• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Fru  W

Idag går jag in in i 13+0 Sakta men säkert går tiden frammåt...tänkte på när jag plussade i v 4 {#lang_emotions_smile}

• miaelund

o ja e v. 13+3 enl FL, trimester 2 redan, HELT OTROLIGT va snabbt tiden gått. Nu är nästa milstolpe 4 maj då vi ska på rutin UL o förhoppningsvis få reda på vilket kön det är på lillsyskonet i magen   Vill så gärna veta, känner inte alls att det får bli en överaskning till den dagen h*n behagar komma ut som så många känner. Är så himla nyfiken så jag gärna skulle betala för att gå privat o kolla... {#lang_emotions_embarassed} 

Nu börjar jag må bättre, inget illamående längre men tyvär får jag snabbt ont i höfter o blygdben när jag gått ett par hundra meter så det är lite jobbigt Men men, ad ska man göra annat än att se positivt på att allt annat verkar vara normalt o tänka på att det bor en BEBIS I MAGEN   HURRA!!!!!!!!!

Ska gå o borsta gaddarna o sen gå t jobbet.

Hej då

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • Jazza

Ah, jag vill också kolla könet, men min sambo vägrar... Kan tänka mig att gå privat, då vi inte får veta här i V:a Götaland annars... Får väl se hur jag gör, är ju så jäkla nyfiken
    Mår annars bra, jag med!

• oktobermammsen

hej tjejer. nu har min oro släppt och jag tänker njuta av graviditeten!! var på KUB testet idag och fick resultat 1: 44 000 så dom sa att jag kunde vara lugn som en filbunke. fick även den glada nyheten att vi är i vecka 13+2 och inte 12+4 som de trott. låg ett härligt liten pyre och vinkade till oss och gjorde volter som en liten tok. fick ett fint litet kort också som skall pryda bokhyllan.

• Jazza
    oktobermammsen skrev 2009-04-02 14:50:42 följande:
    hej tjejer. nu har min oro släppt och jag tänker njuta av graviditeten!! var på KUB testet idag och fick resultat 1: 44 000 så dom sa att jag kunde vara lugn som en filbunke. fick även den glada nyheten att vi är i vecka 13+2 och inte 12+4 som de trott. låg ett härligt liten pyre och vinkade till oss och gjorde volter som en liten tok. fick ett fint litet kort också som skall pryda bokhyllan.
    Yeaj! Grattis
  • oktobermammsen
    Jazza skrev 2009-04-02 10:36:09 följande:
    Ah, jag vill också kolla könet, men min sambo vägrar... Kan tänka mig att gå privat, då vi inte får veta här i V:a Götaland annars... Får väl se hur jag gör, är ju så jäkla nyfiken Mår annars bra, jag med!
    vi har faktiskt diskuterat här hemma om jag skall gå på köns ul själv på mama mia då mannen absolut inte vill veta könet. jag kanske är knäpp men ser ingen större tjusning i att få en överraskning på förlossningen om det är en kille eller tjej. jag vill hellre veta innan så att jag får mer personlighet på bebisen i magen(kanske knasiga funderingar jag vet inte). i så fall skall jag vara tyst om det hela för jag fick ju verkligen masskritik från släkten för att vi kollade könet förra gången..
  • Fru  W

Min man vill veta om det är en tjej eller grabb...men jag vil inte {#lang_emotions_undecided} Vi tog reda på det med våran son...men nu känns det som om jag vill spara den överraskningen . Men vi får se jag kanske ändrar mig. Måste fråga om alla ni fått kallelse till rutin UL...som är i v 14 eller längre? Jag har inte det

• oktobermammsen
    Fru W skrev 2009-04-02 16:18:53 följande:
    Min man vill veta om det är en tjej eller grabb...men jag vil inte  Vi tog reda på det med våran son...men nu känns det som om jag vill spara den överraskningen . Men vi får se jag kanske ändrar mig. Måste fråga om alla ni fått kallelse till rutin UL...som är i v 14 eller längre? Jag har inte det
    på de 2 mvc jag gått på så bokas rulet in i samband med inskrivningen.ring mvc och fråga om du skall ringa själv el vad som händer tror jag blir lättast. jag vet att i borås där jag kommer ifrån i grunden ringer de personligen och bokar sin egen rul tid så där blandar sig mvc inte i. lustigt att de är så olika regler.
  • Bibabba

Här i Blekinge får man ringa själv och boka UL, jag gjorde det idag o fick tid 5/5

Mamma till 2-åring
  • Jazza

FruW: Jag har fått tid(23/4) och det görs på min MVC, det funkar visst så i Alingsås... I Göteborg fick jag vänta på tiden ganska länge, minns jag.....

oktobermammsen: Du har inte fött på Borås BB, eller? (eller ngn annan, givetvis, haha) Imorgon går jag in i v 15 Sweet, vad fort det går!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?