• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • miaelund

Sofia 1983, TACK! Ska genast kolla upp. Kan man förresten "bara" boka tid för att man vill veta om bebis mår bra? Måste man ha en annan anledning som missfallsrisk el liknande?

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Bibabba

Gahh nu har jag precis ätit lunch på jobbet och håller på att somna. Jag behöver verkligen sitta här o skriva journaler men motivationen är sisådär. Får se om jag orkar ända till kl 17

Mamma till 2-åring
  • minhalva

miaelund

vad konstigt att du inte får göra KUB. Jag gjorde FP med dottern första grav och då var jag bara 24 år...ska även göra det denna gång har vi bestämt...har kusin med DS...så oron finns där tyvärr

• Blåklockan

Hej!

Här är en till som håller på att somna efter lunchen...

Jag tänker göra KUB, och hoppas att jag inte ska behöva betala för det.

Jag har kört GI sedan i november (och faktiskt lyckats gå ner 10 kg)! De var de extra kilon som satt kvar sedan förra graviditeten. Nu när jag är gravid så kör jag lite GI light Lyxar på helgerna. Nu i helgen ska vi på herrgårds weekend där det ingår afternoon tee och tre-rätters med dessert buffé. Då ska jag äta gott!

• Mammelutten
    Blåklockan skrev 2009-02-17 13:39:01 följande:
    Hej!Här är en till som håller på att somna efter lunchen... Jag tänker göra KUB, och hoppas att jag inte ska behöva betala för det. Jag har kört GI sedan i november (och faktiskt lyckats gå ner 10 kg)! De var de extra kilon som satt kvar sedan förra graviditeten. Nu när jag är gravid så kör jag lite GI light Lyxar på helgerna. Nu i helgen ska vi på herrgårds weekend där det ingår afternoon tee och tre-rätters med dessert buffé. Då ska jag äta gott!
    Här i Värmland finns inte ens NUPP/KUB... eventuellt fr o m nästa år... så om man vill göra det får man snällt åka iväg till Sthlm eller Gbg och betala massa pengar ur egen ficka.

Härligt att komma iväg på mys-weekend!
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • lilla pop

Blåklockan: Åhh, herrgårdsweekend...låter härligt! Vart åker ni?

Jag gjorde NUPP i förra graviditeten och undrar lite över KUB, vad tillkommer där? Något blodprov eller hur är det?

• Mammelutten
    lilla pop skrev 2009-02-17 14:05:16 följande:
    Blåklockan: Åhh, herrgårdsweekend...låter härligt! Vart åker ni?Jag gjorde NUPP i förra graviditeten och undrar lite över KUB, vad tillkommer där? Något blodprov eller hur är det?
    Ja, tror det är ett blodprov. Finns att läsa om det på Vårdguiden t ex.
  • Kiwifia

Jag ska på VUL nästa vecka pga missfall i höstas. Mår illa hela tiden och spyr som en gris...suck..

• Mammelutten
    Kiwifia skrev 2009-02-17 14:51:02 följande:
    Jag ska på VUL nästa vecka pga missfall i höstas. Mår illa hela tiden och spyr som en gris...suck..
    Låter ju iaf som rediga grav.symtom
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?