• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • oktobermammsen

jazza: jag födde på borås bb den 27/10 förra året

• Fru  W

Ok...jag vet att det skickas ut automatiskt...var så med min son och min mvc tant sa att det kommer remiss på posten...tänkte bara om dom glömt bort mig...Hör jag inte nå´t nästa v så ringer jag

• oktobermammsen

haha eller nej jag födde ju på förlossningen och fick åka säng upp till det gulliga bb sen*skyller på att jag är graviditetsförvirrad och blandar ihop det*

• Jazza
    oktobermammsen skrev 2009-04-02 19:43:08 följande:
    jazza: jag födde på borås bb den 27/10 förra året
    Åh, vill du delge lite feelings? Är inne på att föda där, men vill höra lite mer om det (Plus att vi måste åka den vägen lite oftare och känna på hur långt, gropigt och hoppigt det är, haha)
  • oktobermammsen

jazza: jag hade en superförlossning och en underbar BB vistelse. jättegullig personal som verkligen tar hand om en och lyssnar på ens önskemål (utan att vara i vägen). det var väldigt personligt alltihop, man blev liksom som kompisar.

På BB var vi välkomna att stanna så länge vi kände att vi behövde och jag behövde nästan 4 dagar förstföderska som jag var. Min man fick stanna under hela vistelsen och vi fick ett jättefint rum där de ställde ihop sängarna till en dubbelsäng. natt 3 och 4 tog personalen han om våran son 5 timmar på natten då de tyckte vi behövde vila upp oss inför hemresan.

jag har bara gott att säga om borås sjukhus så jag tycker nog allt att ni får börja åka vägen dit så ni lär er alla kruvor och liknande(vägen mellan alingsås och borås kunde ju varit lite mindre gropig,kurvig,mörk och tråkig)

• Jazza

OM: Precis vad jag ville höra Samma sak har jag att säga om Mölndal, om någon ville veta, haha! Ja, min sambo är ju härifrån, så han har örnkoll på vägen, men inte jag.... Sist var jag kolugn när jag fick värkar och ville bara vara hemma... Inte så konstigt, med tanke på att vi körde rak väg från Korsvägen till Mölndal, haha. Hjälpte de dig med sjal på borås? Hört att de gjorde det förr...

• oktobermammsen

jazza: första dagen satte de sjal på min man då jag hade tappat så mycket blod att jag inte stod på benen. 3e dagen gick jag också runt med sjalen. så fort vi kom hem köpte jag en likadan och sjalen har varit min bästa vän i 5mån nu..

• Jazza

OM: Yes, perfekt... jag bar aldrig Elsa isjal pga att jag inte fick till knixen, men vill hemskt gärna göra det nu och har tänkt köpa med mig en Tricot S redan före, för att ta med till BB...

• oktobermammsen

jag kunde aldrig bära Elias liggandes i fosterställning i sjalen för då fick han panik så jag bar han i "grodställningen" vilket gjorde honom helt lugn. jag stod och svor med den där sjalen första veckan själv men efter 1 vecka när mannen skulle ta på sig den så stod jag bara och skrattade åt honom hur han svor för nu var det ju lätt som en plätt för mig att sätta på den-ge inte upp!*s*  sjalen har varit kanon då jag inte känt av att lillfisen jag har väger nästan 7 kg och jag släpar runt han i sjalen kanske en 5-6timmar per dag då han gärna somnar i den.  nu börjar jag dock bli deppig då min nya bebismage är ganska stor så går inte att knyta sjalen längre..

• Plantago

Snacka om att jag blev orolig när de ringde från sjukhuset redan IDAG! (Vid avvikande svar kan de få svar efter 3 dagar annars minst en vecka...) Men allt var OK!!!! Puh. Nu kan vi andas ut och njuta av att det ligger ett litet nytt knyte i magen! Det har kännts som att graviditeten har legat lite på is.

Angående könssvar vet jag inte om man kunde få veta det redan med moderkaksprovet?! Jag resonerar lite att det spelar mindre roll om vi får veta eller inte denna gång. Första gången ville jag absolut inte veta och var bombsäker på att jag hade en Alvin Mikael i magen, men ut kom Kajsa-Lotta Mikaela... Blir det en kille denna gång ska han däremot inte heta Alvin...

I Uppsala blir vi automatiskt kallade till RUL men kallelserna är sena så det kan dröja till ett par veckor innan det är dags.

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?