• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • lilla pop

Hej på er!
    Åh, jag längtar också efter inskrivning och UL nu. Funderar förstås (som alla andra) om hur det står till där inne. Är allt som det ska? Är det "bara" en och mår den bra? Har också funderingar på KUB men har fått veta att jag måste göra det privat. Hur är det tidsmässigt med KUB-test? Någon som vet? Mellan vilka veckor ska man göra det? Jag har just gått in i v. 12 (om det stämmer).

F.ö. har illamåendet gett med sig lite men ibland krisar det. Tricket är ju att äta...och ibland hjälper det bara att ta en halstablett tillfälligt. Många fishermen´s blir det...

Emilias: träning har jag faktiskt inte hunnit med då det är mer än hektiskt på jobbet samt att jag prioriterat min 2-åring övrig tid. (Sedan har jag väl inte mått så lysande heller för den delen...) Här blir det mest promenader för tillf'älllet. Men toppen för dig som håller i träningen, det är ju bara bra! Min tanke är att börja på vattengympa då det ska vara bra förebyggande mot foglossning (som jag hade förra grav.)

Ha det gott så länge!

• emilias

lilla pop: har ingen koll alls på kubtester och liknande tyvärr. Vi blev tillfrågade om vi ville göra det, var på inskrivning idag eftersom det finns utvecklingsstörning på min killes sida men vi tackade nej. Jag blir livrädd för allt som ger minsta risk till missfall ;) . Och vad skönt att illamåendet gett med sig! Så du har gått in i vecka tolv, när är du beräknad? Jag blev omräknad idag med en dag, är enligt familjeliv beräknad 1 oktober och enligt bm 30 september

Ja det är skönt att kunna träna. Eftersom jag jobbar långa pass när jag jobbar så är jag ledig lite här och där i veckan, så det ger mig chans att hinna med sådant. Är rädd för att svälla upp till en val som förra gången, så ska verkligen försöka hålla igång.

Annars var jag på inskrivning idag, tid till ul 30 april. Och nästa tid hos bm 12 JUNI!! Känns som ett år tills dess haha!

Tänkte kolla om det är någon mer som tänkt söka havandeskapspenning här??

• miaelund

Jag kommer söka HP då jag jobbar som USKa. Jobbar bara kvällar o helger o gör ca 15-20 hembesök mellan 17 och 21 vilket är lite stressigt o framför allt tungt m spring i trappor, in o ut i bilen och på o av m skor/skoskydd. Det är väl inte som när jag jobbade på sjukhus förra graviditeten men detta sliter väldigt på bäckenet märker jag då jag redan börjar få ont efter ca halva arbetspasset.....

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • minhalva

Jag mår fortfaande illa och Postafen är min bästa vän just nu...vill såå gärna gå på stan och titta på kläder och skor men jag klarar inte av att vara ute längre stunder...blir döötrött och måste äta typ heeeeeela tiden...

jag ska göra FP och har UL 8 maj =) längtar dit...är nervös inför FP men det ska gå bra...gick bra förra gången också så vi hoppas på det bästa...o så får vi se lill redan i v15 =D....

ibland har jag ont runt navlen...undrar om det har att göra med snittet....konstigt....

miaelund, jag har också bf 4/10...kul=)

• 07sandra82

Heej...
    jag hakar på er här..
    jag Har en dotter på 15 månader och känner samma som jag läste på introt.. hmm Hon sover i min säng och jag ammar henne fortfarande på kvällar och ibland natten me... jag måste ju sluta, Men det har funkat för både henne och mig.. men nu kanske det e dax å sluta...
    Hur mår ni allihopa??
    //Sandra

• miaelund

Välkommen Sandra Tror inte du behöver tänka på att sluta amma, tror "naturen" fixar sånt själv då jag hört att mjölken börjar smaka beskt o äckligt då man är gravid.... men det kanske inte är så för alla förstås..... (för min syrra blev det så iaf o hon e liksom min enda måttstock )

Mitt illamående kommer o går o som salt i såren har jag blivit sjuk, ont i halsen o lite lagom m feber så man inte orkar göra något alls. Misstänker att rösten är borta i morgon också då jag börjar bli hes nu.... Kollade på FASS om jag kunde ta mucoangin (halstablett) vilket inte var ok före v.28 typ, blir såååååååå less på denna graviditet o jag e bara i v.11, undrar hur detta ska sluta.... (lite gnällig är jag men tycker mig ha rätt t det när jag mår som jag gör o har en 1,5 åring som bara ska va m mamma...)

Lite kul har jag dock att se fram emot, nämligen KUBtestet om 2 veckor Längtar som en toka t att få se lilla plutt*n{#lang_emotions_heart}

Nu ska jag sova så jag orkar ta mig t dagis m Sagan imorgon, sen blir det nog sova hela dagen oxå som gäller för mig, måste bli frisk snart

KRAMAR{#lang_emotions_sunny}

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • Fru  W

Var och köpte seaband igår för att jag mår så fruktansvärt illa...sovit med dom på men tycker inte att dom hjälper. Kan effekten komma efter några dagar? Står ju att de ska hjälpa efter 2 min. Måste nog köpa postafen idag :( hört att man blir väldigt trött av dom. Men vad gör man. Jag kan knappt äta längre för illamåendet tar över allt...morgon, kväll, natt...men jag kräks inte iaf. Går in i v 11 imon...så jag tycker att det borde vända snart istället för att bli värre.

• Jazza

Hej på er! Hemkommen efter ett par dagar i Spanien (jobb, men ändå) och illamåendet börjar ge med sig.. SÅ, givetvis blir jag istället orolig att allt inte är ok i magen.... Skall till BM idag, på andra besöket, så antar att det blir blodprover, viktkoll och tryck osv... Nästa vecka läkarbesäk och VUL, hoppas bli lite lugnare efter det Kram på er, alla som mår dåligt!

• Bibabba

Jag var på inskrivning i måndags o fick börja med Nierex direkt, hade inte väntat mig det. Ska även göra en glukosbelasning i nästa vecka, pga min övervikt. Inget jag ser fram emot direkt. Maken är inte hemma då, då jag är själv med 2 åring som brukar vakna l06 o vill ha lite frukost innan han går till dagis. HUr ska jag klara detta utan att bli jätteillamående eller "råka" äta upp hans macka??? Förra gången var min taktik att sova tills 20 min innan jag skulle åka, gå på toa, klä på mig o köra iväg utan att passera köket typ.

Mamma till 2-åring
  • lilla pop

Hej alla!
    Jobbigt med illamåenden och annat!
    Fru W: Jag har ju också testat seaband och först tyckte jag att de nog hjälpte lite men någon dag senare när jag provade igen (jag kunde inte ha dem jämt, tyckte de tryckte ganska hårt/blev öm/kliade) så hjälpte det inte. Jag har ju förstått att det är viktigt att de sitter exakt rätt men sedan kan det nog vara så att de hjälper olika bra på olika personer. Jag testade också Postafen men blev otroligt trött och lite yr av dem och det funkar inte när jag jobbar. På fredagkvällen efter jobbet är det dock toppen med en Postafen. Sambon dricker lite vin och jag tar en sådan tablett...ungefär samma effekt ; )
    Emilias: Jag är beräknad till 25 sept. men sedan får vi väl se om det stämmer enl. UL. Jag ska på inskrivning på fredag (har bara varit på "livstilsamtal" eller vad det hette tidigare) och sedan ska jag även ta KUB privat på fredag. Det är ju ett blodprov och sedan UL och jag känner mig smått nervös. Men mest ska det ju bli skönt att få se/veta.
    Ta hand om er!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?