• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • zasata

oj vad ni skrivit idag töser!

mia: okej jag äter citalopram är väl ungefär det samma antar jag, men tänkt försöka sluta eller trappa ner till typ 5mg innan förlossning i alla fall, har redan fått en psykologkontakt träffas inte så ofta men sa att jag ville ha det just utifall.
    Kan ju hoppas kroppen reagerar så, jag har läst här på FL om flera som fått det bättre seb efter förlossningen! Hur mår du nu?

lillapop: Skönt att du mår bra, passa på att njuta av våren!

oktober: Mmm godis *sitter med ett helt påskägg som inte egentligen skulle öppnats idag men som råkade öppnas..* Och det är nästan slut.. Sambon är nog skengravid igen.. Han tog in allt med socker han hitta och sa... nja vi får se vad som faller i smaken... Sen gick han och hämtade en macka i stället:p

plantgo: Jobbigt att du redan har det, hoppas du kan få bra hjälp!

jag känner inga sparkar vad jag vet. är i v13+5 med dottern kännde jag v17 och hade då moderkakan i frammvägg.

• miaelund

Hej Tjejer!

V.16 nu, 15+1 för mig, såååå häftigt att tiden går så fort. inner knappt med känns det som
    Tror lill* bebisen pratar m mig på kvällarna ibland, känns som lite oidentiferbart fladder långt ner i magen som jag tolkar (övertolkar kanske?) som bebisen. Oavsett vad det är så e det väldigt mysigt, det känns inte varje kväll, men nästan

På torsdag ska ja på koll till BM, hon ville att jag skulle komma tätare än 2:a gångsföderskor pga min tidigare historia av psyksk ohälsa som det så fint heter, först tyckte jag det verkade onödigt men nu känner jag att jag längtar dit, vill så gärna få bekräftat att jag har en bebis i magen o inte bara en tumör... Visst har jag sett min lill* vinka fint men min hjärna spelar spratt o psyket är mindre stabilt nu än sist (då jag hade kemisk hjälp) så jag är väldigt tacksam att BM tjtade på mig till jag tackade ja till denna tiden

Hur känner ni andra, känner ni er tveksamma eller oroliga att det är ngt annat än ett friskt foster i magen? Typ gaser eller tumör el nåt....

Ska sova nu, om jag kan.... åt ärtsoppa t lunch o e nu super gasig så magen är större o hårdare än vanligt o riktigt öm (kanske det spelar in ang min oro...) Kan nätt o jämnt ligga på mage nu, det är en av sakerna jag kommer sakna mest, att sova på mage. Eftersom jag ammade ganska länge (drygt 14 mån) kunde jag inte ligga på mage pga mjölkstockningsrisk (fick det, väldigt milt dock, ngr gånger i slutet då jag trodde jag skulle kunna ligga på magen) så det känns lite trist faktiskt att behöva sluta m det nu igen. Men men, vad är knappt 2 år på sidan mot en underbar liten bebis o kärleken man känner till det lilla underverk som hindrade en fr att ligga på mage egentligen?

KRAMAR!!!{#lang_emotions_sunny}

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • oktobermammsen

miaelund: vad härligt att barnmorskan har lite extra koll på dig!

jag känner själv en väldigt saknad efter de täta barnmorskebesöken jag hade förra gången. denna graviditet hade vi ett besök i vecka 9, ul vecka 13 sedan ul vecka 20 och träffa barnmorskan först vecka 23! usch tycker det är många veckor däremellan.

konstigt nog mår jag fantastiskt denna graviditeten,visst jag kan snart inte böja mig ner pga foglossningar men psykiskt mår jag underbart. hade panikångest när jag väntade 1:an i 9 månader och fick gå på extrabesök överallt. konstigt att det kan vara så olika på olika graviditeter. inte ett symptom är det andra likt denna gång.haha jag får nog börja spekulera i om jag kanske väntar en tös denna gång..

• Jazza

Oktobermamsen: Vad skönt att du mår bättre.... har också funderat på det där med symptom osv, tänker att det kanske är en kille nu... så jääävla nyfiken och min skit-sambo som inte vill ta reda på vad det är
    Mår ff riktigt bra, känt av lite i fogarna, men det går över efter vila, som tur är... känns ok. Är också förkyld (igen) vilket är segt, men... har ingen tid att vara hemma från jobbet, så det är bara att bita ihop, så länge jag inte har feber....

• zasata

mia: skönt med lite extrakoll på dig! det betyder mycket, jag kommer med sakna att sova på mage, än går det ibland.. jag hatar den känslan iböand när man glömmer att man är gravid, och då tänker jag att jag bara inbillar mig allt..

oktober: ucsh panikångest är inget kul, gick det över när du fött?

• oktobermammsen

zasata:  det hände något i kroppen på mig den kvällen som vattnet gick. jag blev så pigg och totalfokuserad och ångesten bara försvann. den barnmorskan jag hade på BB pratade om urkrafter och att vissa kvinnor tydligen kan få det i samband med en förlossning. urkrafter skall tydligen vara att man får ett extra energipåslag i kroppen utöver de krafter man behöver till förlossningen. jag var vaken i 4 dygn med sammanlagt 4 timmars sömn och jag har aldrig varit så pigg som efter förlossningen. så fort jag fick lämna sjukhussängen(6timmar efter förlossningen) gick jag fram och tillbaka i korriodorerna och donade och hade mig*tokmaja*så efter förlossning och BB tid har den panikångest jag hade bara försvunnit helt. psykologen jag gick hos under graviditeten bara skakade lite glatt på huvudet när jag sa att jag plötsligt mådde bra igen.

• minhalva

hallå tjejer0

jag var på fvp idag och fick träffa lill* så underbart och hjärtat slog för fullt...

fick dock veta att jag är i 15 och inte v16 som vi trodde från början...så nu får vi göra fvp nästa vecka istället-.....vi fick se det lilla miraklet i magen och det är såååå underbart nu har man sett och det finns verkligen en bebis i magen..=D

• AlmaBus

Hej! Jag va på UL i dag!! Jag har ju gjort MKP och vet att barnet är friskt! Kändes så underbart att få se den lilla.... Japp vi fick även veta att vi ska få en liten tös Hi hi..
    En liten Tilda kanske?? Hinner kanske änddras tills dess.... Är otroligt lycklig!!

Mår jätte bra och äter gärna morötter eller rå potatis

Nää nu ska jag gå och lägga min dotter!!
    Ha det så bra allihopa!

♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
  • AlmaBus
    Flowertime : Härligt att få se den lill*  
    Är du nervös inför FVP??
    Kram
    ♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?