• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • oktobermammsen

hej tjejerna

kom precis hem från en "avlösning" på jobbet. himla glassigt att sitta hemma hos någon i en soffa och dricka kaffe och läsa tidningen och bara "vakta" en person som sover så den inte springer iväg. fått superenergi av att gå till jobbet idag iaf, sådan energi så jag banne mig tänker börja städa här sen innan tröttheten kommer smygandes igen.

Vi kommer ha 11½månad mellan barnen ungefär. Elias föddes 27okt 08 och bebisen i magen är beräknad till 5okt 09. det som jag störde mig mest på med de sk vännerna vi var hos är att det påstods skada den emotionella och psykiska utvecklingen hos barnen om de kom för tätt, de kommer inte hinna känna sig lika älskade och kommer alltid behöva slåss om uppmärksamhet. meen tänker jag då, slåss inte alla barn om mammas uppmärksamhet? och det är väl självklart att man ger båda barnen lika mycket kärlek. när jag lade fram dessa argument(jag fick verkligen taggarna utåt) så fick jag bara till svar att det fanns forskningsrapporter om det.
    de nämnde över huvudtaget inte att det skulle vara jobbigt för min kropp att vara gravid så tätt.nej folk frågar faktiskt inte ens denna gången hur magen mår, så taskigt mot den lill* som bor däri känner jag, är precis som att folk tycker att de redan varit snälla och frågat när vi väntade Elias. Men skönt är iaf att jag mår kanon förrutom de foglossningar som vi många har problem med. doktorerna sa till mig att skaffade vi barn tätt så skulle jag troligtvis få en mycket lättare graviditet med 2an. funderar på om jag skall be dessa läkare som sa så att skriva en forskningsrapport  också som jag kan visa upp till mina vänner hahaha. nej nu skall jag sluta att vara så mycket på krigsstigen

jazza: kan det vara så att det är ett radhus kring 1.5 miljoner? i så fall har min man redan varit där och snokat hihi. eller är det radhusen kring 500 000kr men med en saftig hyra kring 7 000kr?vi skulle stormtrivas i alingsås känner vi men har inte hittat det där wow:et än. men håll tummarna för oss.

• Jazza

Oktober: Parhus på Hultebackavägen??? Kom kom!! och om ni kommer igen, så kom på kaffe, vettja! Skönt att du mår bra, men förstår att du blir galen på såna kommentarer, jag hade aldrig kunnat hejda mina svar, kan jag ju säga..... Usch!

• oktobermammsen

jazza: jag älskar det radhuset, har kikat på det området länge men jag förstår inte ritkigt den höga hyran.

haha jag hejdar mina svar när vi är hos bekanta, men är det mannens bekanta får han sig en avhyvling efteråt haha och jag skyller så vackert på graviditetshormonerna

• lilla pop

Oktobermammsen: Trista "vänner" med sådana kommentarer. Men så himla skönt att du mår så pass bra ändå! Men det där om att barnen inte skulle få lika mycket kärlek... Va? Jag tänker som Mia att det är väl missunnsamma människor. (Kan inte låta bli att undra om de själva har barn och trivs med sina liv? Är man själv missnöjd så är det ju lättare att gnälla på andra och flytta över problemet så att säga...) Stå på dig och säg ifrån!
    Idag träffade jag en läkare (via bm) som nu ska skriva en remiss så att jag får komma och gå på s.k. Aurorasamtal (fast det kallas något annat här tydligen.) Detta för att min förra förlossning var komplicerad/smått traumatisk och jag behöver bearbeta det och förbereda mig massor inför kommande. Känns otroligt läskigt att tänka på förlossningen just nu så jag inser att jag behöver detta. Hur är det med er andra? Har ni bra minnen/upplevelser sedan tidigare? Kram så länge!

