• Teza73

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
    Hoppas ni hakar på vidare

Kramar mina vänner

• Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3
  • sommarblommor

Moans: Härligt att du snart har din semester. Har han kommit hem ännu?

Vi skulle ju ha varit på Böda Sand på Öland den här veckan men ställde ju in det pga att det är så långt till Kalmar i fall det skulle börja hända nåt.
    Dom som är där nu har visst kanon väder. 25 grader och sol.
    Ja, ja vi har ju alla fall vackert väder nu ikväll!

• moans

Nej, men han kommer på fredag. Ser verkligen fram emot det. 4 veckor ensam under sommaren och gravid är ingen höjdare. Men efter den här kursen får han inte åka längre en högst 2 veckor i taget.

• Petra 74

Morrn morrn!

Jag har två tunga veckor framför mig jag, men hade ju iaf semester förra veckan.
    Vi har inget planerat, dagsutflykter möjligen. Riktigt riktigt avundsjuk på att ni ska till Gotland, det är mitt andra hem det! Det finns ingenstanns jag mår så bra som där! Älskar Visby och Fårö! (Ja hela ön iofs!)
    Skönt o komma iväg en vecka Malin! Hade ni det skönt? Mindre trevligt m svullnaden, men håll ut nu är det inte långt kvar!! (Fast jag vet att det känns som en evighet =) )
    Ser fram emot bloggen Jeanette, hojta till när den är uppdaterad!
    Hur går det för stackars illamående Stina då? Inget roligt att bli liggandes i sängen heller! Men se det från den ljusa sidan, din man får passa upp på dig med nyponsoppa o goa färska graviditetstidningar!
    Hur har ni det då thesecret? Hur går det med symptomen?

Ingen som hört något från kakan? Har ni inboxat henne?

Kram Petra - på jobbet =(

• EnsammaMamma

Petra: bloggen är uppdaterad men jag orkade inte skriva så mycket där och har fler foton på facebook om någon vill titta in där.

• Marcus fru

Hej tjejer!

Kul att höra om era semesterplaner!!! (eller redan gjorda små resor.) Gotland har jag faktiskt aldrig varit på, så det är ett av våra resemål, men inte denna sommar. Vi åker till Bohuslän imorn, ska bli skönt o jag hoppas på bra väder. Kanske kan man oxå få lite småbarnsträning, kusinen fick en liten son tidigare i vår... O vi ska bo hos dem så där finns väl chanser att man får umgås med hennes små juveler (hon har två lite större tjejer oxå).

Igår var vi på sånt där första samtal på MVC, o i mitten av aug blir det inskrivning på riktigt... Jag är i v 9 (8+0) idag. Fortfarande overkligt o svårt att fatta att det är ngt där nere i magen. Men illamåendet, mattheten o tröttheten är väl tecken på att ngt är annorlunda än tidigare Däremot har mannen varit tvungen att jobba extra både igår o idag så jag har inte blivit uppassad med nyponsoppa o annat gott... Det får det väl bli ändring på nu när vi åker iväg

Teza, det är trist att inte få åka iväg, o säkert trist att läsa om alla våra semesterplaner när man själv är strandad här. Mannen o jag försöker göra mindre utflykter runt om i sörmland när vi inte kan komma iväg på längre turer. Packar kylväskan med mat o åker o besöker några slott eller naturområden. Det måste man ju kunna göra utan att arbetsförmedlingen skäller... Har ni saker ni gillar att göra för att få lite energi i vardagen?

• EnsammaMamma

Teza: jag håller med stina, annars kan ni ju alltid ta en tur hit ut så bjuder vi på fika det blir en liten utflykt.. Vi har heller inte råd med för stora resor utan nöjer oss med att stanna hemma under sommaren.

Stina: ska kika om jag hittar dig nästa gång jag loggar in. Hoppas du inte avslöjar dig nu när du får leka med småbarnen.

