• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • minhalva

halloj tjejer

stjärnstig, ush vad jobbigt, hoppas du blir bättre snart och härligt se lill*=)

jag har varit och sett lill* två gånger på två veckor, båda gångerna var det tänkt att göra fvp men det gick aldrig, har för tjocka fosterhinnor men vi fick se bebsien och det ä härligt ju...trots det undrar jag ibl om bebisen lever...känner inga sparkar, lite bubbel bara...men åh...med ettan kände jag i v16...men icke denna gång...har iaf UL om 10 dagar längtar till vi får träffa karabten igen=)

en fråga, hur mycket har ni gått upp sedan inskrivningen?jag gick upp 2 kilo på en månad, har gått upp 5 totalt...tror jag väger mer nu, har inte vägt mig..blir så nojjig...

• Jazza

stjärnstig: shit, vad jobbigt alltihop, och så den paniken på det..... skönt att höra att allt var ok! ta hand om dig nu! Jag hade ett sånt bälte förra grav, det funkade kanonbra på mig! testa!
    flower: Jag har gått upp 2kg än så länge, men det känns som att det kommer öka ordentligt, jag är hungrig konstant just nu. Gick bara upp 11kg med Elsa och hoppas innerligt att det inte blir alltför mkt mer denna gång.... Men samtidigt så nojar jag inte över det, gillar min kropp som den är och inser att jag kommer inte se ut som jag gjorde vid 20, efter två barn och slö personlighet

• zasata
    snöfall skrev 2009-04-28 10:42:18 följande:
    hejsan! har varit till läkare o bm nu flera gånger på 2 dagar.. började med att jag igår sku vara på en rutin koll till Bm, men när jag började berätta om alla saker som är jobbiga just nu (allergi, foglossning, trötthet, tungt arbete o en chef som inte bryr sig, trotsig 2 åring, huvudvärk,illamående o viktnedgång o allmänt stressad över arbetet) så började hon skicka mig på blodprover (för att kolla järndepåerna o sköldkörteln..)o sen sku hon kolla hjärtljudet men hittade det inte så då fick jag akut tid till gyn där de gjorde UL men tack o lov var bebisen livlig o hjärtat slog som det skulle! sen fick jag en ny tid till läkaren idag för att diskutera allergi mediciner o sjukskrivning, så nu har jag fått nån nässpray som förhoppningsvis ska göra tt jag kan andas lite bättre med näsan igen o så blev jag sjukskriven till den 10 maj, hon sku ringa torsdagen före o kolla upp om hon sku förlänga sjukskrivningen eller om jag kan testa jobba igen. jag ska även få åka o träffa en fysioterapeut(tror jag det var..) för att pröva ett bälte som ska hjälpa lite mot foglossningen o gå igenom lite vad man kan tänka på.. Nån so testat ett sånt bälte? hur fungerar det?
    fy vad jobbigt, men vad skönt att bm tog dig på allvar!
  • snöfall

flower: jag kände dottern redan i vecka 15-16 men denna gång känner jag inte så mycket... hoppas på att det snart ska börja kännas!
    Bm sa att man i "vanligt" fall borde ha gått upp ca 5 kg vid det här laget.. men jag ligger fortfarande några kilon på "minus" men inget farligt ännu iaf, förhoppningsvis ska det börja gå åt rätt hål!

• Fru  W

Stjärnstig: Vad skönt att allt var bra med bebisen :) Jag har gått upp 5 kg redan...det hade jag inte gjort med min son i v 16+5...men men. Foglossnings bälte använder jag varje dag...Sätter det på höfterna så dom pressas in :) Funkar jätte bra på mig men jag blir väldigt kissnödig och ibland kan jag få ont i magen. Men det är ett nödvändigt ont...foglossning är inge kul. Bra att du blev sjukriven...hoppas du börjar må bättre!

• oktobermammsen

hej tjejer. nu glider jag in här igen och uppdaterar mig lite. har jobbat hela helgen och idag var vi ute på jakt efter barnstol till lilleman då han bara plötsligt känns det som växt ur sin nuvarande bilstol.

jag kikade på foglossningsbälte också på babyproffsen och höll på att dimpa i backen av priset 898kr. finns det så man kan låna via sjukgymnast? jag måste verkligen sätta mig ner och kolla om jag hittar någon sådan för nu kan jag inte ens gå normalt längre.

åh vad mysigt att de flesta känner sparkar nu,min parvel har ju sparkat ett bra tag men verkar vara på semester de senaste dagarna då man bara känner en buff då och då. mina kollegor skrattade så åt mig i helgen iaf då min mage sa pang och blev jättestor på nåt vänster. såg mig i spegeln på morgonen och magen såg ut som vanligt med lilla kulan och så på eftermiddagen när jag såg mig i spegeln var magen görstor. så kommer en kollega och säger: vad har du gjort med magen idag? den har ju växt massor sedan imorse. ja så nu går jag runt med en rejäl kula iaf. lustigt att magen kan få sådana tillväxtskutt.

