zasata skrev 2009-04-23 18:35:40 följande:
oktober: Var glad att du har semster och njut ;) jag ahr 5dar och då skall vi till astridlindgrens värd-Förra året var vi på Rhodos en vecka och Öland en vecka så mysigt! Ahde med cyklarna på Öland med. dEt ä'r ett tips! bara rack väg finns inga backar.Jag känner bara jätte liiiite än tror jag. Hur kan nu känna så mkt?Jag gör med rul i v20 och inte gjort
Nupp. Men här i Göteborg sa min
BM att det är för att do gör längre och nogare och ser mer då lite senare.
aha så mans er mer och lite nogrannare? jag trodde det var svårt att se för barnet började bli så stort. men vad skönt att få höra en förklaring på det för jag har gått och funderat.
ja att jag känner allt så tidigt är tydligen en ganska ovanlig förmån som min bm kallar det.vissa kvinnor kan tydligen vara mer lyhörda omedvetet för sparkar och så sa hon men jag vet inte.
jag kände sonen första gången i vecka 13 men han väntade till vecka 16 med att sparka riktigt men sedan var det fullt ös. de säger ju att andragångsföderskor ofta känner tidigare också och då började jag känna i vecka 12 och eftersom jag vet hur det kändes när sonen hickade så blir det ju väldigt tydligt när busen i magen gör det nu också tex. sedan har båda mina bebisar i magen alltid hatat när jag ligger på sidan(vilket jag oftast gör) och då sparkar de och försöker flytta på sig. mysig känsla när man känner hur det liksom "slurpar" till när bebisen vänder sig nu men blir ju lite mer bök längre fram så jag får njuta så länge det går.
ja öland är någonting vi har lurat på faktiskt men funderar på hur man cyklar med en 8 månaders bebis med sig? några förslag? och mja semester vet jag inte om det är. jag kallar mig bara mammaledig.
en utomlandsresa tänkte vi köra framåt nästa vår så i år blir det tältet som gäller men behöver inspiration vart man kan ta vägen. strömstad och varberg känns ganska uttjatat nu tyvärr.