• miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

Kram!

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • Mammelutten
    zasata skrev 2009-02-10 22:27:52 följande:
    ucsh säg inte så.. *blir rädd*
    Var inte meningen att skrämmas...! Generad
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Mammelutten
    Bellbox skrev 2009-02-11 10:51:18 följande:
    ska på koll imorgon bitti eftersom jag har lite flytningar; allt från bruna till rosa/röd-strimmiga men ingen smärta & de är sparsamma...men ledsen ändå ju...
    Håller tummarna för dig imorrn!
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Mialid

Mållan 1: Jag har inte lagt upp den i min presentation än, men i min blogg. Då klickade jag på URL-länken och kopierade in den länk som man får på deras hemsida.

• LillaG

storstadsmamma skrev 2009-02-11 14:13:10 följande:

Hej sorry för det tidigare inlägget min dator var konstig. Jag har en son på 18mån och har enligt FL BF 2 oktober men jag får nog redan på mer på RVUL på måndag. Jag behöver också några att bolla med.Förresten bor jag inte i Sverige så jag har nog ännu mer funderingar kring allt konstigt som kan komma att komma i min väg i och med detta (första barnet fick jag i Sverige). Jag har tex redan varit tvungen att välja vilket sjukhus jag vill föda på och kommer vara tvungen att betala en massa pengar för att preliminärboka en plats till i oktober. Helt galet!
    Får man snoka och fråga var du bor?
    Det är väl iofs inte ovanligt i länder där det är vanligt med privat sjukvård att man väljer sitt sjukhus och dessutom får betala för det.
    Jag trillade in på någon sida där man såg hur stort embryot var nu, och jag har svårt att tänka mig att man skulle kunna få ett mer exakt datum för födsel redan nu. Det mäts väl på lårbenet eller något liknande?
  • Bellbox

Tack för era tankar tjejer!
    Det känns inte hoppfullt alls, men ska dit imorgon 8.30 så får vi se
    F*n jag som har svårt att bli gravid & DENNA gång tog det sig ju utan hormoner Gråter

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Mialid

Pixter: håller tummarna för er att allt är bra imorgon!

• Cute Baby

Tjejer va tråkigt  jag hoppas att det inte är nå missfall på g

håller tummarna

• Cute Baby
    Svar på #153

skika in min sida har jag gjort rätt ???

• storstadsmamma

Lilla G jag vill helst inte skriva vart jag bor eftersom jag vet att min snokiga svägerska finns härinne och gärna vill ha reda på om jag är gravid. Men om jag felstavar landet kan hon iofs inte söka på det. Så jag bor i H*ng K*ng :) det bör hon inte kunna söka fram:)

O ja det är inte så ovanligt att välja sjukhus innan men det är en himla massa att sätta sig in i när man är nygravid. Men jag valde helt enkelt det bästa så slapp jag fundera alltförmycket:) Det är landet har ju oxå det högsta ration snitt i världen så om man vill ha vanlig födsel kan det nog något av en kamp men som "tur" är skulle jag iallafall snittats så jag slipper det bråket.

Jag vet faktiskt inte vad de kan se på VUL den är ju ganska liten än (även om jag redan känner mig stor och svullen).

• zasata

storstadsmamma: släkten är värst
    varför skall du snittas, tvärtt om Sverige då.

Nu har jag drömt 3 nätter i rad att jag får misfall och det bara blöder och blöder
    och är helt öm i magen efter en liten vilde i sängen som legat och sparkat på magen *aj*

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?