• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • storstadsmamma

jag velade länge med om vi skulle kolla ens det första testet för downs och vi valde bort det.

Min läkare säger att det är ingen ide att kolla om man inte tänker göra abort ifall det är downs och eftersom testet iallafall inte är hundraprocentigt ens om man gör moderkakstest vilket ju innebär en missfallsrisk på ett eventuellt helt friskt barn så sa vi nej. Jag tror inte att jag skulle kunna göra abort om min bebis hade downs det är ju lixom en färdig människa inne i magen. Och det finns värre åkommor än downs tycker jag, personerna verkar ganska lyckliga som har det. Men visst skulle det vara sjukt jobbigt.

• Fru  W

Ja jag förstår dig...jag hade inte heller kunnat göra abort i ett sånt läge. Men visst blir det en omställning. Men än sålänge vet ju ingen...och du kan fortfarande få ett friskt barn :)

• lilla pop

Fru W: Det var precis så som läkaren sa till mig också, att i de flesta fall så ordnar det sig. Och i annat fall börjar man i regel blöda och då får man ju åka in. Jag känner mig lugn inför det och tänker att det blir som det blir. Tänker mer på att vi ska flytta och har sålt vårt hus men ännu inte köpt något nytt... ; )

Plantago: Jag håller tummarna för ert moderkaksprov. Jag förstår att tankarna snurrar nu. Försök att bara ta det lugnt tills ni vet. Kram så länge!

• Oktober Mamma

Plantago
    Jag har prcis gjort mitt kub test. Mitt gick dock bra men mina vänner fick besked om att risken va 1/6. Kan berätta att deras test senare visade sig att vara fel. Så Jag hopas att så är ditt fall också. Lycka till

• miaelund

Plantago, Välkommen till oss   Förstår din oro men jag tror inte du behöver vara så orolig, oftast så är det ju iaf inget fel även fast det finns ökad risk. Skönt m ett så snabbt moderkaksprov, håller oxå tummarna för att allt går vägen där.

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • Påskkyckling

Hej!

Jag hoppar gärna in i den här tråden! Jag väntar barn nummer två i oktober. (Bf är 1 okt.) Blivande storebror är 23 månader nu, så han kommer att vara 2 år och 5 mån när tvåan kommer. Jag har mått jätteilla, precis som förra gången (hyperemesis), men med hjälp av medicin så har det blivit bättre nu. Förutom det så verkar det bra allting med graviditeten. Jag var hos barnmorskan i vecka 12, och fick även göra ett ul då och allt såg bra ut.

Kul att följas åt!

• Jazza

Välkomna, ni nya!
    Peony: Vad tajmade du och jag är, jag har en dotter som blir 2 i april och har också BF 1 okt Stackare, som mår så illa, skönt att det finns hjälp att få....

• Bibabba

idag har jag berättat på jobbet. Det känns skönt att inte riskera att försäga sig längre.
    Sonen är fortfarande helt bestämd på att han vill ha en lillebror, och försökte kika in genom naveln idag, när vi pratade om att bebisen bor i min mage.

Mamma till 2-åring
  • lilla pop

Välkomna ni som är nya i tråden!
    Bibabba: kul med storebror som kikar in genom naveln! Jag funderar just på när vi ska berätta för Viggo (2 år 3 mån.) och hur vi ska säga. Han märker ju att mamma inte orkar/kan lyfta så mycket (känner av foglossning redan) och att mammas mage blir större... Hur gammal är din son?

• Bibabba

Lilla Pop: Han är  2 år o 4 månader.

Mamma till 2-åring
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?