• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Cute Baby

Mår också jätte dåligt. det var inte alls så med sonen.

och som du Jazza säger det är samma här jag kan inte heller äta mig mätt bar lite lite sen är det stopp. :-S idag har jag inte kunat äta något har varit trött hela dagen och ont i hela kroppen.. kräks inte men det känns att allt sitter i halsen. all mat med olja är bara BLÄ det sitter i halssen.

så just nu lever jag på fruk.

• Jazza

Cute: Ja, frukt funkar här med... hyfsat i alla fall Vi är ju nyttiga, i alla fall, haha

• Cute Baby
    Svar på #322
    haha ja så försöker jag också tänka
  • miaelund

Nånting ja e grymt ledsen över är att jag börjat bli illamående av te Mår illa mest hela tiden o e supertrött så av den anledningen vågar jag inte prova postafen, men får se om jag kanske får göra det iaf... Har inte spytt som tur är men det känns som om det kommer vilken dag som helst... 
    Önskar jag åt frukt men jag känner avsmak för det oxå tyvärr, förra gången var det det enda jag var sugen på, men nu.... pommes frites, chips, äppelpaj.... Generad listan kan göras lång..... Lär ju se ut som en fotboll innan oktober

Ska ta ett bad nu, ska jobba tidigt i morgon så jag kan inte gå hem efter jag lämnat Saga på dagis o göra mig iordning då som jag brukar. Ni förstår hur körigt jag har det som måste gå till jobbet direkt efter dagis en gång var 14:e dag istället för som vanligt hinna hem o duscha emellan

Kram

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • storstadsmamma

är det någon mer som har fått typ gravid mage?? Min mage är aldeles putig och det syns att jag är gravid speciellt när jag bär på sonen för då skjuts ju lixom höften fram och magen blir ännu större. Värst är det när jag ätit frukt då blir magen genast typ dubbelt så stor.

Vad jag förstår får man ju mage fortare andra gången men det är ju inte så kul att det syns när jag fortfarande försöker hålla det hemligt. I Svedala hade det ju funkat med kofta och sjal så hade ingen märkt något men jag har 28grader och sol.

• Cute Baby
    Svar på #325
    åhh va härligt med sol jag bara längtar efter sommaren

ang gravidmage så känner jag mig också lite svullen där eller hur man ska säga.
    men ingen kommer märka något här för jag hade lite tjokis mage sen innan hihi.

men idag såg jag att jag har gått NER 1 ½ kilo. inte konstigt jag lever på frukt och knäcke bröd.

kan till lägga att jag absolut inte mår bra och undrar om jag inte har stenar i gallan. det har gjort såå ont sen igår. + att jag fick en jätte värk längst ner i magen imorse när jag försökte ta kläderna på sonen.. ojj va orolig jag belv.

kan även tillläga att föra graviditet va ingenting gemfört med denna. med förra kände jag inget. bara äcklades av kyckling.
  • Fru  W

Har också fått gravid mage redan...går in i v 9 på tor. Med min son började det synas i v 16-17. Så jag tycker det är väldigt skumt. Men har ju också hört att det syns fortare med 2an...men inte så här fort :)

• Mållan 1

Jag lämnar denna tråd nu... Ja ha fått ett MF :(
    Onormal graviditet som hon kallade det *snyft*

Men de knepiga va att hon inte kunde se ett spår efter nått foster?? Så hon vet inte vilken vecka jag tappade det...
    Hade bara en ljus strimma i livmodern... knepigt!

• Mammelutten
    Mållan 1 skrev 2009-02-24 13:32:16 följande:
    Jag lämnar denna tråd nu... Ja ha fått ett MF :( Onormal graviditet som hon kallade det *snyft*Men de knepiga va att hon inte kunde se ett spår efter nått foster?? Så hon vet inte vilken vecka jag tappade det... Hade bara en ljus strimma i livmodern... knepigt!
    Neej! Usch, vet hur det känns... Kram!
    Men hur kom det sig att du märkte mf, nån blödning eller avtagande symtom..?
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Mållan 1
    Mammelutten skrev 2009-02-24 15:13:57 följande:
    Neej! Usch, vet hur det känns... Kram!Men hur kom det sig att du märkte mf, nån blödning eller avtagande symtom..?
    blödning... som vanlig mens... fast ljusare....

inge ont... inget klumpigt.... bara färskt blod :(
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?