• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • miaelund

"Annars mår jag illa som om jag vore bakis efter en festival, eller nåt...uuurrrr" Underbar beskrivning av hur man känner sig

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Jazza

mia: haha, ja men liksom långvarit supande, med för lite kläder, för lite sömn och alldeles för dålig mat

• Blåklockan

Jazza, vad kul att det gick bra på vul!!!

Cute Baby, vilken taskig BM. Hoppas du kan hitta någon privat som kan göra det?

• Fru  W

Måste fråga er en sak. Jag är fortfarande mamma ledig till min son...han börjar fsk i aug. Jag kanske jobbar maj/juni. Sem juli och jobb aug eller så länge jag kan...bebis i okt. Hur ska ni göra med det äldre barnet då bebisen kommer. Kommer ni ha han/hon hemma ett tag och sen tillbaka till fsk igen? Eller kommer han/hon gå på fsk som vanligt? Jag vet att det är långt kvar men jag ligger och funderar på kvällarna :)

• Flisan79

Fru W skrev 2009-02-18 11:34:51 följande:

Måste fråga er en sak. Jag är fortfarande mamma ledig till min son...han börjar fsk i aug. Jag kanske jobbar maj/juni. Sem juli och jobb aug eller så länge jag kan...bebis i okt. Hur ska ni göra med det äldre barnet då bebisen kommer. Kommer ni ha han/hon hemma ett tag och sen tillbaka till fsk igen? Eller kommer han/hon gå på fsk som vanligt? Jag vet att det är långt kvar men jag ligger och funderar på kvällarna :)
    Jag har liknande funderingar. Dottern började i höstas.
  • zasata

gynekologgruppen!

LillaG skrev 2009-02-17 20:48:10 följande:
    zasata skrev 2009-02-17 18:13:47 följande: Visst bodde du i Göteborg? Var betalar du 200 för vul?
  • Jazza

FruW: Jag kommer nog att låta Elsa (och bebisen) bestämma det. Om hon är ledsen när jag lämnar henne och vill inget hellre än att vara hemma, så kommer jag ha väldigt svårt att motivera för mig själv att lämna henne. Däremot så tror jag att hon kommer vilja vara på förskolan de tmmar det handlar om, hon stormtrivs verkligen där, plus att jag är rädd att vi skall förlora hennes plats....

• minhalva

FRUW

Min dotter ska också börja fsk i höst, typ en månad innan bebben kommer...ska ha henne ngra timmar på fsk så länge hon inte vill vara hemma ett tag. kommer plugga på heltid så de få timmar hon är på fsk i höst är värda mkt fö mig=) vi får hoppas på det bästa...

• lilla pop

Tänker också låta Viggo vara på förskolan, om allt går bra. Vi ska flytta och alltså byta förskola efter sommaren. Det är ju svårt att veta hur de reagerar på ett litet syskon, men jag tror ju att han gärna (efter ett tag) vill och behöver komma iväg och leka, träffa andra barn. Just nu känns det tungt att behöva byta förskola eftersom han verkligen älskar sin nuvarande...

• Fru  W

Ok...jag är själv förskollärare men vet ändå inte vad som är bäst :) Det bästa är väl att se hur min son reagerar...som ni säger. Det som är krångligt är att han inte hinner gå så länge på fsk innan bebisen kommer. Jag vill att han ska komma in i alla rutiner först...Om han är hemma för mkt i början kanske inskolningen blir super lång. Samtidigt som jag vill att han ska vara med mycket med bebisen så att han inte känner sig utanför. Men som sagt han kommer inte gå långa dagar hur som helst. Ja man kan bli tokig för mindre. Skönt att ni också funderar på sånt här :)

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?