• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • minhalva

lilla pop
    vad härligt att höra jag vill oxå=)

jag går in i v13 imorgon och illamående är kvar....ush...hoppas att det ska försvinna snart...

vi ska vänta med syskonvagn,...älskar min bugga och vill inte ha någon annan vagn...får införskaffa bräda och sele i början och se hur det går, annars får vi köpa syskonvagn om det inte skulle funka....

hur gamla blir era försfödda när ni ska få andra barnet?våran kommer hinna 2 år...

• Jazza
    zasata skrev 2009-03-23 11:26:32 följande:
    min hinner blir ca 2½år när lilla pyret kommer.
    Samma här, Elsa blir 2 i april och bebisen kommer 1/10 (as if, går ju säkert över, men ni fattar )
  • miaelund

Saga blir 2 6 sept o bebis är beräknad t 4 okt så jag har oxå funderat på sjal o ståbräda men jag tror att det blir en tvilling/syskonvagn iaf. Kommer definitivt ha kvar vår BRIO Nova, är guld i spåret, lätt att navigera trots 4 fasta hjul o relativt lätt att fälla ihop om vi nångång får tag på bil o ska ha m vagnen ( bor i enskede utanför sthlm o har tre min promenad t t-banan så vi har ingen bil) sen tror jag det är lättare m en enkel inne i stan än än tvillingmodell hur som och jag saknar att ha lilla Saga i sjalen så jag ser verkligen fram emot att bära nr 2 i den, bara hoppas nr 2 gillar sjalen.....{#lang_emotions_undecided}

Ska vi göra nån slags lista för oss om bf-dag o var ung vi bor?
    Jag kan börja så märker jag nog om ni vill haka på

Miaelund, Enskede, bf 4 okt.

Ska gå o mysa m lilla Saga nu innan hon ska få middag (har köpt burkmat igen åt henne, har ingen motivation att försöka laga ngt nyttigt som hon gillar, eftersom hon just nu bara äter makaroner, potatis o majs för tillfället....)

Kramar{#lang_emotions_sunny}

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • oktobermammsen

lista låter skoj...om någon vet hur man gör för där är inte jag hemma med nätet. men skriver gärna till mig: oktobermammsen bf 10okt Göteborg

hihi ja det där med vagn är skoj och finns ju så otroligt många lösningar på hur man kan ha syskonen. här hemma hos oss finns dock bara 1 alternativ då våran son kommer vara 11månader och 2 veckor när lill*n kommer. men bärsjal kommer vara guld värt hemma hos oss också då det säkert blir att bära den store killen under armen och den minsta i bärsjal. ja mama mia tänk vilka muskler jag kommer ha om en 2 år ungefär*s*

• miaelund

BF-lista

Miaelund, Enskede, bf 4 okt
    oktobermammsen bf 10okt Göteborg

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • Fru  W

Harry blir 2 år 19 nov ...bf för bebben är 6 okt. Har ingen aning om hur vi ska göra med vagn...men tror det blir syskonvagn

• Fru  W

Fru W, Värmdö, bf 6 okt
    oktobermammsen bf 10okt Göteborg

• Fru  W

suck...gjorde ite fel

Fru W, Värmdö, bf 6 okt
    oktobermammsen bf 10 okt Göteborg

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?