Jag har suttit i 2 dagar nu och gullat med grannens ena 4 mån tvilling tjej, snacka om att det är sååååå mysigt, jag har tom matat med flaska och jösses vad man har tappat känslan för detta, det var ju liksom ett tag sedan sist man gjorde sånt.

• Marcus fru

Malin: När är det dags för dig? Vilken vecka är du i??

Jeanette, än så länge har jag inte avslöjat mig, men vi har ju inte varit här så många timmar ännu - inte ens ett dygn... Känner bara att jag inte har samma ork som jag brukar att busa med ungarna. Behöver sitta ner oftare o inte för häftiga rörelser. Igår kväll berättade vi för mina föräldrar, de blev jätteglada! O det är ju lite lättare att vara sig själv när de vet varför... Nästa vecka träffar vi Mannens föräldrar o syster så då ska vi berätta för dem Hoppas på lika glada miner där, o det tror jag vi får!

Sitter på en ö i havet o njuter av den härliga utsikten. Inte riktigt sugen på att gå ut då det blåser o har varit växlande regn o sol. Men för tillfället är himlen ganska blå så en promenad innan kvällsmaten på färska havskräftor kanske det blir.

Hoppas ni har det bra hemma i E-tuna!

• Teza73

Hej tjejer, tack för fina ord, jodå vi försöker hitta på småtripper å så för att inte gro fast här hemma så lite blir d ju.

Ja ha då va d snart dax för tanten igen då, lörda e d meningen hon ska hälsa på, tror inte jag hoppas nåt vid de här laget, lite kanske, men nja, men sen e d 21 dagar så ska jag åter börja spreya igen d känns spännande å nåt att se fram emot, hihi

Kramis på er allihopa

• Petra 74

Åhh Stina vad mysigt det låter! Ta många kort så vi får se sen! Skönt att ha berättat för föräldrarna!

Teza, jo jag vet det där lilla lilla hoppet finns ju varenda gång, så är det bara, mirakel sker ju så är det! Se bara på Stina o Marcus! =)
    Sen har du ju en ny ivf att se fram emot! Har du ingen snäll familjemedlem som har lite pengar över, tänker på den här akupunkturen som Anna gick på. Den tror jag faktiskt på! Men o andra sidan, så har ju du fått barn tidigare, så vi vet ju att dom trivs fint hos dig, eller hur! Vi finns här för att stötta, skrik till bara!

Stina, tror Malin är i V34-35. Hon tittar nog in snart o säger mer exakt!

Anna, idag är dagen D! Ooo du måste längta sååå! Hoppas ni får en supermysig helg tillsammans! Kan tänka mig att kramen blir låååååång!

Jeanette, jag har kollat på facebook, vilken fantastisk natur och vad lyckliga brudparet såg ut!

TheSecret, vad heter du? Har för mig att du är på semester nu va?! Hoppas graviditeten fortskrider som den ska.

KAKAN, FRÅGAN ÅTERSTÅR, VAR ÄR DU LILLA VÄN? VI FINNS HÄR, VI KAN SORG! DU HAR EN PLATS HÄR DET VET DU!

Uhhh nu ska jag käka halsbrännemedicin, fy tusan det blir bara värre o värre!

Kram på er sötisar!

• thesecret

Hej!

Hinner inte riktigt läsa allt ni skrivit, men vad ni är flitiga {#lang_emotions_cool} Nu är vi framme i Tornio.. det tog 12h att köpa upp igår.. vi var framme 00.20.. var inte lika lätt att köra upp när behövde stanna mycket oftare för att gå på toa.. hehe.. graviditeten gör sig påminnd.. min man var lagom glad när jag väckte han sen 06 imorse.. behövde gå på toa.. och sen var jag hungrig.. vi bor nu hemma hos hans bror.. sover på övervåning och de är knarrande trappor ner till toan.. så man är sådär lagom pigg på att springa på dem.. hehe..

Hoppas ni får en skön vecka.. här är det massa mygg.. på 1 minut var det 4 som redan bråka om mitt blod {#lang_emotions_wink}

kram till ers som vill ha

Önska och tro på din önskan, så ska du se att den blir sann!
Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3