E-tunabrudar drar vidare tråd 3
Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
Hoppas ni hakar på vidare
Kramar mina vänner
Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
Hoppas ni hakar på vidare
Kramar mina vänner
Hej!
Teza, jag tänker....kommer inte riktigt ihåg *skäms* men jag mådde illa tidigt! Innan testdatum och jag testade ju en dag EFTER testdag, det du! Vi hade testdag på en fredag, men orkade inte gå till jobbet om det visade negativt, så vi väntade till lördag. Strecket som ska visa att man är gravid var svagt svagt svagt, men det fanns där. Vi åkte iaf o köpte ett digitalt o testade igen på söndan o då stod det gravid, inget o ta miste på! Jag hade känningar till o från i tjejmagen, men alla sånna tecken la jag på hormonet jag åt, samt ägglossningssprutan som höll i sig länge. På CVL där jag gick så sa dom att BLUNDA för alla tecken eller inte-tecken. Kroppen är absolut inte som den var vid normal graviditet. Så håll i dig o testa du på testdagen! Jag vet att du klarar det. Min stora besvikelse är ju att jag åker på fredag från stan 03:00....jag kommer inte få veta ditt resultat förrens den 29.e ju! BUUUUUUUUU
Malin, jag mår inte alls illa längre, tack o lov! Hoppas det håller sig borta. Skönt att du inte haft sådana problem, o det där med brösten, om de inte växer så blir dom heller inte hängiga sen eller hur ! Mina har växt lite, men jag tillhör ju den skaran som jublar av detta, då jag inte är så storbystad!
Vad härligt att ni också ska fara iväg Anna! En vecka eller?
Jag tycker att vi ska boka ett datum, absolut! Vad sägs om söndagen den 7/6? Är du hemma då Anna?
Kram
o Teres du vet att jag håller tummen, klart det går bra, jag förstår din sambo - det var samma hos oss! *kramar om dig*
Hej igen tjejer! Oj vad ni har skrivit sen igår!!! Massa långa inlägg.
Väntar med spänning tillsammans med dig Teza o håller tummarna för att det ska gå bra!
Försökte ringa Katarina igår, men då hade hon semester, så jag får ringa nästa vecka igen för att kolla när de stänger för sommaren, borde väl hinna en gång innan de stänger, om ÄL nu behagar komma på en vardag...
Satt idag o funderade på om jag skulle berättar för några av mina arbetskamrater, men kände att det skulle bli för känsligt just nu - får vänta tills det gått några dagar efter mens då känslorna går att styra lite bättre igen. Samtidigt vore det skönt om några av dem visste så att de förstod varför jag ibland är lessen o ibland måste åka på läkarbesök. Framförallt två av mina arbetskamrater känns som så goa människor, nästan som extraföräldrar, som bryr sig om och lyssnar så det skulle nästan kännas bra att de visste. Får samla mod till mig.
7 juni funkar för mig! Fast vi är nog inte själva ute o äter då, Eskilstuna har väl en massa jippon hela den helgen med anledning av 350-års jubileet!
Ojojoj tjejer va ni skrivit hihi, ni e sååå gulliga, är så glad att jag har er, gör allt så himla mycke lättare, STOR bamsekram
Petra: Oj att vänta ti dan efter, tufft, men fullt förståeligt, skulle jag nog me gjort om jag haft jobbet kvar lr om d som nu inte vore helg redan på Fredag, tuuur, hehe, men jag ska allt hålla mej, känns inte så långt längre nu, e ju nästa bara en dag kvar, tack för dina gulliga tummar, gud va mysit å åka iväg, hehe synd du missar, om d inte e så att jag kan skicka ett sms förståss, om du vill??
Anna: Tack till dej med, missa visst dej förut där, förlåt d va inte meningen, min svägerska säger att jag e helt cocko, hör d folk säger men lyssnar tydligen inte för jag fattar inte va dom säger, typ svara goddag yxskaft hehe, har bara en enda sak i skallen, så e väl därför kanske, ojoj, ja nu känns d inte långt kvar så nu är d lite lättare, ja man får hoppas att d e ett gott tecken att mensen inte dykt upp än.
