• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • oktobermammsen
    storstadsmamma skrev 2009-03-21 13:23:42 följande:
    Jippie nu har de oönskade råden från vilt främmande människor börjat droppa in. ( japp tydligen syns det långa vägar att jag är gravid) Idag när jag satte mig i taxin frågade taxi chaffören på väldigt dålig engelska (jag bor utomlands) "You drink coffe?? I smell coffee!" Jag hade varit på Starbucks men faktiskt inte beställt min vanliga defac latte utan en kopp te så jag säger " No no coffee" Han fortsätter väldigt uppfodrande "You with baby, no drinking coffee!"Man tackar ödmjukast för rådet :)Ska bli spännande och säkert väldigt frustrerande att se vilka olika råd de kan tänkas vilja ge en gravid kvinna i detta land. Dom håller ju liksom inte igen med åsikterna:)
    nu blir jag supernyfiken på vart du bor...
    jag som bor i göteborg  har till och med fått kommentaren om kaffe-men du är ju gravid tycker du då kaffe är gott? ja inte smakar det som förr brukar jag säga men jag tar en kopp ibland för att hålla magen i trim och det brukar vara ett acceptabelt svar tydligen
  • Jazza

oktobermamsen: Det gör jag med! Eller, är infödd gbgare som nu flyttat mot alingsåshållet
    Storstadsmamma: Meh... Bry sig... Du får svara: Putting nose where not belong, no good for Taximano!
    Bibabba: Bitches är alltid bra att ha, på jobbet Får du HP? Hur var det förra gången?

• Bibabba

Jazza: förra gången fick jag HP heltid, men pga att min vikarie inte började förrän den dag jag hade rätt att gå hem så fick jag jobba heltid 3 veckor för att introducera henne ordentligt. Hon kom inte från sverige o var inte van vid våra system för hjälpmedel, bostadsanpassning o annat. Sen jobbade jag ca ½ tid i 3 veckor för att göra administrativt arbete jag låg efter med. Jag slutade 3 veckor innan BF, men hann bara vara hemma en helg + en arbetsdag innan jag fick problem med förhöjda levervärden o blodtryck och blev inlagd. Sen spenderade jag 14 dagar med att åka in o ut på sjukhuset (fick permissioner ungefär var 3:e dag) och sen föddes sonen i v 39+2.

Om jag får HP även denna gång ska jag se till att vara klar med alla journaler o annat administrativt i god tiid, ev jobba ½-tid i 3 veckor för att introducera den nya kollegan + min vikarie o sen gå hem. Om de vill ha mer hjälp får de komma hem till mig o bjuda på fika medan jag vilar i soffan

Mamma till 2-åring
  • miaelund

bibabba, Det är rätt, om de nu behöver mer hjälp får de komma m MASSOR m smarrigt fika tycker jag oxå

Hinner knappt tänka så mkt på att jag är gravid denna gång. Om jag bortser fr den lilla sväng av illamående som kommer på kvällen nu bara så mår jag nog ganska bra. Har ju dragits m en seglivad förkylning i 1,5 vecka nu som gjort att jag inte orkat jobba eller knappt varit en bra mamma t Sagan heller så jag vet inte riktigt hur jag mår   VET att vi ska på KUB-UL på onsdag kl 10 på SÖS (hur jag nu ska hitta rätt ställe, har bara varit där 2 gånger tidigare...) o ser m stor förväntan fram emot det Känns lyxigt att få se lilla fröet i magen så här tidigt, i sthlm är det inte rutin m VUL el UL tidigare än ca v. 18 så detta känns lyx

Har ni börjat tänka på vagnar o namn osv....  Vagn är nogdet som jag funder mest på vad det gäller det praktiska, allt annat finns ju liksom   Men Namn.... Har inte den blekaste, bara att jag inte tänker berätta för min sambos familj några som helst förslag då de förra gången var så jävla okänsliga o blev nästan sura över valet Saga, -det är ju en biograf,  eller -det är sååååå fuuuuuuuult, stackars barn. 
    Betackar mig för sånna kommentarer då barnet är mitt o inte deras liksom.... Tycker att svägerskans barns namn är ganska fula men inte säger jag det högt för det. Tycka får man ju göra men inte behöver man basunera ut sina åsikter så okänsligt.
    Men men, som gravid blir man ju visst allmän egendom som folk får tycka o tänka högt o brett om utan att ta hänsyn till en överkänslig hormonstinn människa bakom gravidmagen. Konstigt det där......{#lang_emotions_undecided}

Nu ska jag dricka lite te o vila lite medan Sagan vilar lite, bäst o passa på

KRAMAR!!!{#lang_emotions_sunny}

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • oktobermammsen

vi var faktiskt och provade vagn i veckan...vi körde alla varianter som gick och tryckte in dom i bagaget för att se om det kunde passa vår v40 eller om vi var tvungna att byta upp oss. vi fastnade för en teutonia med svängbara hjul då jag kan tänka att det blir ganska tungt att svänga en syskonvagn annars när barnen väger en 15 kg styck om vagnen har 4 fasta hjul. så nu vet vi vad vi skall beställa framåt juni månad iaf

• miaelund

för mig lutar det åt teutonia också, tror det är den lättaste av de "klassiska" modellerna där man kan ha barnen vända mot sig även i sittläge.

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • lilla pop

Hej hopp igen!
    Har varit bortrest över helgen och därför inte skrivit, men fredagens UL (KUB) gick jättebra! Så himla skönt att faktiskt se och få veta att allt är bra där inne. Jag var på en privat mottagning och fick ett fantastiskt bemötande och ordentlig fosterdiagnostik så jag fick se och förklarat för mig en hel massa. (Att jämföra med UL på US förra gången...då det gick väldigt fort. Men ja, det kostar ju också...) Jag fick iallafall med mig hem 4 bilder samt en inspelad film där lill* bebis bl.a. suger på tummen! Tänk att de gör det redan! Jag går in i v. 14 idag och beräknad förlossning är 27 sep. Plötsligt kändes det ok att jag inte mått bra på länge. Att se det där lilla hjärtat picka, höra det slå och se den där lilla filuren där inne...Ja, det är ju obeskrivligt! Vilka mirakel vi är med om! Skickar en alldeles glädjerusig kram till er alla! Hoppas ni haft en skön helg!

• Blåklockan

Vad härligt att höra att allt gick bra

Jag håller med, det är mirakel vi är med om! Att det bor en liten bebis i magen, som ser ut som en liten människa redan.

Jag tycker att tiden flyger fram, v 12 imorgon. När jag testade pos. kändes vecka 12 som en EVIGHET. Magen är ju dessutom stor redan

Här hemma är lillan sjuk. Har haft över 40 grader idag, så inatt sover hon mellan oss.

Vad spännande att kika på vagn! Jag vet inte riktigt ännu, men det blir en vagn med svängbara hjul iallafall.

Kram på er!

• Jazza

Hej alla! Hoppar in lite snabbt...
    Ang vagn så kommer vi ha kvar Elsas Teutonia Prestige, I löööv it Skaffar nog ståbräda och sjal, så man kan altinera lite om E vill åka vagn. Den är ju så smidig att bara göra om, så....

• zasata

jag älskar vagnar.. köper nog tre innan i alla fall, en vändbar, en liggdel till min uj och en syskonvagn.. Nanm har jag med fudnerat på. Jag gillar Alexsander..

Kul att vi är många från gbg.

tänk inte på bilen när du köper vagn, tänk på att du skall komma in på spårvagnen det är svårare ;)

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?