• Teza73

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
    Hoppas ni hakar på vidare

Kramar mina vänner

• Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3
  • EnsammaMamma

Nu när jag läst igenom alla inlägg kom jag på att jag har missat om någon skrivit hur många de väntar? är det någon som planerat in ägg som väntar fler än en? Nähä nu kom lillan och vill ha äpple, måste gå och skala sen ska jag sätta ihop vårt nya skrivbord jag köpte i veckan, kul ska det bli. kram på er

• Petra 74

Hej Tjejer!

Stina, jag förstår din förtvivlan, det är så svårt att hålla humöret uppe. Men jag vet att det kommer gå för er också, jag menar, varför skulle det inte?! *Kramar om*

Teza, åååå idag är dagen D, är så spänd på hur det gick, om ni fick tillbaka ett eller två, om det blev några till frysen. Hoppas du mår bra, o precis som Anna säger, försök mysa lite efteråt! Fast, hihi, både Anna o jag vet att man faktiskt kniper.....det liksom bara blir så, fast som min läkare sa: Tänk dig två pannkakor med strösocker på o så lägger du ihop dom, hur lätt trillar sockret av??

Jeanette, Kul med nya möbler, vi skruvade ihop en ny säng till stora tjejen förra helgen, hon är så stolt så!

Jag tycker absolut vi ska fika snart!

Malin, jag är också i V15, går in i V16 på måndag och här ser du en som gått upp 5 kg redan {#lang_emotions_sealed}. I morse kände vi första rörelsen - helt fantastiskt, vi har läst att man kan stimulera fostret att sparka, genom att buffa lite försiktigt på magen - och det funkade. Säkerligen för att jag fått barn tidigare men ändå, det är otroligt så liten som han är! (eller hon).

Om du ätit godis borde du gått upp mer än 3 kg, fusk *ler*. Mår du mycket illa? Hur mår du annars då? Spännande med hjärtljuden.

Nu ska jag ta o torka bort lite pollen från golven här, roligt värre!

Kram på er

• Teza73

OJOJOJ va häftigt tjejer, nu e lilla OttoLisa på plats, haha va min svägerska som döpte, galenpanna, tihi, fick tillbax ett toppenägg, som hade dragit ifrån dom andra lite, får veta på Tisdag om dom andra gått att frysa in, stannar dom inte av tills imorrn, blir dom eskimåer, hihi! D me mys va min Markus jättesugen på, ingen sa nåt ti mej om d va okej, men ni menar asså att d rent av kan va bra då? Haha iså fall inga problem, jag e med;)

Moans och Petra, Malin: Måste bara fråga en konstig sak, ehhh tarmrörelser vet jag hur dom känns, å haha fosterrörelser oxå, men när jag åkte hem idag, upplevde jag nåt liknande fast på en å samma punkt lixom, e jag helt ensam om d, för d va rätt kraftigt asså, inte kramp lr ont asså utan mer som lätta buffar, öhhh fattar inget, för sååå mycke bökar dom ju inte så tarmarna borde få frispel lr? Kändes ju heller inte som nån protest från bebishuset, utan mjukt å mysit lixom!!! Haha jag måste va galen va??

Ojoj allt känns iaf riktigt bra, märktes ju ingenting, trodde han skämta när han sa d va klart, ja märkte ju inte ens nåt, haha.

Ahh nu blev 14isen sur oxå för att jag gräla på han när han svor å gick på när han spela x-box, haha hormonstinn tonåring ojoj

Kramis allahopa

• moans

Teza: Jag var lite öm i magen efter själva återförandet. Kan i och för sig ha och göra med att jag var överstimulerad. Är ju fortfarande öm i livmodern om jag trycker på magen.

Några fosterrörelser har jag inte kännt. Men jag har ju ingen aning om hur det ska kännas.

I fredags pratade jag med min franska chef. Det gick hur bra som helst och jag som haft sån ångest. Han sa att det var den bästa nyhet han fått på hela dagen, och när vi pratade om hur länge jag skulle vara ledig, så så han att vi hade helt fenomenala regler i Sverige, och att han sagt till sin fru att de borde skaffa en till nu när de bor här. SÅ nu var det äntligen avklarat. Pratade även med några kollegor på fikat så snart vet nog hela kontoret.

Idag är det dags för trädgårdsarbete, hoppas att solen tittar fram snart.

• moans

Förresten, fikadate vore mycket trevligt!!! Någon som har förslag på när?

• sommarblommor

Halloj!

Kanske vi skulle kunna ta en fika på cafè Silvia en fin söndag eftermiddag.

Petra: Jag mår oförskämt bra. Lite känningar i rygg och svank på eftermiddagarna.
    Jag har nu sökt HP från och med den 6/7 och kommer innan det att ta lite semester. Då mitt jobb är väldigt ansträngande fysiskt .
    Men får väl se om FK är av samma uppfattning!

DEn 18 Maj har vi anmält oss för info på FK om Föräldrapenning och alla nya regler. Glöm inte det Petra och Moans. Man bokar bara datum vi nätet.

• Petra 74

God Kväll!

Vad härligt Teres att det gått bra allting, men hihi tror inte du menar samma sak med mys som vi! *ler* Vi menade nog en fika hihihi men mys på ni!
    Känningarna hade jag med, äggstockarna sa dom på CVL helt normalt. Dom är såååå uttänjda! Inga fosterrörelser än är jag rädd, men håll i dig, snart kommer det ju, visst!!!!

Cafe Silvia...var ligger det? Jag är ju en tingsgården tjej jag *ler*

Vi har köpt häcksax idag, så trädgårdsarbete blir det nog nästa helg, någon som vet om det är för tidigt att klippa häck?

Kram

• Teza73

öhhh haha Petra, oki, trodde ju du mena mysmys då du sa att man har en tendens å knipa, haha varför gör man d om man ska fika, hihi?? Å hur mena du dååå me pannkakorna haha??

klart d snart börjar röra om i grytan ordentligt, va spännande, e så mysigt me dom där små buffarna som talar om att d bor där inne:)

Kramis

• sommarblommor

Cafè sylvia ligger på söder inte långt ifrån Tingsgården.
    Lite längre ner på köpmangatan.

• moans

Café Siliva en söndagseftermiddag låter jättetrevligt. Någon som har förslag på datum??

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3