• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • oktobermammsen

det känns när jag läser lite överallt och pratar med vänner och så att det är nog ganska ovanligt att en förlossning börjar med vattenavgång hemma som det gjorde för mig. jag gick utan värkar i 1 dygn från det att vattnet gått men så kom värkarna exakt på minuten 24timmar efter att vattnet gått och sen gick det undan i väldig fart.

• zasata
    oktobermammsen skrev 2009-04-21 20:01:23 följande:
    zasata: åh vad skönt med grannar som ställer upp, själva hoppas vi på mormor som bor i borås som får möta upp i entrén. oj hur lyckades du få hinnsvepning så tidigt? nån speciell anledning?och att du vill ha det så tidigt igen? jag är bara glad om jag slipper gå 42+veckor för de sista 2½veckorna kändes lika långa som hela graviditeten
    Jag vet inte om dom ställer upp än, men det får dom allt se till att göra om jag ringer mitt i natten ;)
    Jag mådde så himla dåligt psykiskt! Så till slut åkte jag in och sa att nu åker jag inte hem, så fick ligga inne en natt på Special bb med ctg också. Och hade så mtk förvärkar så dom var säkra på att det skulle komma igång den natten, vilket det inte gjorde så klart. Men hade öppnat mig 2-3 cm redan så fick det då av läkaren och fick komma hem på permiss och var tvungen att komma in varje dag också för koll.
    Jag är livärdd att jag kommer må lika dåligt igen. Fått börja äta antidepp också efter förra grav. som jag tänkt sluta med snart, så går redan hos psykolog också denna grav. Sen är jag livrädd att inte hinna in. så vill verkligen ha koll. Sen vill jag helst inte föda på Östra igen, men lär väl bli där endå. Men vet jag att jag öppnat mig en del men inte kommit igång. Kan jag ju åka till Halmstad eller så :p
  • Jazza

Oktober: Ah, ok, jag menar det som ligger på INgareds Skolgata, för 1475. Det är tydligen jättefint inuti och välskött som fanken. Det översta ligger på vår gata, också jättefint, Nr 12 vet jag inte......
    Min förlossning startade också med vattenavgång hemma, som på film- splatsch
    Idag är det ultraljud, så himla spännande.... håll tummarna för mig jag är faktiskt lite nervös av nån anledning.....

• snöfall

hejsan!
    får man komma med i er tråd? har en dotter som blev 2år nu i april o nästa bebis är beräknad att komma 3 oktober. Har varit med i septembertråd tidigare för hade först BF den 25.9 men var på UL i måndags o nu är BF då i oktober isället.

• zasata
    snöfall skrev 2009-04-23 09:03:29 följande:
    hejsan! får man komma med i er tråd? har en dotter som blev 2år nu i april o nästa bebis är beräknad att komma 3 oktober. Har varit med i septembertråd tidigare för hade först BF den 25.9 men var på UL i måndags o nu är BF då i oktober isället.
    välkommen, kul med UL! har du bilder där i från?
  • snöfall

zasata: jo vi fick en bild, men har inte satt det i datorn.
    var så orolig innan detta UL, mycket mera än med förra barnet.. konstigt, man tycker ju att man borde vara lugnare nu andra gången..

• zasata
    snöfall skrev 2009-04-23 10:24:54 följande:
    zasata: jo vi fick en bild, men har inte satt det i datorn. var så orolig innan detta UL, mycket mera än med förra barnet.. konstigt, man tycker ju att man borde vara lugnare nu andra gången..
    ja jag är med orolig! Mycket mer.. Ååå lägg in så roligt att se
  • Jazza

Stjärnstig: Välkommen! Känner igen dig, undrar om vi setts i nån Apriltråd? (har också en dotter född April 07 och BF 1/10- om inte UL idag säger annat) Stort grattis!

• snöfall

Jazza: det kan säkert hända att vi träffats i någon sådan tråd jo! såg att din dotter är född en dag efter min (malvina är alltså född 18 april..)såg även att ni har valt ett fint namn till henne, min lillsyrra heter också Elsa

• oktobermammsen

så skojsigt med lite nytt folk. välkomna!
    åh hoppas det kommer in ett fint kort från jazzas ul här ikväll. vart gjorde ni det någonstans?

jag funderar fortfarande på varför vi får göra vårt ul så sent som i vecka 20 men är väl kanske för att vi gjorde kubb testet så de har ändå en klar bild över hur bebben mår. ja och den verkar må bra. lever som en tok på kvällarna medan sonen var en morgonbuse, undra om det kommer ändras? själv är jag ju toktrött på kvällarna nu och vaknar ofta av att bebben buffar omkring i magen.

idag upptäckte jag nåt till min stora förfäran: jag fick inte på mig mammabyxorna. höfterna har exploderat och blivit väldigt stora, och med Elias kunde man inte ens se att jag var gravid. vad är det frågan om tänker jag? kan det ha med att jag har en fruktansvärd foglossning att göra tro? hehe få nog sätta mig någon kväll och börja sprätta byxor och lägga in lite extra foder. eller så tar jag min karls shorts i sommar som jag gick och myste med hela förra sommaren också.

är det någon som har ett bra förslag förresten avd man kan hitta på under semestern?

hur mår ni andra tjejer idag?

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?