• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • zasata

Åsa är så mysigt, smögen gillar jag inte alls är nog ensam om det. Men blev tvingad dit varje sommar som lite och när jag var 14 hade jag ett pucko till "pojkvän" där.

Jag måste ha en plattång vet ni var man kan få tag idet?

• miaelund

Va kul m UL o att allt verkar bra Storstadsmamman, o kul att veta vad det blir
    Åh va jag längtar t UL om drygt en vecka   Har ju sett lill*n men jag vill se igen

Har nu blivit sjukskriven 75% pga rygg o bäckenbesvär, skönt men det kommer ju kännas lite ekonomiskt.... men men, förhoppningsvis kommer jag må bättre o vår familj kommer nog då oxå bli gladare, inte kul att ha en mamma o sambo som hela tiden har ont o e trött...

I natt åker ja o 3 till ner t Ullared för en tur t GeKås, värsta helgen nu men vi kunde inte komma iväg nån annan helg så vi får snällt trängas m de andra Jobbigt m bilresan men jag behöver handla upp Sagas garderob bla så då passar jag på att följa m de andra som ska handla upp halva affären

KRAMAR o Trevlig Helg!!!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • Jazza

Mia: skönt med sjukskrivningen, hoppas det blir bättre nu! Kul med Ullared.... typ, haha! Men det är ju så roligt om det inte är för mkt folk..tur att det skall bli bra väder, kanske minskar något...
    Zasata: Jag har en bra som inte var så jättedyr, typ 300, köpt på Elgiganten. Jag är inte heller så superförtjust i Smögen, under turistsäsongen, som sagt.... men när det lugnat sig är det mysigt

• zasata

mia: jag ahr gjort studiebesök på ullard, runt löning är det som minst folk för alla tror det är mycket folk då ;)

• miaelund
    zasata skrev 2009-04-24 09:53:15 följande:
    mia: jag ahr gjort studiebesök på ullard, runt löning är det som minst folk för alla tror det är mycket folk då ;)
    Oj vad jag hoppas att det o det fina vädret stämmer nu, men men, oavsett vad så har vi inte bråttom så vi kan nog snällt trängas om det blir trångt
    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • miaelund

Halloj!

Misstänker att det fina vädret gjort att ingen varit inne här i helgen

Jag har haft en härlig helg, om än lite trött, i bilen o i Ullared. Handlade för dryga 6000 kr sammanlagt så nog kom spenderarbyxan på utan att jag tänkt det.... men men, efter att ha berättat för sambon om slutsumman o han tyckte det var ok har ångesten över pengarna som stannade i varuhuset i utbyte m lite grejjer lagt sig. Kan ju tillägga att jag hade en hel kundvagn överfull m saker m mig därifrån o massor m saker vi behövde o velat köpa länge.

Om man bortser fr att jag är lite tröttare än vanligt så mår jag ganska bra. Längtar t jag känner riktiga sparkar i magen nu, känner i bland lite bubbel men frågan är ju om det är bebisen eller om det är gaser... Inbillar mig att bebisen dött i magen o det är därför jag inget känner... fast det är inget jag vill tro men vem vet ...? En vecka kvar t UL då jag kommer att få veta garanterat om det är en levande bebis el inte i magen, längtar som en tok så jag kan slappna av lite mer o verkligen försöka njuta i fullo av magen o syskonet t Saga som ligger där i.{#lang_emotions_sunny}

Nu blir de tv en stund o sen blir det sova tidigt, måste försöka komma i säng tidigare nu för tiden så jag orkar leka m Saga o vara lite glad på kvällen oxå, som de e nu orkar jag bara ta hand om Sagan o sen e jag så trött så ja inte får nåt gjort iaf...{#lang_emotions_embarassed}4

Ha det gott alla mammor o magar

• Fru  W

Vad kul att tok handla massa på en gång :) Sånt som man behöver...Vi åker ner till skåne i juli, till svärföräldrarna och då ska i passa på att åka till Ullared. Jag har aldrig varit där men vill gärna dit.

{#lang_emotions_smile} Nu har jag skrivit i alla trådar att jag kände de första sparkarna igår kväll :) När jag skulle sova så la jag händerna på magen och väntade i typ 2 min så kom flera puffar på en gång. Men min man hann inte känna...nästa gång. Har väntat på att känna nå´t länge...är så glad. Ultra den 11 maj. Börjar jobba den 4 maj, om en vecka, ångest. Min man ska vara pappa ledig då tills aug. Hoppas jag klarar av att jobba till juli iaf. Har foglossning :( men med bältet så går det bra än sålänge.

• Jazza

Fru W: Oo vad mysigt! Min sambo har lyckats känna en gg nu, men hoppas det snart tar fart och blir starkare....
    MIae: Ah vad jag blir avis... vil oxå shoppa (Fast har tokshoppat en hel del nu, till mig här hemma....hehe)

• lilla pop

Mia: Vad skönt med din sjukskrivning! Vet du att allt är ok med fk nu? Jag minns att jag "trodde" ju att jag var sjukskriven i förra grav. dvs. hade skickat in läkarintyg ( 2 st.) men fick sedan avslag 2 månader senare och inga pengar... Men fk har väl som sagt sett över sina rutiner får man hoppas!

Gör du något för att foglossningen ska bli bättre förutom att vila? Jag tycker det är lite dubbla budskap ibland mellan att vila och träna beroende på vem man frågar. Jag har också börjat känna av lite emellanåt nämligen och tänker att jag kanske ska försöka träna lite.

Fru W: Mysigt med sparkar! Jag har också känt men det är inte så starkt ännu. Sambon har inte lyckats känna ännu, men det kommer väl snart!
    Ha det gott!

• snöfall

hejsan!
    har varit till läkare o bm nu flera gånger på 2 dagar.. började med att jag igår sku vara på en rutin koll till Bm, men när jag började berätta om alla saker som är jobbiga just nu (allergi, foglossning, trötthet, tungt arbete o en chef som inte bryr sig, trotsig 2 åring, huvudvärk,illamående o viktnedgång o allmänt stressad över arbetet) så började hon skicka mig på blodprover (för att kolla järndepåerna o sköldkörteln..)o sen sku hon kolla hjärtljudet men hittade det inte så då fick jag akut tid till gyn där de gjorde UL men tack o lov var bebisen livlig o hjärtat slog som det skulle!
    sen fick jag en ny tid till läkaren idag för att diskutera allergi mediciner o sjukskrivning, så nu har jag fått nån nässpray som förhoppningsvis ska göra tt jag kan andas lite bättre med näsan igen o så blev jag sjukskriven till den 10 maj, hon sku ringa torsdagen före o kolla upp om hon sku förlänga sjukskrivningen eller om jag kan testa jobba igen.
    jag ska även få åka o träffa en fysioterapeut(tror jag det var..) för att pröva ett bälte som ska hjälpa lite mot foglossningen o gå igenom lite vad man kan tänka på..

Nån so testat ett sånt bälte? hur fungerar det?

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?