• moans

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Petra: Du behöver inte känna dig ensam, jag har gått upp 8 kg... Och magen står rakt ut så jag kallas för "kulan" på jobbet. Så jag passar också inmed kräftor, alvedon, grönisar m.m.

Ska bli såååå kul ikväll. Hoppas bara att det finns lite skugga så vi inte får solsting!!!

• moans

Samma här. Arbetslusten är lika med noll. Fint väder ute och något roligt att se fram emot ikväll. Varför ska jag sitta här och jobba?

Ska ta och åka hemåt om en halvtimme, då hinner jag hem och ta det lite lugnt innan det är dags att ta fram cykeln (bara det inte är dåligt med luft) och cykla ned till Å-bryggan!!!

Nej, måste nog in och smygkolla lite på menyn för kvällen, så jag inte behöver vela när vi väl sitter där.

• moans

Tack för i tisdags!! Det var supertrevligt!!!

Marcus fru: Fika på torget mitt i natten , för några år sedan hade det passat mig, men i den här värmen och gravid så håller jag mig i från stan på nätterna.
    Var det något speciellt igår eftersom ni stod på torget och bjöd på fika???

Idag ska jag åka till Stockholm och hälsa på en kompis, sambon är ju fortfarande bortrest så det gäller att roa sig om dagarna. Tänker dock ta det mycket lugnt och inte springa runt på stan. Har fortfarande väldigt svullna fötter och varje steg gör ont. Har nu sett i tidningen att det ska bli svalare nästa vecka så jag hoppas att min svullnad går ner.

Pappa ska ju ha 60-talsfest på sin 60-års dag, och nu i veckan har jag äntligen hittat något att ha på mig. Hittade en fin hippieliknande långklänning på second hand. Endast 60 kr!!! Visade den för mamma igår och hon tyckte den var såååå fin. Måste varit hennes minnen från 60-talet som kom tillbaka, för direkt fin är den inte...

• moans

Marcus fru: Vilket trevlig initiativ av kyrkorna! Är allt bra med folk på torget som gör att att stämmningen blir lite lugnare. Jag har själv nattvandrat en hel del och vet att vuxnas närvaro ibland kan vara det enda som behövs. Och då menar jag inte vuxna som själva är på väg till krogen

Tråkigt att det regnade men som sagt det är skönt att det blivit lite svalare....

• moans

Äntligen en liten strimma sol efter den här regnveckan. Tänk att förra veckan klagade jag på att det var för varmt... Och sen blev det världens oväder...
    Fast jag måste erkänna att det var lite skönt att sätta på jeans och långärmat när man gick till jobbet.

En vecka kvar till semestern. Är lite avundsjuk på er som har semester, men samtidigt har jag ju mitt kvar.

Till er som kämpar på, inget är omöjligt!!! Det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt. I slutet på förra året trodde jag nog inte att jag någonsin skulle få ett barn och nu går jag här med magen i vädret . Som Petra skrev, det växer så det knakar... Vill nu att det ska bli november snabbt så jag får träffa den lille/lilla.

Idag ska det rensas lite i arbetsrummet. Har ett skrivbord som ser ut som ett bombnedslag. Sen behöver jag även rensa i en garderob... Är väl bäst att börja med det nu på morgonen så kan jag kanske utnyttja resten av dagen och vara ute (om det nu inte kommer mer regn.)

Ha en skön helg allihopa!!!

• moans

Sommarblommor: Skönt med en semestervecka. Och med lite träning, det är aldrig fel.

Vi håller på och planera vår semester, och det ser ut som om vi åker till Gotland i 4 dagar. Ska bli jättekul. Finns ju mycket att titta på och så kan man bada lite om vädret tillåter.

Jag har bara 4 dagar kvar på jobbet och det känns sååå skönt.

• moans

Nej, men han kommer på fredag. Ser verkligen fram emot det. 4 veckor ensam under sommaren och gravid är ingen höjdare. Men efter den här kursen får han inte åka längre en högst 2 veckor i taget.

• moans

Hej!
    Här är ytterligare än med svullna ömma fötter. Varje steg är en plåga utan rätt skor och stödstrumpor . Var på pappas 60-årsfest igår och det blev en del springande med disk så det gjorde ju inte saken bättre.

JA, sambon har äntligen kommit hem!!! Efter fyra veckor... SÅ nu har han reseförbud det närmaste året, och 4 veckor får han inte vara borta mer i ett sträck.

