• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • minhalva

här tar jag postafen varje morgon för att ej kräkas. innan jag tar det måste jag kräkas iaf...tomt är det dock i magen...o vilja kräkas känner jag hela dagen trots postafen...är i v9 nu så jag räknar dagar till jag tror och hoppas på att trötthet, huvuvdvärk och illamående ska ge sig...

jätte konstigt ju...så fort jag äter får jag huvudvärk varför?

• miaelund

Mitt illamående har trappat ner, SÅ SKÖNT!!!!!!! har inte lika stort sug efter mat heller så nu kanske jag "bara" går upp 20 kg.... (gick nog upp 20 m Saga o var rädd att jag skulle fortsätta äta denna gång o i så fall skulle jag ju svälla upp t oigenkännlighet)

Det som tyvärr har kommit o tagit illamåendets plats hos mig är foglossningen Jobbigt som bara den kan jag ju säga.... Kan inte göra så mkt åt det tyvär heller verkar det som Hade mitt bälte på mig igår vilket hjälpte lite, men inte helt..... ja ja, tror inte att jag kommer utsätta mig för en till graviditet efter denna lilla parvel kommit ut till oss. Känner att ett halvårs smärta inte är så kul att genomgå igen liksom. Men men, man får ett underbart pris så vem vet ( just nu sitter lilla Saga i mitt knä o myser o håller hårt en napp i varje hand o en i munnen, ska lägga henne för en middagslur snart men det är ju så mysigt när hon gosar å här så jag skriver klart först )

Flowertime, Kan inte svara på varför du huvudvärk när du äter, låter ju fel... det borde ju vara tvärtom tycker man ju rent logiskt ju, men graviditeter är ju helt bakvända o allt blir knas i kroppen å varför inte ont i huvudet av näring liksom... Tycker lite synd om dig i vilket fall som helst.

KRAMAR!!!!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • emilias

Hej!
    Tänkte att jag hakar på här jag med. Har en liten Julian på 2 år (070112) och väntar nu ett syskon med BF 1 oktober (enligt familjeliv men sånt brukar ju ändras).

Ser att några av er verkar må illa, uh vad jobbigt. Jag mådde jättedåligt när jag var gravid med Julian, kräktes 3-4 ggr om dagen. Sedan köpte jag seabands på apoteket och vips så försvann illamåendet. Om det nu var för att det helt enkelt var dags (mådde dåligt till runt vecka 20) eller om de hjälpte vet jag dock inte ;)

Denna graviditet mår jag inte så illa, bara om jag glömmer äta regelbundet. Men är sjuukligt trött, hela tiden. Kan slockna varsomhelst hursomhelst.

Ja det var jag, hej på er alla!

• Jazza

emilias: Hej hej och grattis!
    Idag är jag hemma från jobbet... kände att jag kunde unna mig det, med tanke på att jag mådde uselt igår och fått ont i halsen på det.. Testar postafen idag, vette 17 om det hjälper, men jag hoppas ju...
    Skall resa bort med jobbet på lördag och hade så önskat att få vara fri från illamåendet under de dagar vi är borta..

• Bibabba

Sitter på jobbet och håller på att somna framför datorn. Har en lång em av administrativt arbete framför mig, ochjag är i desperat behvov av att antingen gå o lägga mig eller av att göra något annat som piggar upp lite. Friskvårdspromenad hade varit bra om det inte var för att jag har ont i foten efter en mindre olycka igår.

Mamma till 2-åring
  • zasata

här är en till som fått mage! köpte nya mjukisbyxor igår och får knappt över jenasen över häfterna längre och är i v8 eller 9. Kommer inte ens ihåg eller om jag gick in i v10 nu på fredag?
    Jag funderar på hur jag skall orkar berätta för folk. Är gärna den som slutar jobbar, och stänger bort mig från människor i stället då jag inte orkar folks kommentarer om att jag är ung, hur jag har tänkt klara det osv.

• emilias

Jag har också fått mage!
    Ser ut som jag gjorde i vecka 20 med Julian.
    SKitjobbigt! Har inte heller någon större lust att berätta för jobbet.
    Sen kan man ju undra om det är ett helt fotbollslag där inne och hur magen kommer se ut mot slutet om den putar så redan nu..

• Jazza

Jag är mer i sälstadiet, känner jag... ingen bebismage, men väl fläsk (har inte gått upp alls) så vadfan??? Skall till Spanien med jobbet på lördag och det känns ju urfånigt att ta med mammabyxor, i v. 11, liksom? Dessutom ser man ju ultragravid ut, med mammakläder--valet är att bara se fet ut, haha... Får nog bli knubbis ändå..

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?