• oktobermammsen

tack alla ni för peppningen, jag skall stå på mig. är bara avundsjuka skulle jag tro från folks sida.

lilla pop: vad skönt att du redan får komma i kontakt med någon att prata med. kan tänka mig att det blir så annars att man lätt trissar upp det till värre än det var(även om det var hemskt)
    men försök tänk såhär: alla graviditeter och förlossningar är ju olika så denna gången kan det ju bara gå bättre*puschar på*

det jag tänker mest på med kommande förlossning är att jag vill hinna njuta denhär gången. när sonen kom gick det från start till mål på 6 timmar och jag hann liksom inte blinka. låter väl kanske knäppt att man vill gå med smärta länge och det är kanske inte det jag eftersträvar utan att få lite delmål denna gången.
    när sonen kom öpnnade jag mig 8cm på 1½ timme och krystade 6 min(2värkar) och på 3 värken låg han på min mage.
    jag hade 3 värkar på raken hela tiden och sedan 1 min vila under hela förlossningsarbetet.
    får jag bestämma skulle jag vilja ha 1 värk och sedan vila för att sedan se hur det går upp igen på ctg skärmen och så kommer en värk till.
    sedan skulle jag vilja höra bm säga: nu är du öppen 3cm, 4cm osv osv som delmål hela tiden. det enda jag fick höra med förra förlossningen var att jaja dethär tar tid du är bara 2 cm öppen och 1 timme senare står jag upp i gåstolen och har huvudet mellan benen(ursäkta detaljerna)och ingen fattar att det är dags.

• zasata

oktober: jag vet hur du menar, jag e livrädd att inte hinna in denna gången. mitt vatten gick och fick värkar direkt. ringde förlossningen efter tio min som inte ville ta in mig, men fick komma in på en koll 21:20 var jag innskriven 00:04 är min dotter född..

• oktobermammsen

zasata: skall vi lära våra karlar hur man förlöser barn i bilen måntro?*s*

nej jag är mentalt förberedd alla redan på en förlossning men jag är verkligen inte beredd att gå över tiden så mycket som jag gjorde med sonen för då mådde jag verkligen dåligt,ja och tydligen sonen också då han bajsat i vattnet och hade stresssymptom.
    såhär i efterhand har jag funderat på varför sjukvården inte kan sätta igång kvinnor lite lättare än vad de gör.visst jag förstår absolut att det bästa är att vänta ut det men när kvinnan mår dåligt och det smittar av sig på barnet liksom.

• Fru  W

Vad fort några av er fått era barn...för mig tog det 32 timmar...så jag är glad om jag kommer ner på hälften den här gången. Jag förstår att ni tänker på hur ni ska hinna in med andra barnet...Ni får känna av era kroppar extra mycket och åka in en gåg för tidigt istället :)

Idag ick jag lyssna på bebisens hjärtljud {#lang_emotions_smile} Varit lite orolig då jag inte har kännt nån spark eller nå´t än och det är mitt andra barn...v 17 på torsdag. Så jag ringde min mvc tant och fick komma dit nästan på engång. Hjärtljudet låg på 150...så det blr nog en grabb till  {#lang_emotions_wink} som vi misstänkt.

• zasata

oktober: ja det får vi nog. så skall man hinna få barnvakt med.. Tur vi lärt känna våra grannar..
    Min dotter kommer 3 veckor tidigt, fick hinnesvepning. Tjat lönar s sig ;)
    Jag tänker inte gå längre än till v38 med detta barnet och kommer be läkare vid v 36 och 37 se om jag öppnat mig något och ge mig hinnesvepning då med annars igångsättning.
    Jag tror jag komme r kunna få det så med. Skam den som ger dig... *sig

hatar detta tangetbord.. kan ju fan itne sydda,,

• oktobermammsen

zasata: åh vad skönt med grannar som ställer upp, själva hoppas vi på mormor som bor i borås som får möta upp i entrén.
    oj hur lyckades du få hinnsvepning så tidigt? nån speciell anledning?och att du vill ha det så tidigt igen?
    jag är bara glad om jag slipper gå 42+veckor för de sista 2½veckorna kändes lika långa som hela graviditeten

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?