• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Jazza

Pop: Haha, bra att man kan droga sig lite vid behov
    Fick tidmför UL den 21/4 och det görs hos BM och inte på BB som jag gjorde sist... känns bra att de har den utrusting och kompetens på mottagningen, faktiskt.
    Har dessutom fått tag i U2biljetter idag, så är mycket nöjd!

• Fru  W

lilla pop...postafen verkar hjälpa :) så jag kunde äta frukost imorse. Är yr och trött men jag mår inte lika illa så jag är tacksam...

• wretis

Hejsan allihopa
    Jaag är nu i vecka 12 och mitt illamående och liote av tröttheten har försvunnit...känns som man börjar komma tillbaka till verkligheten sakta men säkert. Förra gången kommer jag ihåg att jag mådde mycket bra efter de här första tre månaderna så jag hoppas det blir likadant denna gång. Hoppas även att illamåendet försvinner för er alla andra också:)
    Jag ska på KUB ultraljudet nästa vecka, spännande och nervöst på samma gång, gjorde det inte förra gången.

• Jazza

zasata: Kul att höra, samma här, illamåendet ger med sig, men inte tröttheten
    Skall på VUL och läkarbesök imorgon, känns bra och jag hoppas nu bara att allt är ok.

• Kiwifia

Inskrivningen idag gick bra. Alla värdena var bra och bebisen var 4 cm lång och låg och sprattlade så fint..

• storstadsmamma

Nu har illamåendet försvunnit och även delvis tröttheten. Faktum är att jag inte känner något alls längre så istället för att må illa är jag nu jätteorolig för att något ska ha hänt bebisen :(

• emilias

Skönt att illamående och trötthet börjar försvinna! Även typiskt att man börjar oroa sig ist för att njuta, det är väl de där moderskänslorna som spökar! :)

• Bibabba

I måndags berättade jag för en kollega + chefen på jobbet. Vi är 3 st i min yrkeskategori och en ska sluta i samband med sin semester i sommar. Det känns som dålig timing att jag inte kommer vara där för att introducera nya kollegan, men jag kan ju inte hjälpa att hon ska sluta när jag ska ha barn.....
    Jag kommer söka havandeskapspenning, vilket om jag får det beviljat innebär att jag kan gå hem redan i mitten av augusti (när jag tänkt börja efter semestern).

Mamma till 2-åring
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?