• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • AlmaBus

ha ha vad lustigt det blev!!!

♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
  • lilla pop

Hej på er!
    AlmaBus: Grattis till lilla tjejen i magen! Vad härligt!
    Flowertime: Härligt att se hjärtat picka, eller hur? Håller tummarna för nästa vecka!
    Miaelund: Bra med extra koll hos bm! Jag tycker också att tiden bara rusar fram, är plötsligt i v. 17 och känner också av bebisen nu och då. Dock har jag så mycket på jobbet nu att jag inte hinner känna att det är långt mellan bm-besöken även om det är det. Jag hinner med andra ord inte fundera så mycket, vilket iofs kan vara bra ibland.
    Oktobermammsen: Vad skönt att du mår så pass mycket bättre den här gången! Jag känner också att det är stor skillnad mellan graviditeterna. Förra gången mådde jag t.ex. knappt illa, men den här gången har det varit riktigt jobbigt. Dessutom har jag varit helt galen i chokladbiskvier och ätit flera stycken! Förra gången hade jag dille på apelsinjuice några veckor, så mer åt det "sura" hållet då. Så det är klart man undrar lite om det kan ha med kön att göra ändå. Men, men, än så länge så vet vi inte vad det blir. Men jag tänker att det borde väl synas på nästa UL (v. 20)? Någon som vet?
    Jazza: Krya på dig från förkylningen!
    Alla: Ha det gott med magarna!

• minhalva

Almabus, ja faktiskt...men det gå nog bra. vad skönt att det gick bra för er. och grattis till tösen.har du en flicka sen innan?

lilla pop, det är en stor lättnad att se hjärtat picka...hos mig går tiden sakta...illamående har ej gått över...oc jag älskaaaaaaaaar sura saker, mår illa av sött...min tunga och gom är helt förstörd av allt surt ätande...haha

• AlmaBus

Flowertime: Ja det kommer att gå jätte bra.
    Det jobbigaste är ju väntan på svaret tyvärr.
    Japp jag har en flicka innan
    Jag har hafft en tuff period med 4 graviditeter som slutat  tragiskt så vad det är för kön spelar ingen som helst roll. Men Läkaren frågade om vi ville veta å min sambo sa: ja säg det Malin är så nyfiken!!(han va minst lika nyfiken han )
    Hon är frisk det är viktigast. 
    Jag ska njuta av graviditeten och föda barn i oktober .slut

Sitter redan och funderar på namn!! hi hi roligt!!

Kram på er och God Natt!!

♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
  • miaelund

Halloj,
    Nyss hemkommen fr jobbet o har så ont i ryggen att jag nästan vill kräkas   Tror inte jag orkar jobba mer nu (är undersköterska i primärvårdens jourverksamhet = ca 18hembesök på 3,5 timmar, upp o ner i trappor, in o ut i bilen) när rygg o bäcken blir ömmare o ömmare för varje dag som går.
    Trist men vad kan man göra? Ska ringa BM på måndag o försöka få tid t läkare snarast iaf o hoppas på sjukskrivning på 75% iaf, 25% jobbar jag administrativt så det borde jag grejja ett tag till iaf.

Annars e det bra. Tar emot att ligga på mage ordentligt nu, glömmer ibland att jag e gravid o slänger mig på magen i sängen när jag leker m Saga o då blir jag genast påmind
    Inbillar mig att jag känner bebisen då o då då det fladdrar i nedre delen av magen ibland. Brösten är inte lika ömma men de verkar inte vilja sluta växa, bara inse att man kommer bli en riktig tuttdrottning igen {#lang_emotions_tongue_out}

4 maj blir det UL, hoppas bebis ligger bra till så man ser vad det är för kön, är såååååå nyfiken

Nu ska jag sova, ha det gott så "ses" vi nog snart igen

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • zasata

mia: Jobbigt med arbetet, hoppas du får träffa en bra läkare!