Semestern har äntligen börjat. Jobbade min sista dag i fredags och var då på tjänstresa. Kom hem halv två på natten mellan fredag och lördag så det blev en sen start på semestern. Men nu ska jag bara njuta i 3 veckor!!

Sköt om er i den kvava sommarkvällen. Lite åska nu skulle faktiskt vara helt ok för min del.

• moans

Teza: Vi fortsätter att hålla tummarna.
    Vet inte när Chatarina är tillbaka, men förra året så var det i augusti runt när skolan börjar.

Nu har min semester börjat, Ska börja med att ta en promenad ned till stan och till banken. Sen tänkte jag kanske ta en fika någonstans och bara njuta av att vara ledig.

• moans

Stödstrumpor inhandlade jag redan i maj när jag skulle flyga med jobbet. Och de har kommit till användning nu när jag är svullen. Dock är det ju inte så skönt med strumpor när det är för varmt. Så då lider jag istället.

E-tunabrudar drar vidare tråd 4 låter mycket bra.

Hade tänkt åka till Parkenbadet och simmat idag, men vädret känns så där... Får kanske vänta till en dag med mer sol...

Igår beställde vi barnvagn så nu går det inte att ändra sig längre. Dyrt blev det oxå.... Men förhoppningsvis får man användning av den en gång till eller så kan man sälja den.

• moans

Simtur inplanerad. Ska åka iväg till Parkenbadet om en halvtimme. Sen blir det hem och ligga i trädgården med en bra bok.
    Får se hur mycket man orkar simma, har ju inte tränat på 3-4 månader.... Men i vattnet ska man ju bli lätt och smidig...

Kvällsfika låter trevligt. Förslag på datum?

Igår var vi på IKEA en sväng och sen blev det fika hos brorsan m familj. De försökte hjälpa oss med namnförslag men jag tror inte vi blev klokare för det. Jag hoppas verkligen att det stämmer att när man ser bebisen vet man vad den passar att heta... Annars blir våran den första i Sverige som inte får något namn

• moans

Petra: Jag gjorde ju en sån lista, och många av mina favoriter blev utskrattade...

Min brorsson (8 år) hade ett bra förslag igår. Han tyckte vi kunde döpa barnet till Anton om det blev en kille, eftersom hans storasyster (10 år) är kär i en Anton i sin klass. Och då skulle hon kunna säga: "Anton är jättesöt, alltså min kusin. "
    Tycker min brorsson är mycket klok och Anton är ett fint namn, dock redan upptaget i den närmaste kompiskretsen.

Fika i början på nästa vecka skulle passa för mig (åker till Gotland på torsdagen).

• moans

Tisdag låter bra. Och om vi alla har semester kan vi ju ta det på eftermiddagen. Tingsgården är ett mycket bra alternativ.

• moans

Malin: Du har ju sååå nära till Tingsgården. Lite fusk faktiskt.

• moans

Jag måste tyvärr säga att jag kan inte på tisdag. Har sett "snett" i almenackan... Men om ni andra kan så är måndag eller onsdag ok för mig... Annars får jag missa den här träffen. Ber om ursäkt för att jag krånglar

• moans

Petra: Nu är det bara 1,5 timme kvar till din semester!!!

Vecka 32 går för mig (tis, ons, tors) vi kommer hem från Gotland på måndagen och sen åker jag till Göteborg och Madonna på fredagen.

Har nu varit och handlat lite krukväxter. Det såg så tomt och tråkigt ut i vissa fönster men nu är det snyggt och fint igen. Får hoppas att jag kan hålla dem här i liv lite längre. Vi har lite problem på övervåningen eftersom det är såååå varmt under sommaren. Och jag glömmer att vattna...

• moans

Petra: Jag är oskyldig. Har haft svart topp och jeans idag, och sen har jag inte promenerat med någon tjej utan varit på Malmamarken med sambon. Så det var tur att du inte tutade!!!

Vad har ni köpt för bilbarnstol? Vi har inte börjat kolla det än, är fortfarande helt slut efter barnvagnsinköpet .

Skönt med semester!!!

Plast som ser ut som frostat glas är nog ingen dum idé... Ska kolla upp det för i söderfönstrena dör blommorna som flugor. Sen måste jag nog skärpa mig när det gäller vattningen oxå.

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3