• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • lilla pop

Bibabba: Jag tycker också mycket om Valter (är släktnamn från min farfar) och tycker det kunde passa med vår Viggo. Så tips till dig på killnamn...kanske Viggo; ) Men det där är ju så individuellt vilka namn man gillar och inte. Jag har nog inte börjat tänka på det "på riktigt" ännu. Tänkte fråga Viggo om han har något förslag, kan vara lite kul att se vad han säger.

Jazza: Hoppas svärfars överraskningsparty blev lyckat! Ska absolut njuta på spa åt dig också!

Trevlig helg alla!

• Bibabba

Blåklockan: Jag heter Clara, så det namnet kan jag garantera att min bebis inte kommer få, verkar lite vä fantasilöst{#lang_emotions_wink}

Mamma till 2-åring
  • Jazza

Jag har en Elsa och vill gärna ha en Sunna eller en Joar nästa gång. Sambon inte helt överens Vi får väl se.... Gillar Klara, Vera och Alma (vi har en Vera och en Alma nära oss, så det känns kört och min kusins dotter heter Klara, men vi umgås aldrig så det känns ok...) Svååååårt!
    Lilla Pop: Det blev kanonbra, hur hade ni det?

• zasata

åååå JAG ORKAR INTE..
    fy fan för att vara gravid OCH ha en trottsig unge hemma och inte få dagisplats. Jag håller på att bli galen.Jag orkar inte stimulera henne hela tiden. och jag måste få sova innan jag börjar gråta. Hur klarar folk detta? Hur klarar folk vara hemma med barn hela dagen jobba kvällen utan att bryta ihop? Ge mig sömn!

• Jazza

zasata: Vet inte vad jag skall säga som gör det bättre, men en kram får du av mig.... Har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig?

• oktobermammsen

zasata: pratat med bm om sjukskrivning någon vecka så du inte faller pladask in i betongväggen? får du sova på helgerna?usch lider med dig

• zasata

har ju inte råd att vara sjukskriven nu är ju det tack vare den j*vla finanskrisen..
    jo helgerna gör jag inget annat än sover och bm skall ringa i morgon igen efter  hon pratat med läkaren då jag har feber typ hela tiden.. vi får ju inget dagis så har ju barnvakt mån-tor från 16 då jag åker till jobbet. Så kan liksom inte be om mer hjälp just nu känner då mamma och pappa och mormor fått lägga om sina cheman. och sambons föräldrar bor i halmstad (vi göteborg).
    ååå.. (förlåt att att jag gnäller)

• oktobermammsen

zasata: tror dom att febern kan bero på överansträngning el? är din tös trotsig eller hur är hennes humör?hur gammal var hon? blää nä jag vet hur det känns med att be föräldrarna att vara barnvakt...de vill gärna vara men man vet samtidigt att det stånkas och stönas bakom stängda dörrar över hur jobbigt det är för dom att planera om sina liv.

• zasata

dom vet inte, men jag tror febern beror på det för den kommer när jag e trött och stressad..
    hon är jätte trottsig, hon är 2 nu i Maj, nu har hon bestämt sig för sluta sova på dagarna och vägra somna på kvällen + att hon börjat vakna på natten. Somnar hn på dagen är det typ vid 16-17 men de är för sent för mig tycker jag..

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?