• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • zasata

då skall jag ringa honom! Vad tar han?

Jazza skrev 2009-02-14 09:33:13 följande:
    I Göteborg kan du även gå till Gynekologgruppen på Kyrkogatan, Dr Werner Schubert (som jag skall till, har varit tidigare och han är jättebra) Tel: 031: 711 71 72. Det går snabbt att få en tid, men de tar inte emot en före v.7, för att det är risk att man inte ser ngt och man inte skall bli orolig i onödan. (Sen kan det ju handla om att man inte är i den vecka man tror och inget ser pga det, men....
  • Mammelutten
    zasata skrev 2009-02-13 20:48:16 följande:
    nää 6+0 tänkte fel :(mammelutten: hade du ma fast du inte blött? livrädd för det för jag känner inget :(
    Ja, jag blödde inte.
    Men du, försök att inte vara orolig, det kommer gå bra! Du är ju inte så långt gången än, så symtomen kanske inte har hunnit komma igång... eller oxå är du en av dom som kommer gå symtomfri
    minimou skrev 2009-02-14 06:26:25 följande:
    Tack! Vad skönt att du ska få göra vul den här gången då. Vore ju väldigt konstigt annars efter din MA. Jag undrar varför de blivit mer restriktiva på många ställen? Beror det på ev. risker med ultraljud? Mållan: Vad skönt att strecket blivit starkare. Detta ska gå bra. Miaelund: Lycka till den 19:de!Här i Stockholm tror jag att alla erbjuds kubb (eller nupp?) numera, men jag ska nog inte göra det.
    Ja det känns jättebra att jag har fått tid utan knussel! Jag tror att anledningen till att de blivit så restriktiva (här iaf) är att det tar tid från de mer akuta, allvarligare ärendena... tyvärr verkar det som om oro inte är ett tillräckligt skäl...
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • miaelund

Tänka att man oroar sig fastän man redan varit m om detta förut... Märkligt tycker jag (jag oroar mig mer nu nästan än tidigare... )

E på jobbet, inte kul.....

KRAMAR!!!!!!!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • zasata

ja jag är skit orolig, och idag är jag så svullen, visst kan gå runt och hålla in magen men orka! jobbar ju 6 timmar med, Tog på mig en stooor tröja och pratar om godis hela tiden, undra om dom mistänker något.. nån mer som börjar få problem med sina kläder?

• Blåklockan

Hej tjejer!

Zasata, hur lyckade de komma på dig?? Känns det OK?

Här är det inga större förändringar. Fortfarande illamående som kommer och går. Jag är också svullen! Och öm. Det är redan jobbigt att ha mina byxor. Jag hade mina vanliga kläder till v.15 förra grav. Nu känner jag för att börja med mamma kläder snart, så jag kan släppa ut magen

Jag känner även av i ryggen, i svanken. Någon mer? Kan det bero på graviditeten?

Imorgon ska jag göra vul. Det är med blandade känslor... Rädd att det ska visa att den är död. Men samtidigt är jag ju jätte förväntansfull över att få se hur det ser ut därinne! Den huvudsakliga anledningen är för att kolla i vilken vecka jag är i. Håll tummarna imorgon!

Kram!

• Bibabba

zasata: Hur kom de på det?? På mitt jobb har ingen sagt något, men jag är rätt stor fån början så det är nog inte det första man frågar...

Mamma till 2-åring
  • Mållan 1
    Blåklockan skrev 2009-02-15 20:11:07 följande:
    Hej tjejer!Zasata, hur lyckade de komma på dig?? Känns det OK?Här är det inga större förändringar. Fortfarande illamående som kommer och går. Jag är också svullen! Och öm. Det är redan jobbigt att ha mina byxor. Jag hade mina vanliga kläder till v.15 förra grav. Nu känner jag för att börja med mamma kläder snart, så jag kan släppa ut magen Jag känner även av i ryggen, i svanken. Någon mer? Kan det bero på graviditeten?Imorgon ska jag göra vul. Det är med blandade känslor... Rädd att det ska visa att den är död. Men samtidigt är jag ju jätte förväntansfull över att få se hur det ser ut därinne! Den huvudsakliga anledningen är för att kolla i vilken vecka jag är i. Håll tummarna imorgon!Kram!
    Jag komma hålla mina tummar & tår för att allt gå bra för dej imorrn!
    Är hoppfull
  • Bibabba

Vi har börjat berätta för lite familj nu. Förra helgen var vi o hälsade på mannens bror som fyllde 30. Vi åkte buss o kunde ju rent teoretiskt dricka sprit, men jag ville egentligen inte berätta för dem eftersom de nyligen varit tvugna att avbryta en graviditet i v 20 pga grava fosterskador. Först skulle vi skåla i champagne o då tog jag en halv klunk o bytte sen glas med maken efter en stund. När jag inte tog vin till maten sa svärfar "men du brukar väl tycka om vin?" Ja, svarade jag o sen slutade frågona.
    Efter att vi hade åkt (vi skulle inte sova över) så började de diskutera om jag var gravid (motstridiga alkoholintag hade ju förekommit). Då hade min svägerska tydligen blivit jätteledsen. Detta fick vi veta i fredags när vi berättade för mina svärföräldrar.

Det känns jättejobbigt att någon annan är ledsen för att jag är gravid. Jag förstår att hon mest är ledsen för att de förlorade ett barn som hon så gärna ville ha, men det är ändå jobbigt. Mitt beslut att inte berätta på 30-års festen kändes rätt, men när sen de andra började spekulera blev det ju fel ändå....

Mamma till 2-åring
  • zasata

vi pratade om att chefen var från England och då sa jag wow då kan jag ju inporetera barnvagn åt mig! Då sa den ena tjejen, Skall du ha barn? vilket jag försökte förnkeka, men då såg hon i min blick. Sen fråga jag henne varför hon trodde det, då hade hon glömt av att jag hade ett barn

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?