• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • storstadsmamma

nu har jag varit på VUL och visst såg man ett litet hjärta picka på därinne:) BM trodde dock att bebben är typ en vecka mindre än vad jag tror men det kan väl inte stämma?! Vi gjorde det ju inte ens veckan efter ÄL.

Nu ska jag iallafall på VUL nästa vecka igen för att få boka sjukhuset..helt galet vilka rutiner det är här. Sen är det VUL resp UL en gång i månaden framöver. Undrar om det är så bra för bebben??

• Jazza

zasata: Han tog ca 200 sist, säkert höjt nu, men ring och fråga eller vänta på att jag kommer därifrån
    Har mått fruktansvärt illa i helgen, och mest bara legat still, förutom när jag var på minisim med min dotter och hade mina egna babysimgrupper.... Urrrr... VUL i eftermiddag, håll tummarna för oss
    Bibabba: VAd tråkigt att de blev ledsna. Jag tycker att ditt beslut var mycket bra, du kan inte rå för att folk pratar när ni gått...

• minimou

Lycka till med VUL idag blåklockan och jazza!

Bibabba: Usch vad tråkigt att det blev så fast du försökte vara juste.

storstadsmamma: vad kul att du fått se din lill*!

jag är också svullen om magen, särskillt på kvällarna och mår lite småilla hela tiden. dessutom har jag lätt "mensont" som kommer och går, känns som växtvärk så jag är inte orolig.

• zasata

vad kul! berätta sen vad det kostar då och hur han är. var har du hand om babysim nån stans?

Jazza skrev 2009-02-16 08:36:54 följande:
    zasata: Han tog ca 200 sist, säkert höjt nu, men ring och fråga eller vänta på att jag kommer därifrån Har mått fruktansvärt illa i helgen, och mest bara legat still, förutom när jag var på minisim med min dotter och hade mina egna babysimgrupper.... Urrrr... VUL i eftermiddag, håll tummarna för oss Bibabba: VAd tråkigt att de blev ledsna. Jag tycker att ditt beslut var mycket bra, du kan inte rå för att folk pratar när ni gått...
  • miaelund

Va kul att se sin lill*s hjärta Det skulle jag oxå vilja....

Här är jag trött o svullen om magen, illamående till och från och ont i blygdbenen, anar tidig foglossning då jag hade jätteproblem förra graviditeten.... hoppas bra att det är ngt annat, vill inte hoppa på kryckor i vår

Nu ska jag lägga mig i badet och försöka göra mig lite piggare. Folk frågar hela tiden om jag inte mår bra, ser ut som ett blekgrönt lakan i ansiktet och mår ju likadant  men det kan jag ju inte säga, jobbar mest m kvinnor så de lär ju fatta då så jag får nu försöka sminka mig vacker

KRAMAR o lycka till alla VUL ! ! !

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Jazza

zasata: Skall jag göra
    Babysim har jag i Alingsås... Nolhagahallen.

• Jazza

zasata skrev 2009-02-16 10:43:59 följande:

ah okej, synd att det inte var i Göteborg, letar nytt babysim.
    Ah, ok.... ja, det känns kanske för långt att åka för en halvtimme i veckan...
  • zasata

jo vet ju inte ens om ebba tycker det är kul längre innan gick vi på dahlhemiers hus! Super bra och älskade det. Men dom bygger om nu så vi har inte gått sen ebba var ett ungefär så, nu är hon rätt rädd för vatten, bada klarar hon men få vatten i ansiktet elelr håret skriker hon av panik.. Därför vill jag komma igång igen med. Men såg att valhalla badet hade en bassäng med 34grader så får väl gå dit, bara det inte är klor i vattnet.

Jazza skrev 2009-02-16 10:45:12 följande:
    zasata skrev 2009-02-16 10:43:59 följande: Ah, ok.... ja, det känns kanske för långt att åka för en halvtimme i veckan...
  • Jazza

zasata: Joooo, det får vi nog hoppas,... annars är det inte så bra... utan klor, alltså

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?