• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • storstadsmamma

är det någon mer än jag som har gått över till GI dieten??? och då menar jag så högt GI som möjligt. Jag får typ bara i mig vitt rostat bröd vilket ju ska vara värsta GI höjdaren och kex, pga illamåendet.

Jag är dessutom sjukt trött och inte blir det bättre av att sonen inte vill sova på nätterna.

• Bibabba

Storstadsmamma: Jag försöker tänka på att hålla lågt GI, fast med undantag för godis
    Inte helt lämpligt kanske???
    Inte så att jag bantar, men jag vill inte gå upp mer än nödvändigt med tanke på min startvikt (som är för hög för att nämnas här)

Just nu fryser jag som bara den o är iskall om fingarna. Ska gå o värma mig på en kopp te tror jag.

Mamma till 2-åring
  • Fru  W

Jag hoppar in här (om jag inte redan gjort det :))...väntar andra barnet 6 okt. Ringde och bokade tid för vul idag och ska dit nästa fredag den 27. Har symtom då och då men inget riktigt tydligt. Mått riktigt illa de senaste dagarna så det är ett gott tecken :) Nyponsoppa och vitt bröd, källarfranska, funkar bra. Har inskrivning den 2 mars

• Fru  W

Har en son på 1år och 3 månader :)

• zasata

jag får mer och mer symptom nu känner jag.
    Speciellt sjukt ont i nedre delen av magen så det liksom kniper och känns som jag måste gå på toa hela tiden.
    mår illa av och till, och är såååå trött.

• miaelund

Va kul för er som får göra VUL  
    I stockholm (vad jag vet) får man inte det om det inte är ngt riktigt speciellt som misstänkt missfall eller så....

Jag ska träffa läkare på torsdag o försöka få göra ett KUB, men som de sparar in här tror ja inte jag får det, är ju "bara" 32 år o det är visst bara 35+åringar som kan få DS barn här.... men men, jag hoppas jag kan få göra ett prov iaf, vill så gärna få se att allt är bra med min lill* som orsakar mamma så mkt illamående och trötthet
    Sen vill jag oxå känna mig säker på att allt är bra så jag kan berätta för alla att jag väntar barn. Sambon vill inte gå ut m det än vilket jag har svårt för, har "tjuvberättat" för mina närmaste kompisar o en syster o en bror, resten vet inget än vilket är jobbigt tycker jag då jag alltid pratar om allt m mina syskon o föräldrar.... (har sex syskon o och en bonuspappa så det är 3 föräldrar o 4 syskon som jag tiger för vilket är JÄTTEJOBBIGT!!!)

Nu ska jag gå o äta lite till o försöka bli av m illamåendet innan jobbet kallar kl 13

KRAMAR

PS, Välkommen fru W, kul m nya i tråden

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Fru  W

Bor i Sthlm...men har bokat vul privat i Liljeholmen. Kostar 500kr men det får jag ta :) Jag har berättat för min familj förra veckan. Går det åt pipan så finns dom där och stöttar en. Jag kunde inte hålla mig :)

Miaelund...tack :)

• storstadsmamma

zasata: det är ganska svårt att beskriva hur det är här..ganska annorlunda men fantastiskt... väldigt många hemmafruar så många att umgås med även på dagarna det finns superbrashopping, fina stränder, schyssta restauranger och mycket aktiviteter för barn..man tjänar mycket mer pengar än man skulle gjort i Sverige och kan således lyxa mer vilket ju är trevligt:)

• Sofia 1983

På Octaviakliniken på Söder kostar VUL 300 kronor... Var där i torsdags och såg bebisens hjärta picka för fullt, vilken lättnad=)

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?