• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Jazza

zasata: Man får gnälla, det är därför vi finns (hoppas jag, haha) Kan din sambo ta lite ledigt och ta hand om dottern en dag? Han behöver kanske inte ta en hel dag, men så du får sova ut? Kan lova att de kommer finna att din feber beror på stress, jag har haft det så, under en period i mitt liv... Jag kan lova dig att inga pengar i världen är värda att inte bli sjukskriven en tid om det är så.... Tro mig, det är inte värt det och inte bra varken för dig eller din bebis eller för Ebba... Kram på dig!

• zasata

jazza: hehe ja det är väl därför ni är här ;)
    Han skall vara ledig lite vid påsk så hoppas jag får sova då, då är ag med ledig 6 dar i rad så det skall bli skönt.
    Fast efter sambon fått sluta på volvo har hans lön gått  ner väldigt mycket på ett nytt skitjobb han fick. Jag fick sluta mitt jobb med och jobbar nu som telesäljare så känar inte mycket. Men har inte råf att vara hemma tyvärr. + att mitt SGI går ner då med ju. ÅÅÅ ibland hatar jag allt... speciellt hormoner.. Sen äter jag ju antideppresevia som jag tänkt sluta med, men läkaren vill jag äter dom och ligger på NEO sen i stället. Och mår jag så här kommer jag inte våga sluta fasten jag vill..

• Jazza

zasata: Förstår att ni har en megatuff situation.... Hoppas det snart känns lättare för dig och att du har chans att vila i påsk nu. Vad gäller tabletterna så är det säkert bra att lyssna på läkarna och fortsätta äta dem, känns det som.... dumt att chansa och bli sämre...

• zasata

jo skall äta dom ett tag till i alla fall. man skall ju börja trappa ner 3månader innan BF. Men började äta dom efter förra graviditeten så rädd att det böir samma.. men neo vill jag ju inte ligga på heller =/
    jajja nog om mig, hur mår ni?

• AlmaBus

Nu äntligen vågar jag skriva här!!
    Fick reda på i dag att moderkaks provet visade att allt va bra!
    kan inte beskriva min lycka!!
    Mitt bf är 3/10 än så länge!!

Skriver mer en annan dag!!
    Kram å hoppas ni alla har det bra!
    Malin

♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
  • minhalva

hej zasata och all ni andra!

jag stittar in här ofta och läser men orkar inte skriva ngt. jag mår fortfarande illa och måste ta postafen...fy...är såå trött på dem..och den där metallsmaken när nog värre än illamåendet...

går in i v15 imorgon...nästa vecka blir det FP för oss och då får vi träffa lill* föhoppningsvis....många tror att jag väntar fler än en...vi får svar nästa vecka=)

jag har dessutom fått massa finnar på ansikte, hals och bröst...fyyyyy känner mig som 14 år igen...går detta över?det ä ju sommar snart och helst vill man ha ren hy...näää...bebben vill något annat...haha...

mammabyxor måste köpas, några tips?

zasata...hoppas det ordnar sig för er=)

almabus....grattis vad skönt=)

• Jazza

Almabus: Välkommen och grattis!
    Flowertime: Trist att må så kass fortfarande.... hoppas det snart går över! Vad gäller mammabrallor, så använder jag just nu en del frå min förra graviditet, men jag födde ju i april den gången, s har inte så mkt sommarkläder. Har shoppat en jeanskjol (Mamalicious) och ett par linnebrallor som är döbekväma (HM) och lite andra toppar/klänningar från typ Gina Tricot osv. Bra modeller och material att växa i, plus att de är billiga om man täjer och behöver slänge dem....

Kan knappt med att skriva detta nu, med så många som har det jobbigt, men jag mår så jävla bra.... Kommit in i den goa perioden (som jag minns att jag hade med Elsa också) när magen syns och blivit hård och illamåendet är över (var iofs senare med henne, slutade spy i v 23) och jag känner mig allmänt strålande. Hoppas kunna utnyttja mitt välmående för att stötta er som har det jobbigt istället och vara positivt peppande... Nog för att det kan vara jävligt jobbigt när man inte mår bra Hoppas alla snart mår bättre. Kram

• minhalva

jazza..vad skönt njut bara...
    jag mådde så där bra förra gg fr v 16 så jag hoppas att det snart är min goa period...

jag anv inga mammakläder förra gången, vanliga jeansen funkade hela vägen haha.men denna gång gå det inte....linnebyxorna du tipsade om, är det också mammabyxor?vill också haaaaa...

jag har köpt trikåkjolar fr HM och toppar däifrån..billigt och fint...behöver dock byxor....kram kram

• Jazza

Flower: Japp, det är mammabrallor.... mjuk och härlig mudd, svarta... Löööv

• zasata

SKönt att provet var bra!

Finnar här med (sägs man väntar tjej då)

Jag har köpt ett par mamma b ycor från mammalicios. så sköna. Sen hoppas jag på tunikor till sommaren

SKönt att du mår bra! Gotta dig i det och njut!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?