Stina: Tack för dina tummar med, betyder allt i världen just nu! De här med att berätta e man ju så olika med, jag har ett starkt behov av att prata med folk omkring mej, så jag berättar för många, inte alla, men dom jag litar på å dom som av olika själ kan behöva förstå vad man går igenom, vi höll ju på när jag ännu jobbade, så jag pratade med min chef lite om d, å några av mina närmaste arbetskamrater, å alla va så stöttande å snälla. Så känner du att d känns bra att berätta tror jag du gör rätt om du gör d. Hoppas så att du hinner me en insem. innan semestern, håller alla tummar.
Nackdelen med d för mej e ju att jag har en hel hög omkring mej, som e så nyfikna att dom spricker å kommer vilja veta redan på Fredag dom med, hmmm e bara å köpa antar jag, vet ju dom e mina bästa vänner å föräldrar och syskon, vill dom ska veta hur d går, å hur vi mår.
om vår date, 7/6 funkar aldeles utmärkt för mej iaf, va tror ni andra?
Petra och Anna: Ha en helt underbar semesterresa
Kramar till er allihop
Marcus fru: jag pratade med raili idag och hon ska tydligen vara borta from nästa vekca, vet inte vem du träffar där, kanske borde du ringa på fre?
Idag har jag gått ned 6,5 kg sedan i jan och raili sa att om inte mensen blivit regelbunden tills i sep så skulle jag få vidare hjälp. Vi här påbörjat verkstaden igen, fan jag får väl ta det onda med det goda ellerhur! Nu är det dags att sova för jag har jobbar 12 tim idag är och verkligen helt slut
Ensammamamma: 6,5 kg är ju jättebra. DU ska se att det går mer ner under sommaren och sen är snart mensen regelbunden!!!
Igår och idag har jag kämpat mot "sura tanter" på Vårdcentralens tidsbokning. Jag har de senaste dagarna haft känningar på urinvägsinfektion. Men igår ringde jag försent och det fanns inge tider, ringde direkt imorse och hon sa att det lät inte alls som urinvägsinfektion (ont i magen, sveda när jag kissar), och jag som vet att symptomen kan vara lite diffusa när man är gravida (har BM sagt). Men sura tanten tyckte att eftersom jag inte hade feber och täta urinträngningar kunde det inte var det. Jag skulle dricka mycket och så skulle det gå bort av sig själv... Någon timme senare (och ytterligare ett toalettbesök senare) tänkte jag att jag ringer nog BM ifall och ser vad hon säger. Och som jag misstänkte, jag ska söka vård direkt och se till att få bli kontrollerad. Tyvärr har MVC stängt resten av veckan. Så efter jobbet ringde jag sjukvårdsupplysningen och tiggde till mig en tid hos distriktsjouren. Och vem hade rätt??? Jag eller sur tanten?? Jag såklart. Trots att jag inte sprang på toa hela tiden och inte hade feber så hade jag mycket riktigt urinvägsinfektion. Tänkt att man ska behöva överdriva sina symptom och nästan ljuga för att få vård!!! Och ända står det överallt att det är extra viktigt att få vård när man är gravid... Den kursen hade sur tanten missat. Men nu är allt frid och fröjd och jag har fått medicin.
Petra: Det blir en vecka i Spanien, åker den 30/5-09 och kommer hem tidigt på morgonen den 7/6-09.
Så jag vet inte riktigt om jag klarar av en fika den 7/6, finns ju risk att jag är supertrött. Hur ser det ut för er andra söndagen efter 14/6?
Teza: Inte många dagar kvar... Tummar hålls!!!
Förresten Petra, trevlig semester och vi inte hörs mer innan dess!!!
Kramar Anna som nu ska ner och läsa lite innan det är dags att sova.
Hej tjejer och tack för välkomnandet!
Jag har stora problem med allergi nu, björk. Det sätter sig på andningen så har åkt in och ut akut, VC och citykvällsakut. Har inte velat använda bricanyl eller pulmicort för alla läkare säger olika, men nu har jag använt det i ca 1 vecka för det är ju så att mår mamma bra så mår även barnet bra.
