• moans

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Hej! Det är här vi är.... Såg att tråden var stängd. Tur att det är ordning på dig Teza och att du startar en ny.
    Hur går det med sprutorna? När har du tid för VUL för att kolla antalet blåsor? Känns som om det är i veckan... Det närmar sig....

Nu är det dags att göra sig iordning för vi ska på kalas. Blir nog en superskön kväll utomhus. Förhoppningsvis något grillat att äta.

• moans

Marcus fru: Det stämmer att jag gick på akupunktur vid min andra ivf. Jag gick på TKM-kliniken här i stan, Är en tjej som heter Lotta och hon är jättebra och trevlig. Första besökt var 1 h och kostade runt 600 kr, och sen resterande besök kostade 350 kr (har jag för mig) för en halvtimme. Jag gick ca 1 g/vecka och sen när det närmade sig gick jag flera gånger per vecka. Jag tror att summan jag la ut blev ca 2500 kr. Jag tyckte det var bra och avslappnande. Och för mig fungerade det!!! När hon satt i nålarna och de skulle sitta i 15-20 min, gjorde hon ofta en ansikts eller nackmassage. Så man slappnade av riktigt. Kan verkligen rekommendera det och speciellt henne. Hon har en hemsida. Sök på TKM-kliniken i E-tuna.

Idag har vi varit på NUPP-test. Och resultatet var bra. Vi hade ingen förhöjd risk att få ett barn med kromosomavvikelse. Och allt såg jättebra. Den lille sprattlade och vinkade där inne. Så nu har vi två jättefina bilder att titta på... Hela 6 cm lång....

• moans

Teza: Jag höll oxå på att bli överstimulerad vid mitt första försök, och fick precis som du dra ned på dosen de sista dagarna. Hur många äggblåsor hittade dem ungefär?

Du ska se att det går bra på måndag, gör det ont be om mer morfin.. De är supergulliga i Falun och tar verkligen hand om en.

Jag är superallergisk för tillfället. Det vimlar av björkpollen i luften och solen skiner. Jag skulle helst ha regnväder.... I år tar jag ingen medicin heller på grund av graviditeten, så det är lite extra besvärligt. Men det är ju bara några veckor kvar sen är säsongen över...

Får se om jag orkar ta mig ut i trädgården en stund. Skulle behöva rensa lite ogräs och fixa. Men just nu vill jag bara ta det lugnt.

• moans

Teza_: 15-20 kan nog stämma. Och då är det ganska många, sen är det ju inte säkert att det är lika många ägg, vissa blåsor innehåller ju inte tillräckligt stora ägg.
    Jag fick ut 7 ägg första gången och 8 ägg andra gången. Och det var helt tillräckligt!!! Räcker ju faktiskt med ett bra.

• moans

Teza: Det var på grund av åldern jag fick tillbaka två. Fyller ju 38 i år. Tänk över hur ni vill ha det ifall ni får frågan. De kan även sätta tillbaka två ifall äggkvaliten är lite halvdan.

• moans

Teza: Det kostar som ett läkarbesök (har för mig 200 kr) per gång. Om du är där på en vardag tar de kort. På helgerna vill de att man har kontanter. (vi var där utan kontanter en söndag, men som tur va fanns det en bankomat på sjukhuset, så det ordnade sig).

• moans

Teza: Va kul!!! Skönt att det gick bra och att Markus har starka händer Du ska se att det blir många befruktade!!!

Petra: Jag pratade med barnmorskan om allergimedicin och hon nämnde några som var ok, men att det var första året förra året som det var ok att ta medicin. Så jag har valt att avstå, och istället må dåligt... Så jag får väl skylla mig själv Men nu har det börja kännts bättre.

Jag är på tjänstresa och ligger på hotellrummet och äter godis... Och kollar på "Spårlöst" och kommer nog att gråta innan programmet är slut..

Sköt om er!!!

• moans

Teza: Jättebra med 8 befruktade, du ska se att det blir både till er och till frysen Skönt att åka upp en lördag. Passa på och stanna ett tag i Falun efteråt och ta en mysig lunch eller fika. Kanske lite shopping.

Sommarblommor: Jag är i vecka 15 och det börjar att synas. Är riktigt svullen om kvällarna. Har stora tunikor som inte sitter åt. Har börjat att handla mammakläder. Jag kommer fortfarande i mina egna kläder men det är ändå roligt. Tradera är en stor favorit, och jag har shoppat en del snygga saker till låga priser. Sen blir det en resa upp till Sthlm om några veckor.

Idag har jag även pratat med en av cheferna på jobbet. Hon gratulerade och tyckte det var jättekul. Ska ta min franska chef imorgon, vet inte om minerna blir lika glada där.... Sen tror han säkert att jag kommer tillbaka efter tre veckor... (eller vad de nu har i mammaledighet i Frankrike)

3 kg är ju ingenting... Det har jag gått upp nu...

• moans

Teza: Lycka till imorgon. Och imorgon kommer det inte kännas något, och det går mycket snabbt. Knip bara med benen så ägget inte trillar ut. (skoja bara).

• moans

Teza: Jag var lite öm i magen efter själva återförandet. Kan i och för sig ha och göra med att jag var överstimulerad. Är ju fortfarande öm i livmodern om jag trycker på magen.

Några fosterrörelser har jag inte kännt. Men jag har ju ingen aning om hur det ska kännas.

I fredags pratade jag med min franska chef. Det gick hur bra som helst och jag som haft sån ångest. Han sa att det var den bästa nyhet han fått på hela dagen, och när vi pratade om hur länge jag skulle vara ledig, så så han att vi hade helt fenomenala regler i Sverige, och att han sagt till sin fru att de borde skaffa en till nu när de bor här. SÅ nu var det äntligen avklarat. Pratade även med några kollegor på fikat så snart vet nog hela kontoret.

Idag är det dags för trädgårdsarbete, hoppas att solen tittar fram snart.

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3