpassar mig i ledet, men håller med, ju fler som kan desto bättre. När kommer du hem från Gotland Anna?
Kramis
2 timmar kvar....and counting! =)))
Petra: Nu är det bara 1,5 timme kvar till din semester!!!
Vecka 32 går för mig (tis, ons, tors) vi kommer hem från Gotland på måndagen och sen åker jag till Göteborg och Madonna på fredagen.
Har nu varit och handlat lite krukväxter. Det såg så tomt och tråkigt ut i vissa fönster men nu är det snyggt och fint igen. Får hoppas att jag kan hålla dem här i liv lite längre. Vi har lite problem på övervåningen eftersom det är såååå varmt under sommaren. Och jag glömmer att vattna...
Jag kan inte fika mån iaf nästa vecka för då har vi besök men annars kanjag nog när som...
Anna något som är bra om solen ligger på mycket är sån plast som ser ut som frostat glas, jag brukar ha det på fönster i söderläge för blommornas skull, det behövs bara en bit längst ner beroende på hur stora växter man har samtidigt som det släpper in bra med ljus. Super om man har orkidéer som kan vara lite känsliga för direkt solljus.
Anna jag såg dig idag!!! (Tror jag) Du gick på Carlavägen i höjd m Nejlikan, med en annan tjej....hann inte tuta såg dig för sent...OM det nu var du, du hade en svart topp över lilla runda magen o en jeanskjol tror jag....var det du?!
Åhh SEMESTER!!!!
Jag har varit på malmamarken idag. O så har vi köpt bilstol till bebben o bälteshållare för gravidmagen! Det fanns Jeanette, på Babyproffsen, kostade 398:- men det får det vara värt! Den håller verkligen bältet på benen. Kalasbra men lite bökig att få dit när man har svårt att komma ner hihi
Förresten är min foglossning ta i trä bättre!! FANTASTISKT!!!!!!!
Petra: Jag är oskyldig. Har haft svart topp och jeans idag, och sen har jag inte promenerat med någon tjej utan varit på Malmamarken med sambon. Så det var tur att du inte tutade!!!
Vad har ni köpt för bilbarnstol? Vi har inte börjat kolla det än, är fortfarande helt slut efter barnvagnsinköpet .
Skönt med semester!!!
Plast som ser ut som frostat glas är nog ingen dum idé... Ska kolla upp det för i söderfönstrena dör blommorna som flugor. Sen måste jag nog skärpa mig när det gäller vattningen oxå.