• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • zasata

ja, i dom babysimet är det väl salt? vet i vanliga badhus typ lerum också kan jag inte bada för får alltis utslag av vattnet..

Jazza skrev 2009-02-16 10:54:47 följande:
    zasata: Joooo, det får vi nog hoppas,... annars är det inte så bra... utan klor, alltså
  • Jazza

zasata: Är du 100 på att det är kloret?

• Bibabba

Gud vilka söta byxor. Men man kan väl inte börja handla redan??? Förra gången lyckades jag hålla mig tills efter UL, men det är ju långt till dess! Det blir nog i början av maj om jag räknar rätt, en hel evighet tills dess ju!

Storstadsmamma: Varför ska du göra så många VUL och UL??? Jag har för mig att du bor utomlands, men var? Kul att få se bebisen ofta, men det tar ju mkt tid också.

Mamma till 2-åring
  • storstadsmamma

Jag krypterar igen vart jag bort så inte snokiga familjemedlemmar kan söka reda på mina inlägg och luska ut att jag är gravid men jag bor i Höng Köng utan prickar då:)

Det tar en massa tid att åka till doktorn ständigt o jämt men jag jobbar inte så det är ok och så snart jag fixat helper som det kallas är barnpassningen också löst så det är ok.

Jag har dock läst att det inte ska vara bra för barnen att göra för många UL så undrar om jag ska neka att genomföra det några gånger.

Jag har läst att om man kan se ett hjärta på VUL så är risken för missfall bara 3%. Är det någon som vet något om det??

Bibabba skrev 2009-02-16 13:11:59 följande:
    Gud vilka söta byxor. Men man kan väl inte börja handla redan??? Förra gången lyckades jag hålla mig tills efter UL, men det är ju långt till dess! Det blir nog i början av maj om jag räknar rätt, en hel evighet tills dess ju!Storstadsmamma: Varför ska du göra så många VUL och UL??? Jag har för mig att du bor utomlands, men var? Kul att få se bebisen ofta, men det tar ju mkt tid också.
  • Mammelutten
    storstadsmamma: Härligt att få se bönan
    Vet inte antal procent, men har oxå läst att om man sett hjärtat picka så är risken väldigt liten att nåt går fel!
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Cute Baby
    Svar på #243
    åhh va fina dem va har lust att bestäla hem allt men det är jo fääär tidigt.

för övrigt så mår jag bra IBLAND kan jag få illamående och vara jätte trött men hellt okej.. det som gör mig mest sur är att jag har så ont i ryggen det bara svider =(

pratade med barnmorskan idag och jag fick ett nr av henne jag ska ringa får att försöka få göra ett vul..

och jag undrar också när man ska börja handla mammakläder. förr var det inga problem om byxan var lite för tait men nu vågar man ju inte.. eller är det okej??
Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?