• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Fru  W

Måste bara skryta om att vår son sov hela natten i sitt eget rum för första gången inatt {#lang_emotions_smile} Vi flyttade in honom där i lördags. Vet inte om det lär hända fler gånger men en gång är stort det. Jag däremot sov himla dåligt...drömde om krig
    :( Någon dröm tydare här? :)

• miaelund

Hej Zasata (o ni andra oxå förstås)
    Jag åt antidepp vid min förra graviditet o slutade inte förrän i juli (Saga är född i början av sept). Det de (läkarna) sa kunde hända var att barnet kunde få utsättningssymtom när det fötts, precis som man själv får/kan få när man slutar med medicinerna. Det är oftast så milda mediciner nu för tiden så det inte är ngn fara för bebisen... det är iaf vad jag fick höra när jag stod i valet att sluta el fortsätta medicinera hela graviditeten.
    Det är väl självklart olika beroende på medicinen man får, jag åt fluoxetin(fontex) o var livrädd att sluta då jag varit sjuk så länge innan...  Men peppar peppar har jag inte blivit så dålig igen efter förlossningen att jag behövt återgå t medicinerna. Kanske blir det detsamma för dig denna gång? Att din kropp reagerar helt tvärt emot vad den gjorde vid första födelsen o börjar producera lyckohormoner så det sprutar ur dig (förstår din oro, är själv helhispig denne gång att jag ska åka ner i djupsvacka då jag mår ganska ansträngt just nu, känner igen mig i dit inlägg nån sida sen)
    Hoppas att du hittar ngn balans o lyckas vila liiite iaf. Själv ahr jag ngr små chanser de dagar jag jobbar kväll o Saga e på dagis, men alltid hittar man annat att göra som städ, tvätt internet mm mm.....

KRAMAR t er alla o Glad Påsk om jag inte dyker upp igen innan påsken e förbi

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • lilla pop

Hej på er alla!
    Skickar många stärkande kramar till er alla som inte mår bra! Själv lider jag av allergi (pollen och annat)som börjat rejält men annars mår jag, som Jazza, riktigt bra nu, så jag får väl också peppa så gott det går!
    Zasata: Njut av dina lediga dagar nu i påsk och försök sova och ta igen dig!
    Flowertime: Förstår att det är trist att ta Postafen hela tiden. Förhoppningsvis borde ju illamåendet gå över snart. Spännande att se om det är fler än en i magen! Vad tror du själv? När det gäller mammakläder så har jag köpt en del på H&M, det är ju nästan bara de som har av de vanliga butikerna nu. Annars finns det ju "special-butiker" (på nätet=oberoende av var du bor) men då brukar det ju kosta lite mer. Jag har iaf hittat ok mammajeans på H&M samt ett par svarta lite stretchiga byxor också. Helt ok.
    AlmaBus: Välkommen och grattis till ett bra prov! Njut nu!

Glad påsk på er allihop!

• oktobermammsen

iih jag går och jämför mina 2 graviditeter här hemma. med sonen åt jag massor med mat, var så hungrig så hungrig så hungrig....och nu äter jag som en fågelunge med denna bebisen. mat är inte gott, jag blir mätt så fort och sött skall vi inte prata om..jag går långa omvägar för att slippa se påskägget som står ivardagsrummet då jag får kväljningar av tanken. bor det en liten friskusbebis med rätt matinställning i magen tro? hihi kommer bli en sund påsk i alla fall.

går ni andra och längtar efter godis?
    känner ni sparkar än tjejer?

• Blåklockan

Åh, jag har fallit in i mitt gamla gravid-beteende Äter alldeles för mycket, och gärna fika och godis.. Kan inte låta bli att önska att jag kände som dig Oktobermammsen

Jag tycker att jag har kännt små rörelser, men är inte säker på att det är bebisen. Är i v 13+2 idag. Men magen är stor, det är verkligen skillnad mot första grav

Känner ni sparkar?

• Jazza

Jag äter också mindre denna gång... skönt Har känt lite sprattel och var helt säker att det var bebisen, men nu har jag inte känt på två dagar, så nu är jag osäker Får väl se....

• oktobermammsen

jag kände kickar...eller ja fladder i vecka 12. nu i vecka 14+ så får bebis in rejäla buffar emellanåt och jag känner hur den vänder sig hihi

• minhalva

lilla pop

min mage är jätte stor, alla som täffat mig tror att jag är i 5:e månaden och det trodde folk redan för 2-3 veckor sen så du kan tänka dig. med dottern hade jag mina vanliga jeans knäppa t v 15 men denna gång måste jag ha uppknäpp fr v 8...så visst börjar jag undra hur många det är inne......

jag äter ingeeeeeeet söött hatar allt som smakar sött. äter bara sura och syrliga torkade frukter och grejer det ska vara riktigt surt fr typ persien hahah...nästa onsdag får vi iaf svar...kan knappt vänta.....=)

jobbigt det där med allergin =(...

• Plantago

Oj vilka flitiga skrivare!
    Vi är i fjällen och (nja) njuter. Jag har så ont av foglossning. De få skidtag jag tog gjorde så ont efteråt. Inte kan man sitta skönt heller när vi är nio som ska samsas framför teven. Jag har redan behov av kuddar och fotpall...
    Snabbt slut. Min tur att natta!
    Hej på er och en kram till zasata!

• oktobermammsen

hihi vissa sitter i en stuga med snö...själv sitter jag på balkongen och njuter av den varma vårluften och tittar på tulpanerna i trädgården.

trevlig påsk allihop!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?