• Plantago

mia: Hade en liknande upplevelse igår!! Det brast toltalt efter att jag kom hem från jobbet. Jag ville bara gråta. Jag blir sååå knäckt när jag inte kan göra det jag vill. Jag hatar att inte klara mig själv och inte kunna jobba på som vanligt. Det har blivit sämre och sämre men jag hoppas hela tiden att det ska bli bättre. Jag hade en tid hos sjukgymnast redan innan fjällenresan, men sköt fram den pga moderkaksprovet. Sen blev det ju inte bättre under fjällenvistelsen (trots minimal ansträngning med varken långa skidturer eller promenader). I onsdags hade jag ny sjukgymnasttid innan första dagen på jobbet efter 11 dagar ledigt och då kände jag mig nästan helt obesvärad av foglossningen. Sen blev det genast mycket värre efter jobbet. Och då har jag ändå bara jobbat två veckodagar och en helgdag (=3 tim kortare) denna vecka. Jag jobbar redan bara 75%. Jobbar i blomaffär vilket betyder mest stående jobb med många tunga obekväma lyft. Förra gången jobbade jag heltid men blev sjukskriven 50% från ca 2,5 månad innan BF och HP 50% sista 2 mån. Lång utläggning men jag kom väl också fram till att jag måste kontakt läkare på måndag. Känner mig alltid som världens svikare på jobbet...
    Jag är lite orolig för att behöva tjafsa med fk vid eventuell sjukskrivning... Jag har fått för mig att de är hårdare nuförtiden

Lunchdags!
    Kram till er!

• Kiwifia

Jag blev sjukskiven i torsdags på halvtid pga foglossning och det var inga problem. Fick en jättebra läkare. Lycka till hos doktorn Plantago.

• lilla pop

Trist att känna av foglossning "redan". Jag känner också litegrann men inte så mycket ännu. Jag var hemma de sista två månaderna i förra graviditeten men sjukskrivningen godkändes inte. Då var fk jättehårda och trots ordentliga läkarintyg så blev det inte godkänt (då hade jag dessutom varit hemma länge innan de behagade meddela mig att det avslogs). Tyvärr orkade jag inte bråka med dem då, men det är ju många som gjort det efter mig med tanke på den debatt som varit kring fk. Jag tror och hoppas att de blivit lite humanare nu och att det inte är lika svårt längre. Jag ska verkligen hålla tummarna för alla er som behöver sjukskriva er! Eftersom jag jobbar som lärare så blir jag ju automatiskt ledig över sommaren och det känns väldigt skönt. Då tänker jag att det finns tid för lugn och ro, förberedelser inför förlossning och annat. Vi kommer dock att flytta i juni (har sålt hus men inte köpt!) så det blir väl inte bara lugn och ro förstås... Varför ska man alltid lyckas flytta när man är gravid ; ) Det är ju klassiskt. Kram på er!

• oktobermammsen

lilla pop: känner igen mig, vi letar hus för fullt och börjar få känslan i lilltån att vi kommer hitta något lagom tills dess att bebisen anländer.

funderar här hemma hur man kan lindra foglossning? känns som man går sönder när man promenerar eller lyfter just nu. att sitta på huk känns dock underbart konstigt nog. jag lyfter ju tungt tungt på jobbet så jag blir så sur över att ha fått detta. vill ju så gärna jobba mycket nu när jag kommit in extra från mammaledigheten för att min man skall kunna få vara hemma med sonen.

idag känner jag mig lite depp också. var hos "vänner" i helgen och fick väldigt mycket elaka instickande kommentarer om att vi skaffar barn så tätt. sedan slängdes det upp ett forskningsresultat över att man inte bör skaffa barn tätt osv. suck säger jag, jag går ju med mottot att det kommer bli jättebra med två täta barn. något som vi planerat och alltid velat ha. först fick vi så många kommentarer över att vi inte skaffat barn än, nu får vi det för att vi skaffar en till. tänk vad många kan tycka mycket.

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?