• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • miaelund

Det som var så skönt var att jag fick göra ett VUL, hade inte det bokat utan bara ett vanligt besök hos läkaren för att diskutera KUB. När hon berättat att jag får göra KUB o att de skickar remis började jag gråta o berättade att jag blödit o då erbjuder hon att göra UL, visste inte att de hade sån apparat där, men de har både vanligt UL o VUL på MVC där jag går så jag känner mig nu ganska lugn. OM nåt händer igen kan jag få komma o kolla, slippa åka iväg m t-bana o buss, utan bara promenera 5 min

Mår mkt bättre mentalt i dag än igår. Var ett vrak hela dagen o kvällen trots det positiva resultatet. Visserligen mår jag mer illa nu än igår men det är ju bara ännu ett tecken på att graviditeten går som den ska, så jag är nöjd

Nu ska jag gå o sova, lång arbetsdag bakom mig o jobb både lör o sön kvällLedsen så jag får passa på att sova lite nu för att orka...

KRAMAR

• Bibabba

Vad skönt att ni som gjort VUL får se positiva resultat.

Ikväll ska vi på fest hos en familj i kvarteret. Gångavståd o de vet att jag gilar vin. Undrar just hur jag ska smyga med det? Hoppas just nu på att maken o jag får sitta bredvid varandra o kan byta glas emellanåt + att de har vatten till vinet

Mamma till 2-åring
  • Mammelutten
    Bibabba skrev 2009-02-21 12:17:12 följande:
    Vad skönt att ni som gjort VUL får se positiva resultat.Ikväll ska vi på fest hos en familj i kvarteret. Gångavståd o de vet att jag gilar vin. Undrar just hur jag ska smyga med det? Hoppas just nu på att maken o jag får sitta bredvid varandra o kan byta glas emellanåt + att de har vatten till vinet
    Hur gick det igår?
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • lilla pop

Mia: Vad skönt ändå att allt var bra! Verkar vara ett riktigt bra MVC när de direkt kunde kolla sådär. Men sedan har man ju hormon-svaj med alla känslor även om det var ett positivt resultat... själv känner jag mig nojjig även om jag inte haft någon blödning och undrar om allt verkligen är bra där inne i magen. Jag känner mig så himla trött och mår väldigt illa, otroligt känslig fortfarande om jag inte äter varannan timme (suck!)Sedan tänker jag på att jag är mer stressad den här gången, äter sämre, rör mig mindre etc. än förra graviditeten och undrar om/hur det påverkar. Tror jag har lite dåligt samvete för att jag inte hinner "känna/vara mer". Funderar på att gå ned i arbetstid (heltid nu) men situationen på jobbet är lite komplicerad. Hur är det med er andra?

• miaelund

Hu, min jobbsituation är oxå lite känslig. Ska antagligen få lite bättre arbetstider o andra arbetsuppgifter men NÄR vet jag inte. Informationen är knapp o det tar väldigt lång tid innan ngt händer. Vi håller på att rekrytera personal men det tar lång tid så vi får väl se hur det blir. Som det är nu jobbar jag varannan helg o nästan bara kvällar vilket var topp när Saga var mindre, men nu m illamående dygnet runt o konstant trötthet är det inte optimalt. Hade tänkt vänta m att berätta för chefen men tror jag måste göra det snart iaf då kollegor vet o jag vill inte det kommer fram på omvägar t henne. Det värsta är att jag inte fått ett anställningsavtal på papper än (mitt jobb bytte ägare 1/1 o mitt avtal har blivit fel 2 gånger) o eftersom jag blivit lite paranoid är jag rädd att jag aldrig får ngt avtal om jag säger att jag är gravid... vet att det inte får gå till så men iaf, tankarna har slagit mig... Ska gå o sova lite middag nu, är trött så jag håller på att somna sittandes. KRAMAR

• Bibabba

Mammeluten: De bjöd på välkomstdrink som jag drack ca ½  klunk av o sen fuktadeläpparna med emellanåt. Bytte glas med maken i takt med att han drack ur sin Glad
    Vid middagen satt vi i olika ändar av bordet o hade dessutom olika glas, så vi kunde inte byta. Jag drack minimala klunkar, totalt max ½ dl o lämnade resten.
    Efter middagen var det drinkar som jag tyvärr inte fick blanda själv Ledsen Maken som satt bredvid fick två istället Glad

Idag är jag hemma med sjukt barn. V har hög feber o prickar över hela kroppen. Passar mig utmärkt, för jag är supertrött idag.

Mamma till 2-åring
  • Mammelutten
    Bibabba skrev 2009-02-23 14:41:37 följande:
    Mammeluten: De bjöd på välkomstdrink som jag drack ca ½  klunk av o sen fuktadeläpparna med emellanåt. Bytte glas med maken i takt med att han drack ur sin Vid middagen satt vi i olika ändar av bordet o hade dessutom olika glas, så vi kunde inte byta. Jag drack minimala klunkar, totalt max ½ dl o lämnade resten.Efter middagen var det drinkar som jag tyvärr inte fick blanda själv Maken som satt bredvid fick två istället Idag är jag hemma med sjukt barn. V har hög feber o prickar över hela kroppen. Passar mig utmärkt, för jag är supertrött idag.
    Verkar som du klarade dig rätt bra ändå då
  • Jazza

Hej tjejerna!
    Bibabba: Haha, sicken skådis. Ingen som märkte? Är det vattkoppor V har?

Mia: Jobbig sits, på jobbet.... Förstår att det känns lite stressande.

Själv mår jag skiiit och har tänkt testa postafen i veckan, Ngn med erfarenheter? Funderar på att jobba hemifrån ons-fre för att se hur det blir, då jag hört att man blir så trött av dem..

• Mammelutten
    Jazza skrev 2009-02-23 20:00:18 följande:
    Hej tjejerna!Bibabba: Haha, sicken skådis. Ingen som märkte? Är det vattkoppor V har?Mia: Jobbig sits, på jobbet.... Förstår att det känns lite stressande.Själv mår jag skiiit och har tänkt testa postafen i veckan, Ngn med erfarenheter? Funderar på att jobba hemifrån ons-fre för att se hur det blir, då jag hört att man blir så trött av dem..
    Japp!
    Jag åt dom i *harkel* åtta månader när jag väntade dottern, mådde illa så länge... Det stämmer att man blir ruggigt trött av dom till att börja med, men sen var det som om kroppen vande sig (iaf för mig som åt så länge). Kan nog vara en klok idé att vara hemma de första dagarna om du ska testa.
  • Jazza

Mammelutten: TAck för info och feedback.. Jag spydde med Elsa till typ v 20 eller liknande, men denna gången är det etter värre, trots att jag inte kräks....Klarar inte att äta mig mätt, utan det är som om jag får i mig det allra nödvändigaste sen är det stopp... Älskar kallt vatten annars, nu smakar det akvarium... Not so good..

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?