E-tunabrudar drar vidare tråd 3
Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
Hoppas ni hakar på vidare
Kramar mina vänner
Halloj tjejer, nu blev vi nedstängda igen, d går ju inte för sej, så här e 3e tråden
Hoppas ni hakar på vidare
Kramar mina vänner
Hej! Det är här vi är.... Såg att tråden var stängd. Tur att det är ordning på dig Teza och att du startar en ny.
Hur går det med sprutorna? När har du tid för VUL för att kolla antalet blåsor? Känns som om det är i veckan... Det närmar sig....
Nu är det dags att göra sig iordning för vi ska på kalas. Blir nog en superskön kväll utomhus. Förhoppningsvis något grillat att äta.
moans: Ja haha bra att du iaf hittat hit, hoppas dom andra snart gör d med ju, har tid för vul på torsdag, ska bli spännande, hoppas allt gått bra, sprutandet går bra, inne på 5e dan idag.
Hoppas kalaset va trevligt igår
kramar
Tack Teza för att du startar upp en ny tråd! De andra hittar säkert hit de oxå så småningom!
Lycka till på torsdag med VUL!
Själv går jag o väntar på ÄL, men den verkar inte vilja komma, den borde ha varit här i helgen, så konstigt sen, vilket den var sist oxå när vi väntade på insem. Kanske ngt psykologiskt som gör att kroppen drar ut på tiden, vad vet jag... Men kanske bra att den är sen, för på en helg kan man ju som ni vet inte få insemination...
Ha en underbar vecka, hoppas att vädret håller i sig o är lika härligt som helgens väder. Fast jag går mest o nyser o kliar mig i ögonen, men försöker ändå njuta av våren! Det är så vackert.
Ta gärna en tur till Rosenforsparken i Skogstorp om ni har tid! Där var så otroligt vackert med vitsippor, blåsippor, skilla och vårlök! Har varit där både fredag, lördag o söndag. (Kanske mest för att mannen skulle fota brudpar o vi var ute o rekade fotoplats, den parken blev perfekt!)
Marcusfru: Hehe ja d gör dom nog får vi hoppas, annars får jag väl kika in på deras gästböcker å dra lite i dom hehe.
Åh Rosenforsparken, så härligt där va jag oxå häromdan, mina päron bor ju i skogstorp å jag e ju uppvuxen där så jag älskar d stället, min lilla oas/smultronställe i livet kan man nog säga.
Kramkram
HA nu har jag hittat er!!! YES!!
Länge sen nu tjejer!
Hann aldrig skriva grattis till Jeanette! Men SUPERGRATTIS till jobbet. Kommer nog åka en hel del buss i sommar o sen när jag är mammaledig!
Hur hittar man till den berömda parken? jag vet var konsum ligger i skogstorp.....inte så bevandrad där jag.
Härligt väder är det, har städat altan i helgen, hann med en fyrtioårs-skiva också. Skönt o inte ha baksmälla i söndags
Annars lunkar det på, ska till BM på torsdag för sen inskrivning (V14)
Hur går det för dig Malin? Länge sen jag hörde något från dig, men det beror nog på mig mer hihi, jag har inte varit inne på ett tag.
Spännande Teza, du vet att mina tummar är knutna för er!! Kramar om!
O Markus fru, hoppas hoppas att du fått äl nu då, så det blir en insem!!! Håller tummen för er också, självklart!!!!
Kram till er alla, förresten, kakan, hur mår du egentligen, orolig för dig! Kramar om dig gumman!
Kram Petra
Petra: Tack för tummarna, känns gott å veta att ni finns där ute tjejer å vi kan hålla alla tummar för varann.
D med parken, om du kommer från alfa laval-hållet så e parken på höger sida en bit innan konsum, direkt efter dammarna och stora forsen på höger sida, tror d e skyltat oxå, såå fint där, helst ska man går runt hela, längs stigen å ner mot vattnet vid ån på andra sidan, va mycke där när jag va barn, men då va parken lite bortglömd å inte skött av någon så då fick man snåra sej fram, men va ändå en jättefin plats.
Kramis
Näää, ÄL lyser med sin frånvaro, konstigt, den brukar aldrig vara så sen, dag 20 idag... Har försökt ringa Katarina på mottagningen, o sitter nu o väntar på att hon ska ringa upp. Tänkte fråga om detta är normalt o om jag ska fortsätta testa, eller ge upp för denna månad...
Moans: visst var det du som hade testat akupunktur under ditt andra IVF-försök. Vem gick du till då? Vad kostar det? Har fått tipset av andra att testa o täntke att jag kanske kan försöka få fram lite info i alla fall...
Marcus fru: Det stämmer att jag gick på akupunktur vid min andra ivf. Jag gick på TKM-kliniken här i stan, Är en tjej som heter Lotta och hon är jättebra och trevlig. Första besökt var 1 h och kostade runt 600 kr, och sen resterande besök kostade 350 kr (har jag för mig) för en halvtimme. Jag gick ca 1 g/vecka och sen när det närmade sig gick jag flera gånger per vecka. Jag tror att summan jag la ut blev ca 2500 kr. Jag tyckte det var bra och avslappnande. Och för mig fungerade det!!! När hon satt i nålarna och de skulle sitta i 15-20 min, gjorde hon ofta en ansikts eller nackmassage. Så man slappnade av riktigt. Kan verkligen rekommendera det och speciellt henne. Hon har en hemsida. Sök på TKM-kliniken i E-tuna.
Idag har vi varit på NUPP-test. Och resultatet var bra. Vi hade ingen förhöjd risk att få ett barn med kromosomavvikelse. Och allt såg jättebra. Den lille sprattlade och vinkade där inne. Så nu har vi två jättefina bilder att titta på... Hela 6 cm lång....
Heeeeeej tjejer, gjorde mitt vul idag, allt så bra ut, förutom att jag va på väg att bli överstimulerad, så jag fick från å med idag gå ner i sprutdos från 125 till 75, å 50 imorrn, sen åker vi till falun på Måndag, e sååå exalterad, men lite nervös, e ju äp:n jag varit lite skraj för hela tiden då jag e så jäkla känslig just i d området, håll tummarna för mej nu tjejer!!!
Hoppas ni andra mår bra oxå, ha en mysig valborgskväll
Kramkram
Teza: Jag höll oxå på att bli överstimulerad vid mitt första försök, och fick precis som du dra ned på dosen de sista dagarna. Hur många äggblåsor hittade dem ungefär?
Du ska se att det går bra på måndag, gör det ont be om mer morfin.. De är supergulliga i Falun och tar verkligen hand om en.
Jag är superallergisk för tillfället. Det vimlar av björkpollen i luften och solen skiner. Jag skulle helst ha regnväder.... I år tar jag ingen medicin heller på grund av graviditeten, så det är lite extra besvärligt. Men det är ju bara några veckor kvar sen är säsongen över...
Får se om jag orkar ta mig ut i trädgården en stund. Skulle behöva rensa lite ogräs och fixa. Men just nu vill jag bara ta det lugnt.