• Bibabba

Stjärnstig: Jag hade ett foglossningsbälte förra grav och det fungerade jättebra. Har än så länge inga besvär med smärta när jag rör mig, men jag är väldigt öm över de bakre fogarna (om jag trycker hårt, men det är ju inget jag måste göra hela tiden)
    Flowertime: Jag har faktiskt gått ner i vikt, väger 2 kg mindre än vid inskrivningen i början av mars. Jag gick upp ca 0,5 kg när jag var på semester veckan e påsk, men det har jag gått ner igen. Dock kan jag säga att min vikt just nu är högre än de flesta kommer upp i som höggravida {#lang_emotions_cry} Jag tillhör kategorin som har jättesvårt att hitta mammakläder pga att de inte görs större än stl 46. Var på Kosta outlet o kollade på mammakläder från POP. Inget passade, o då provade jag bara största storlekarna som fanns. Tur att jag kan sy...

Mamma till 2-åring
  • Plantago

Jag använder också foglossningsbälte åtminstone alla dagar jag jobbar. Just nu känns det ont i alla ställningar (sitt, gå, stå, ligga) och jag har såå ont i halsen och är såå trött. Känns som jag kommer vara riktigt neg när jag ska träffa läkaren imorgon ang foglossningen...

Bältet köpte jag under förra grav. på Gula Rehab. Inte alls så dyrt. Max 300!

Jag skulle leta mammabyxor idag och blev så trött på att allt är slut. Man ska tydligen gå på stan jämt. Jag tycker alltid det är slut på storlekar. Jag hinner nästan aldrig kolla i affärer och då vill jag att det ska finnas ett fullt sortiment när jag äntligen ska handla. Dessutom har ju Lindex slutat med mammakläder sen förra grav. Neg. igen... förlåt! Vad finns det mer för affärer?

• oktobermammsen

det är väl nästan bara hm bland de "stora" kedjorna som har mammakläder numer? sedan finns ju alltid privata butiker...och internet som har en uppsjö...och där finns även mammakläder i strl 52 har jag sett.

hmm gula rehab det måste jag kolla upp. men tänk då att babyproffsen kan med att ta så mycket betalt för ett bälte. nåväl hittade ju tack och lov annat skojsigt där idag iaf. och imorgon beställer vi vagn helt hux flux då den skall utgå i modell

• snöfall

jg sku få låna ett foglossningsbälte från.. jaa.. vad heter det.. inte sjukhuset men en sort rehabiliteringsavdelning som finn i en byggnad bredvid sjukhuset.. fick remiss dit från rådgivningen..

• minhalva

vad olika det är ´med vikten för alla =) ...egentligen ligger jag under BMI men jag äter helaaa tiden och blir aldrig mätt efter en måltid, jag äter verkligen för två...haha när vi äter ute måste jag beställa fö två haha...o därför tror jag att jag komme gå upp en hel del denna gång...gick upp totalt 12 kilo med första barnet...

jag tror bestämt att jag vänta en knubbig pojke hihi...

angående mammakläder, HM:s jeans är för stora på min rumpa tyvärr, samma sak med mammalicious 27:or så jag gå fort i min vanliga jeans men uppnäppta...

kan lova att jag var så här stor om mage och bröst i 8:E månaden med första barnet...=O...Jag har köpt långa toppar på hm ser ut som amningtopp riktigt bra fast det är från vanliga avdelningen för 79 kr, plus en tunika från mammalicous, och lite andra toppar och tunika att ha till kjol och jeans....nu behöver jag ett par linnebyxor och ett par jeans....några tips?

• Kiwifia

Jag är också större denna graviditeten. Har ju också foglossning och förra grav köpte jag mitt bälte på Gula rehab. Tror det kostade 280kr med frakt. Helt okej pris..

• zasata

jag är större denna grav, och mjukare på magen :p

• lilla pop

Jag har också ett sådant bälte. Jag hade det mot slutet av förra grav. och tyckte det hjälpte bra då. Om jag minns rätt kostade det runt 300 kr men jag köpte det i en butik här i Linköping som har rehab/hjälpmedel.
    Magen har blivit stor "direkt" den här gången men jag har inte gått upp lika mycket som förra gången (samma tid). Jag har kanske gått upp 2-3 kg nu så det känns skönt. Det blir ju tungt ändå och den här gången blir vi ju höggravida mitt i sommaren också... Det blir väl till att ligga och plaska i barnpoolen och beställa "drinkar" av 2½-åringen som älskar att "äppa till" och fixa...

• Jazza

Flower: Jag har ett par svarta linnebrallor från Hm som även finns i vitt. De är supersköna och jag rekommenderar dem verkligen!

• Aisha Mohammed

Jag vill fråga er.Min fråga är att jag vill öppna min fitta .När jag var barn sydde mig föräldrar .Det är föräldrar traditioner .

Kan jag öppna hos er i sjukhuset.

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?