Ja de var inte roligt med bilolyckan, tanke på att det var på väg till ÄP i Uppsala. Nu efterhand tror jag att det var inte meningen att vi skulle komma fram. Min man klarade sig bra, själv åkte jag på en massa: Muskelbristningar, bryten revben, vätska i lungrona, blåmärken m.m. Dock min räddning har varit IVF, utan det hade jag inte återhämtat mig så bra som jag gjort. De har motiverat mig att bli bra för våran kommande barns skull!
Teza73: Jag väntade till exakta testdagen med testa oss. Jag hade haft lite känningar av brösten och molvärk i magen, precis som jag har vid mens. Så jag väntade mig inte att jag skulle plussa. Vecka 5 och 6 kännde jag absolut ingenting och det är tydligen lika vanligt att kvinnor känner inget som de känner massa illamående, ont i brösten m.m. Då visste jag ändå att jag hade plussat så då ororade jag mig istället för missfall..
Så ge inte upp bara för att du har inga känningar. Min kompis var gravid fram till v.9 innan hon förstod att hon skulle testa och upptäcka att hon var gravid. Hon hade inte kännt något och var van med att hennes mens varierade efter att hon fött sin första dotter..
Moans: Jag har tyvärr en lång erfarenhet av sjukvården och mitt bästa råd till alla: Överdriv alltid till sköterskorna som ska boka tid för er, sen säger ni sanningen väl hos läkarna. Sjuksköterskorna försöker hålla borta många patienter så länge som möjligt och det kan som sagt vara livsfarligt! Så ibland får man vara ego och överdriva så man får en tid hos läkare.
Ensammamamma: grattis till viktnedgången de är ju riktigt bra!
MarcusFru: Beklagar för tant röd!
Petra 74: Ha en riktigt skön semester! Är självklart avis, men jag väntar på min resa i v.32 då det är säkert att åka iväg i graviditeten
sommarblommor: Har du haft mycket graviditets symptom under dina 27 veckor? Själv tycke jag att jag har varit ganska neutralt, visst små tecken kanske.. men vet inte om det beror på för att man letar hela tiden
Hoppas jag inte missade nu någon, önskar en en trevlig helg!
Själv ska iväg och hämta nu 2 av 3 mina brors barn och busa med dem idag hemma hos oss. Får se hur länge man orkar innan man ringer till brorsan och säger att kom och hämta tillbaka dem
Jag har läst allt men hinner inte svara nu, då vi snart ska gå o lägga oss, ska åka 0230 i natt.....men det är det värt!
Jag tänker på er alla i era med och motgångar. Ni är bäst tjejer!
O Terese självklart får du messa! OM du vill, förhoppningsvis kan jag läsa messet också....
STOOOOOR KRAM TJEJER!!! Bestäm nåt datum nu tjejer, kan jag så är jag självskriven hehehe
Måste bara, Stina stumpan, jag vet hur du känner nu!! Bra att ni kämpar på, så ni får lite hopp! Kramar om
Hej!
thesecret: jag har varit mycket förskonad från graviditets symtom.
Har ett otroligt mat och godis sug hela tiden. Det är faktiskt jobbigt för jag är aldrig nöjd. Tröttheten har varierat fram och tillbaka hela tiden. Kanske inte så jätte sovtrött men väldigt matt.
Vilken vecka är du i nu?
Moans: Vad jobbigt med urinvägsinfektion, man har ju jobbigt med kisseriet ändå när man är gravid. Tur att du fick hjälp till slut.
Petra: ha en bra resa!
Ensammamamma: Fantastiskt med 6.5 kilo. Kämpa på!
Teza: Håller på dig!
Marcus fru: kämpa på!
14 juni firar vi 1-årig bröllopsdag men det går nog att lösa ändå.
kram!
Hej allihop:(:(:( Hade testdag idag, suck e såå lessen, blev helt tomt i rutan, inget + så långt ögat kan se, fy va besviken å lessen jag e.
Men inte har kärringen dykt upp heller, kan d bero på proggisarna tro? I så fall dyker hon nog upp snart, tog ju sista igår.
Blir väl ett nytt försök först efter sommmarn nu då, vi har ju inga eskimåer i frysen heller, så hinner väl inte med ett nytt försök innan.
Kramar till er alla, ha en bra dag