• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • zasata

oktobermammasen: Hur tätt blir det?

• miaelund

Oktobermamsen, är det så farligt m barn tätt? Min mammahade 14 månader mellan mig o brorsan o har fött 3 barn till efter oss, syrran har 17 månader mellan sina, min pappa har 18 månader mellan sina sladdisar o jag har aldrig trott det skulle vara så farligt. Ok om man föder 10 ungar på 10 år att det då kan bli lite tungt för kroppen, men men m ett år emellan och din kropp kan få vila lite sen så borde det väl inte vara nån fara, eller? Har förresten en kollega som har 11 månader mellan två av sina o vad jag vet har det gått bra för henne.
    Jag tror snarare att det handlar om missunsamma kompisar tyvärr....

Almabus, vad härligt att allt är bra m lilla tösen, förstår att det viktigaste är att allt är bra, men oxå nyfikenheten när de liksom bjuder in en att få reda på vad det är för kön Mysigt att kunna planera namn o sånt redan nu

Jag hoppas jag får träffa en bra läkare, vill ju inte vara sjukskriven, men jag kan inte leva för att jobba o må illa av smärtan o sen inte kunna vara m min dotter pga värk o irritation o illamående. Blir ju trött o öm i ryggen bara jag handlar lite mjölk på vägen fr dagis o hem, o har bara gått 16 veckor in i graviditeten...

Meddelar i morgon när/om jag får tag på BM o läkare.

Nu är det sova sängen som gäller.{#lang_emotions_smile}

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • miaelund

Hej!
    Har fått tid t både läkare o sjukgymnast på torsdag Känns bra, hade gärna velat ha tid redan nu, men torsdag känns helt ok oxå

Ska lägga mig o vila lite nu för att sen orka promenera lite, måste ju röra mig lite varje dag iaf trots smärtan, går ju inte bara att gro igen

Kram alla underbara tjejer här i tråden, härligt att kunna ventilera sina tankar m andra i samma sits {#lang_emotions_sunny}

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • Jazza

oktobermamsen: Suck, tänk att folk alltid skall lägga sig i saker de inte har med att göra? Hoppas ni skällde ut dem ordentligt! (BTW: Parhus ledigt i vårt område )

Stackars alla med foglossningar, jag känner av ibland, men mest om jag gör för mkt, så känner det ok so far... RUL torsdag LÄngtar!

• Plantago

Jag säger som tidigare talare angående barn tätt. Det kan inte vara farligt och det finns ju så många fördelar också. Vi hade också gärna haft barn tätare... Men man får ju inte alltid som man vill... Min mamma hade 13 mån mellan mina äldre syskon. Jag förstår inte ens att man har mage att kommentera det!

Jag fick tid till läkare onsdag om 1½ vecka men det känns ok. Jag har 4 jobbdagar innan dess och då hinner jag känna efter lite mer. Jag vill så gärna att det ska gå att jobba ett tag till. Den här läkaren är även knuten till barnmorskorna så då är den troligen mer van vid gravida... Förra gången fick jag gå till min vanliga husläkare.

• zasata
    Jazza skrev 2009-04-20 10:22:57 följande:
    oktobermamsen: Suck, tänk att folk alltid skall lägga sig i saker de inte har med att göra? Hoppas ni skällde ut dem ordentligt! (BTW: Parhus ledigt i vårt område ) Stackars alla med foglossningar, jag känner av ibland, men mest om jag gör för mkt, så känner det ok so far... RUL torsdag LÄngtar!
    var bor du ;)
  • zasata

jazza: Redan rul? vad kul!! Här gör dom inte fören v18-19 typ för då ser dom tydligen mer.
    Ni måste lägga upp era bilder från ul sen!

• Jazza
    zasata skrev 2009-04-20 12:52:48 följande:
    var bor du ;)
    I Ingared, en mil söder om Alingsås... ett supermysigt område, faktiskt!

Och ja, RUL torsdag, jag är väl i v 17 eller nåt nu, tror jag...
  • zasata

vad kul jag är i v16 nu men inte rul fören 15 maj

okej inte så långt bort men lite för lång bort :p

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?